Toyota wyprodukowała 5 milionów samochodów w Wielkiej Brytanii

Fabryka Toyoty w Burnaston wyprodukowała 5 milionów samochodów. Brytyjskie zakłady były pierwszymi poza Japonią, w którym rozpoczęto montaż aut hybrydowych. Pięciomilionowym autem okazała się Toyota Corolla Hatchback w wersji GR SPORT.

„Ten kamień milowy to więcej niż tylko osiągnięcie statystyczne. Pokazuje on nasze zaangażowanie w gospodarkę, tworzenie coraz lepszych samochodów, korzystanie z najnowocześniejszych technologii oraz budowanie silnych relacji z naszymi dostawcami, partnerami oraz lokalnymi społecznościami. Ten sukces to efekt zaangażowania wszystkich naszych pracowników, byłych i obecnych – powiedział Dariusz Mikołajczak, dyrektor zarządzający fabryki w Burnaston.

Toyota – polskie firmy wybierają samochody japońskiej marki

Wielka Brytania odgrywa ważną rolę w europejskiej sieci produkcji Toyoty. Był to pierwszy kraj w tym regionie, w którym koncern rozpoczął wytwarzanie aut i podzespołów. Decyzję ogłoszono w 1989 roku, a w grudniu 1992 roku z linii montażowej w Burnaston zjechał pierwszy samochód – Toyota Carina E. W październiku 2024, czyli po niespełna 32 latach, zakłady opuściło pięciomilionowe auto. Jubileuszowym modelem okazała się hybrydowa Toyota Corolla Hatchback w wersji GR SPORT.

100% produkcji to hybrydy

Toyota Manufacturing UK (TMUK) to fabryka silników w Deeside w Północnej Walii oraz fabryka samochodów w Burnaston nieopodal Derby. Od 1989 roku Toyota zainwestowała 3,25 miliarda euro w zakłady, które wyznaczają standardy pod względem technologii i metod produkcji. Na liniach montażowych powstawały modele Carina E, Avensis (trzy generacje), Auris (dwie generacje) oraz Corolla (w latach 1998-2007 oraz od 2019 do teraz).

Toyota Aygo X w nowej wersji specjalnej JBL

Fabryka w Burnaston była pierwszym obiektem poza Japonią, w którym rozpoczęto produkcję aut z napędami hybrydowymi. Auris Hybrid był pierwszym masowo produkowanym samochodem w Europie z tym rodzajem napędu. Obecnie wszystkie wytwarzane w tych zakładach samochody to hybrydy.

TMUK zatrudnia bezpośrednio trzy tysiące pracowników, a kolejne tysiące pracują dla dostawców zakładów. 85% produkcji fabryki trafia na eksport, głównie do państw Unii Europejskiej oraz innych europejskich krajów.

Źródło: Toyota