Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – niekwestionowany lider

Z całą pewnością to jeden z najładniejszych modeli w ofercie Volkswagena. Docenili to także użytkownicy, którzy chętnie wybierają ten pojazd. Także statystyki sprzedaży potwierdzają, iż na rynkach europejskich jest to jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki.

Wersję koncepcyjną tego modelu Volkswagen zaprezentował w marcu 2014 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie, a wersję produkcyjną poznaliśmy we wrześniu 2017 r. p0dczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Auto na rynki europejskie produkowane jest w portugalskim mieście Palmela, a na rynki azjatyckie w chińskim Foshan. Za projekt modelu, który powstał na skróconej płycie koncernowej MQB tego modelu odpowiedzialny był Klaus Bischoff.

Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa

Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI, współpracujący z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG, to z całą pewnością idealny wybór. Nawet przy prędkości ponad 140 km/h silnik ten pracuje w miarę cicho. Pozwala na dynamiczną jazdę, a przekładnia współpracuje z nim bez żadnych szarpań. Średnie zużycie podczas naszej długiej wyprawy, gdzie trasę pokonywaliśmy autostradą, nie przekroczyło 7 l/100 km. To całkiem przyzwoity rezultat.

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI 150 KM DSG7 – komfort i elegancja

Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – wygodne i funkcjonalne wnętrze

Chociaż T-Rock do gigantów wielkości nie należy, to we wnętrzu oferuje wszystkim pasażerom odpowiedni komfort. Oczywiście najbardziej będą zadowoleni kierowca i współpasażer, którzy mogą bez problemu dostosować ustawienie przednich foteli do własnych preferencji. Z obu miejsc jest także dobry dostęp do centralnego wyświetlacza multimediów, co pozwala współpasażerowi na łatwą obsługę, gdy kierowca jest skupiony na jeździe.

Volkswagen prezentuje odświeżoną wersję Golfa GTI i Golfa GTI Clubsport

Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 -podsumowanie

To model, który przypadnie do gustu młodym, jak i starszym użytkownikom. Docenią udany design nadwozia i wnętrza. Do wyboru oferowane są także różnorodne i żywe kolory nadwozia, co przy dzisiejszej modzie jest wyjątkiem. Pod maską mamy dynamiczną czterocylindrową jednostkę napędową o mocy 150 KM, któa współpracuje z płynnie funkcjonującą siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG. Zapewne ważnym argumentem przy wyborze tego modelu może być atrakcyjna cena. Najtańsza wersja z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM i pięciobiegową przekładnią manualną kosztuje w promocji 88 090 zł. Natomiast testowana wersja R-Line 1.5 TSI DSG7 z bogatym wyposażeniem dodatkowym (42 490 zl) wyceniona została na 197 780 zł.

Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – podstawowe dane techniczne

Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – fot. Lesław Sagan
Pojemność skokowa1 498 cm³
Moc150 KM
Maksymalny moment obrotowy250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,4 s
Przekładniaautomatyczna, DSG7
Długość4135 mm
Szerokość1783 mm
Wysokość1573 mm
Wysokość z otwartą pokrywą bagażnika2055 mm
Rozstaw osi2551 mm
Pojemność bagażnika455-1283 l
Masa własna1338 kg
Pojemność zbiornika paliwa40 l
Średnie zużycie paliwa5,9 l/100 km