Energia elektryczna przepływa przez stoiska marek Citroën, Peugeot i Alfa Romeo obecnych na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2024 (Mondial de l’Auto), na którym marki Stellantis prezentują nowe i odświeżone zelektryfikowane modele, zapewniając klientom szeroką gamę możliwości wyboru czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności.
Dopełnieniem trio kultowych marek prezentowanych podczas Paris Motor Show jest debiut Leapmotor International, innowacyjnej spółki joint venture kierowanej przez Stellantis, której celem jest wprowadzenie na światowe rynki poza Chinami przystępnych cenowo i zaawansowanych technologicznie samochodów chińskiego producenta Leapmotor. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu jest sceną premiery kompaktowego SUV-a B10, najnowszego modelu w rosnącej gamie pojazdów Leapmotor.
„Pomimo trudności na całym świecie, klienci nadal wybierają marki oferujące przyjazne dla środowiska samochody zapewniające wyjątkowe osiągi, styl i wrażenia z jazdy” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Podejmujemy stojące przed nami wyzwania i zdajemy sobie sprawę z ogromnej odpowiedzialności, jaką ponosimy wobec naszych klientów na całym świecie oraz we Francji w zakresie zapewniania czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności”.
Mondial de l’Auto Paris 2024– Francuzi uratowali honor europejskiej motoryzacji
Stellantis produkuje obecnie 12 modeli elektrycznych w pięciu zakładach produkcyjnych we Francji, wspieranych przez siedem fabryk komponentów.
Mondial de l’Auto Paris 2024 – prototyp Twingo E-Tech 100% electric w nowym wydaniu
Nowe produkty prezentowane na tegorocznych targach motoryzacyjnych obejmują:
- Światową premierę Peugeot E-408, rozszerzającego gamę samochodów BEV marki do 12 modeli. Odwiedzający paryskie targi będą mogli również zobaczyć wersje Long Range SUV-ów Peugeot E-3008 (700 km) i Peugeot E-5008 (668 km), które można już zamawiać.
- Citroën rozpoczyna nową erę od premiery czterech nowych modeli. Debiut modeli Citroën C4 i C4 X – obu dostępnych w wersji całkowicie elektrycznej – wraz z oszałamiającym samochodem koncepcyjnym zapowiadającym całkowicie nowy model C5 Aircross, stanowi kolejny krok w odświeżeniu gamy samochodów marki. Wraz z Ami marka świętuje również cztery lata mikromobilności, prezentując zupełnie nowy wariant Ami Buggy Vision, pojazd przeznaczony dla poszukiwaczy przygód.
- Alfa Romeo organizuje światowy debiut kompaktowego, sportowego Juniora Ibrida o mocy 136 KM, który wraz z wersją Elettrica, dostępną w dwóch wariantach mocy 156 KM i VELOCE o mocy 280 KM, stanowi dopełnienie najszerszej oferty handlowej spełniającej potrzeby każdego klienta. Debiut ten stanowi punkt kulminacyjny na tle ekspozycji całej gamy pojazdów Alfa Romeo, która obejmuje premierę Tonale 2025.
- Oprócz światowego debiutu SUV-a B10, ekspozycja Leapmotor’s obejmuje model T03, kompaktowy miejski samochód elektryczny segmentu A oferujący przestrzeń wewnętrzną typową dla segmentu B; model C10, elektryczny SUV segmentu D zaprojektowany dla nowoczesnych, zainteresowanych technologią konsumentów – oba dostępne do zamówienia u wybranych dealerów Stellantis w Europie – oraz SUV-a C16, który charakteryzuje się architekturą 800 V i możliwością szybkiego ładowania.
Podczas przemówienia, wygłoszonego we wtorek, 15 października podczas Paris Automotive Summit, Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis omówił również wyzwania związane z zapewnieniem czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności.
Realizacja programu Dare Forward 2030
Prezentowane na Paris Motor Show zelektryfikowane gamy marek Stellantis wspierają ambicje planu strategicznego Dare Forward 2030, w tym:
- Osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla netto z redukcją emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 roku w porównaniu do wskaźników z 2021 roku.
- Wyznaczenie kursu w kierunku sprzedaży w Europie 100% samochodów osobowych w wersji BEV i 50% samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w wersji BEV w Stanach Zjednoczonych do końca tej dekady.
- Planowanie wprowadzenia do oferty ponad 75 pojazdów elektrycznych i do 2030 roku osiągnięcia globalnej rocznej sprzedaży na poziomie 5 milionów pojazdów elektrycznych.
Źródło: Stellantis