Wersję koncepcyjną tego modelu Volkswagen zaprezentował w marcu 2014 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie, a wersję produkcyjną poznaliśmy we wrześniu 2017 r. p0dczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Auto na rynki europejskie produkowane jest w portugalskim mieście Palmela, a na rynki azjatyckie w chińskim Foshan. Za projekt modelu, który powstał na skróconej płycie koncernowej MQB tego modelu odpowiedzialny był Klaus Bischoff.
Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI, współpracujący z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG, to z całą pewnością idealny wybór. Nawet przy prędkości ponad 140 km/h silnik ten pracuje w miarę cicho. Pozwala na dynamiczną jazdę, a przekładnia współpracuje z nim bez żadnych szarpań. Średnie zużycie podczas naszej długiej wyprawy, gdzie trasę pokonywaliśmy autostradą, nie przekroczyło 7 l/100 km. To całkiem przyzwoity rezultat.
Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – wygodne i funkcjonalne wnętrze
Chociaż T-Rock do gigantów wielkości nie należy, to we wnętrzu oferuje wszystkim pasażerom odpowiedni komfort. Oczywiście najbardziej będą zadowoleni kierowca i współpasażer, którzy mogą bez problemu dostosować ustawienie przednich foteli do własnych preferencji. Z obu miejsc jest także dobry dostęp do centralnego wyświetlacza multimediów, co pozwala współpasażerowi na łatwą obsługę, gdy kierowca jest skupiony na jeździe.
To model, który przypadnie do gustu młodym, jak i starszym użytkownikom. Docenią udany design nadwozia i wnętrza. Do wyboru oferowane są także różnorodne i żywe kolory nadwozia, co przy dzisiejszej modzie jest wyjątkiem. Pod maską mamy dynamiczną czterocylindrową jednostkę napędową o mocy 150 KM, któa współpracuje z płynnie funkcjonującą siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG. Zapewne ważnym argumentem przy wyborze tego modelu może być atrakcyjna cena. Najtańsza wersja z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM i pięciobiegową przekładnią manualną kosztuje w promocji 88 090 zł. Natomiast testowana wersja R-Line 1.5 TSI DSG7 z bogatym wyposażeniem dodatkowym (42 490 zl) wyceniona została na 197 780 zł.
Pojemność skokowa | 1 498 cm³ |
Moc | 150 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s |
Przekładnia | automatyczna, DSG7 |
Długość | 4135 mm |
Szerokość | 1783 mm |
Wysokość | 1573 mm |
Wysokość z otwartą pokrywą bagażnika | 2055 mm |
Rozstaw osi | 2551 mm |
Pojemność bagażnika | 455-1283 l |
Masa własna | 1338 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 40 l |
Średnie zużycie paliwa | 5,9 l/100 km |
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…