Nagroda stanowi kolejne zasłużone wyróżnienie dla Nissana i produkowanego w Wielkiej Brytanii modelu Qashqai w roku, w którym ten najlepiej sprzedający się crossover zdobył ogromne zainteresowanie dzięki zapowiedzi jego kompleksowej modernizacji oraz udziałowi w nagradzanej kampanii marketingowej.
Od premiery we wrześniu 2022 r. Nissan sprzedał ponad 140 000 egzemplarzy crossovera Qashqai wyposażonych w napęd e‑POWER, a klienci doceniają wrażenia z jazdy jak autem w pełni elektrycznym, jakie zapewnia ta technologia.
Rob Gill, szef działu motoryzacyjnego w The Sun, powiedział: „Bezgranicznie kochamy crossovery, a Qashqai to model, od którego wszystko się zaczęło. Teraz, dzięki inteligentnemu układowi napędowemu e-POWER, podnosi poprzeczkę na jeszcze wyższy poziom”.
„Posiada wszystkie zalety samochodu elektrycznego, ale bez potrzeby ładowania. Silnik benzynowy zasila akumulator, który dostarcza energię do silnika elektrycznego napędzającego koła. Na dystansie ponad 1100 kilometrów uzyskaliśmy średnie zużycie paliwa wynoszące 6,14 l/100 km, co jest naprawdę imponującym wynikiem dla rodzinnego SUV-a. Co więcej, model ten został zaprojektowany i jest produkowany w Wielkiej Brytanii” – dodał.
Najważniejszą cechą unikalnego i innowacyjnego układu napędowego e-POWER jest to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd, koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Pozwala to kierowcy doświadczać wrażeń z jazdy porównywalnych z samochodem elektrycznym, bez konieczności ładowania pojazdu z zewnętrznego źródła energii. Jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają zaawansowanej i ekonomicznej technologii, ale nie są jeszcze gotowi na przejście na samochód w 100% elektryczny.
Jedynym zadaniem trzycylindrowego turbodoładowanego silnika spalinowego jest wytwarzanie prądu, który poprzez falownik trafia albo do silnika elektrycznego o mocy 190 KM, albo do akumulatora o pojemności 1,8 kW (lub, w zależności od warunków jazdy, nawet do obu jednocześnie).
Ilość energii generowanej przez pracujący cicho w tle silnik spalinowy zależy od prędkości jazdy, co sprawia, że dźwięki dochodzące do uszu kierowcy są naturalnie powiązane z aktualną prędkością pojazdu.
Diana Torres, dyrektor zarządzająca brytyjskiego oddziału Nissana, powiedziała: „Jesteśmy niezwykle dumni, że nowy Qashqai, napędzany opracowaną przez Nissana unikalną technologią e-POWER, pokonał hybrydowych rywali w tej wysoce konkurencyjnej kategorii plebiscytu News UK Motor Awards 2024. To dla nas ogromne wyróżnienie ze strony jednych z najpopularniejszych tytułów w Wielkiej Brytanii i ich ekspertów motoryzacyjnych”.
„Nissan szczyci się stworzeniem segmentu crossoverów, których pierwszym przedstawicielem był Qashqai z 2007 roku. Oczywiście samochody sprzedawane dzisiaj różnią się o lata świetlne od wczesnych modeli, a wprowadzenie technologii e‑POWER w 2022 roku było znaczącym momentem w historii tego modelu. Ten samochód jest niezwykle ważny dla nas wszystkich w firmie Nissan i wciąż cieszy się ogromną sympatią klientów” – podsumowała.
W zeszłym miesiącu wykonana z włókna szklanego makieta Nissana Qashqai została zamocowana na jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów wschodniego Londynu – kominie browaru Truman. Był to kluczowy element innowacyjnej kampanii marketingowej, mającej na celu promocję nowego modelu. Ta nietuzinkowa i śmiała inicjatywa spotkała się z dużym uznaniem ze strony ekspertów branżowych, podkreślając kreatywność oraz skuteczność działań marketingowych marki.
Źródło: Nissan
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…
Firma Astara – oficjalny importer i dystrybutor samochodów Isuzu w Polsce, wprowadziła właśnie na nasz…
Porsche Polska wraz z marką PUMA przedstawiają limitowaną edycję sneakersów, która przenosi kultowy samochód Johnny'ego…