Napęd w Lexusie LX 700h to hybryda równoległa, w której silnik elektryczny oraz sprzęgło umieszczono pomiędzy benzynowym silnikiem 3,5 l V6 twin-turbo oraz 10-stopniową przekładnią automatyczną. Samochód zachowuje cechy klasycznego napędu na cztery koła, ma reduktor, a dzięki przekładni hydrokinetycznej moc i moment obrotowy nowej hybrydy są efektywnie przekazywane na koła w zależności od warunków drogowych. System hybrydowy optymalizuje wykorzystanie silnika elektrycznego oraz silnika V6, a auto może poruszać się w terenie wyłącznie w trybie elektrycznym.
LX 700h jest pierwszym hybrydowym Lexusem w historii, w którym zastosowano alternator oraz rozrusznik. W przypadku awarii układu hybrydowego rozrusznik umożliwia niezależny zapłon silnika, a alternator zasila 12-woltowy akumulator pomocniczy, umożliwiając pojazdowi kontynuowanie jazdy przy użyciu wyłącznie silnika spalinowego. W trybie awaryjnym działają wszystkie funkcje auta, także te umożliwiające jazdę w terenie.
Zastosowanie napędu hybrydowego nie zmniejszyło zdolności terenowych LX-a. Bateria układu hybrydowego, która umieszczona jest w tylnej części auta, ma wodoszczelną obudowę oraz system czujników. Dzięki temu auto może brodzić w wodzie o głębokości nawet do 700 mm, co jest takim samym wynikiem jak inne wersje silnikowe tego auta.
Lexus dostosował platformę GA-F w architekturze TNGA z konstrukcją ramową do zwiększonej masy układu hybrydowego, dodatkowo wzmacniając całą strukturę, utrzymując jednocześnie minimalny prześwit jak w innych wersjach auta. Zmodyfikowano punkt mocowania koła zapasowego, żeby ułatwić zamontowanie baterii hybrydowej. 12-woltowy akumulator pomocniczy został przeniesiony z komory silnika do tylnej sekcji auta, która została usztywniona. LX w wersji hybrydowej może służyć także jako źródło zasilania – w zależności od rynku o mocy od 1500 W do 2400 W.
Układ jezdny Lexusa LX 700h został dopracowany i przetestowany na torze testowym w Shimoyamie. Auto prowadzi się pewnie i przyjemnie na drogach asfaltowych, jak i w terenie, a zaktualizowane zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS) gwarantuje najwyższy komfort. Obsługiwany jest przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej system Multi-Terrain Select (MTS) dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie.
Wraz z debiutem nowej hybrydy, Lexus odświeżył całą gamę modelu LX. Samochód otrzymał nowe, 12,3-calowe cyfrowe zegary, systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System + najnowszej generacji ze zaktualizowanym układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), proaktywnym asystentem jazdy (PDA) czy tempomatem adaptacyjnym. Przeprojektowano także fotele kierowcy i pasażera.
W gamie debiutuje także wersja Overtrail, która wyróżnia się czarnym grillem i wyjątkowym wzorem 18-calowych felg aluminiowych pomalowanych na matową szarość. Tylko w tym wariancie dostępny jest lakier Moon Desert, znany m.in. z Lexus NX Overtrail, a także inne wzory tapicerki. LX Ovetrail jest jedynym wariantem w gamie z przednim i tylnym dyferencjałem.
Źródło: Lexus
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…