Categories: E-mobility

Leapmotor International otwiera zamówienia w Europie na przystępne cenowo, zaawansowane technologicznie pojazdy elektryczne

Wyznaczone w Europie salony dealerskie marki Stellantis odgrywają coraz większą rolę w oferowaniu klientom czystych, bezpiecznych i niedrogich rozwiązań w zakresie mobilności i przyjmują zamówienia na w pełni elektryczne pojazdy Leapmotor, których pierwsze dostawy zaplanowane są pod koniec tego roku.

Otwarcie zamówień dealerskich jest ważnym krokiem dla Leapmotor International, spółki joint venture 51/49 zawartej pomiędzy Stellantis i Leapmotor, której celem jest przyspieszenie i rozszerzenie sprzedaży zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo chińskich nowych pojazdów elektrycznych (NEV) poza Chinami. Kamień milowy został osiągnięty w niecały rok od utworzenia spółki joint venture, co zbiegło się w czasie z inwestycją Stellantis w wysokości 1,5 miliarda euro w nabycie około 21% udziałów w Leapmotor.

„To unikalne partnerstwo w branży motoryzacyjnej oferuje klientom z Europy dostęp do zaawansowanej, wartościowej technologii BEV, wspieranej przez rozległą sieć sprzedaży Stellantis, która zapewnia ukierunkowane na klienta doświadczenia zakupowe wyróżniające Leapmotor International na tle innych chińskich konkurentów”, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Dzięki potężnemu systemowi dystrybucji części Stellantis, klienci Leapmotor będą mogli korzystać z niezrównanego poziomu usług, który jest naszym ważnym wyróżnikiem. Wraz z Leapmotor stworzyliśmy bardzo efektywne partnerstwo, które ma być wartościowe przede wszystkim dla naszych europejskich klientów i sprzyjać naszemu długoterminowemu zrównoważonemu rozwojowi”.

Leapmotor to firma technologiczna skoncentrowana na badaniach i rozwoju oraz integracji pionowej. Dzięki partnerstwu ze Stellantis chcemy wykorzystać nasze mocne strony w zakresie technologii i skalowalności, oferując klientom na całym świecie przystępne cenowo i wysokiej jakości rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej”, powiedział Zhu Jiangming, założyciel, prezes i dyrektor generalny firmy Leapmotor.

PEUGEOT E-3008 – zdany na sukces

Pierwszymi rynkami, na których Leapmotor rozpocznie swoją sprzedaż w Europie będą Belgia, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Luksemburg, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania. Leapmotor International planuje rozszerzyć dystrybucję na Bliski Wschód i Afrykę (Izrael i zamorskie terytoria francuskie), Azję i Pacyfik (Australia, Nowa Zelandia, Tajlandia, Malezja i Nepal) oraz Amerykę Południową (Brazylia i Chile) już począwszy od IV kwartału bieżącego roku.



Leapmotor wprowadza na rynek europejski dwa bogato wyposażone modele:

  • T03, 5-drzwiowy kompaktowy model z segmentu A oferujący zasięg 265 km (według normy WLTP) i przestrzeń w środku porównywalną z samochodem z segmentu B. T03 będzie oferowany w cenie już od 18 900 euro. *
  • C10, SUV segmentu D oferujący zasięg 420 km (według normy WLTP) i najlepsze w swojej klasie wrażenia z jazdy i bezpieczeństwo oraz komfort na najwyższym poziomie. C10 opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP3.0 z centralnie zintegrowaną konfiguracją elektroniczną, technologią Cell-to-Chassis (CTC) oraz inteligentnym kokpitem. SUV C10 będzie dostępny w cenie od 36 400 euro i pojawi się w salonach dealerskich już w październiku. *

Oba modele Leapmotor oferują najnowocześniejsze technologie elektryczne oraz wysoki poziom osiągów, wydajności, bezpieczeństwa i duży zasięg w przystępnych cenach, dzięki wysokiemu poziomowi wewnętrznych możliwości inżynieryjnych chińskiego producenta samochodów i integracji pionowej. W najbliższych trzech latach, Leapmotor International zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie.

Oferta Leapmotor International będzie konkurować z chińskimi markami. Wprowadzenie modeli Leapmotor w Europie uzupełnia i poszerza portfolio marek Stellantis, oferując klientom pełną gamę produktów w przystępnych cenach. Równolegle z tym strategicznym posunięciem, Stellantis jest zaangażowana w swój model biznesowy „asset-light” dla swoich zagranicznych marek w Chinach.

* Podane ceny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od rynku.

Leapmotor International

Leapmotor International B.V. to spółka joint venture 51/49 kierowana przez Stellantis (procent własności: 51% Stellantis N.V., 49% Leapmotor). Firma z siedzibą w Amsterdamie skupia się na redefiniowaniu i kształtowaniu na nowo krajobrazu samochodów elektrycznych (EV), wykorzystując najnowocześniejsze technologie i innowacje. Leapmotor International zajmuje się dostarczaniem klientom na całym świecie zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo rozwiązań w zakresie mobilności elektrycznej. Spółka rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 r. i planuje rozszerzyć działalność na Indie, Azję i Pacyfik, Bliski Wschód, Afrykę i Amerykę Południową, począwszy już od czwartego kwartału. Gama produktów Leapmotor International będzie początkowo obejmować T03, miejski samochód elektryczny segmentu A, oraz C10, bogato wyposażony, rodzinny samochód z segmentu D, a wprowadzenie na rynek dodatkowych modeli jest planowane w ciągu najbliższych trzech lat.

Źródło: Stellantis



Redakcja

Recent Posts

Mondial de l’Auto Paris 2024 – premiery całkowicie odświeżonej gamy modeli

Rzadko zdarza się, aby marka Citroën miała tak wiele nowych modeli do zaprezentowania na targach…

12 godzin ago

Mondial de l’Auto Paris 2024 – globalny debiut Leapmotor B10

Leapmotor International zrobiła spektakularne wejście na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu światowym debiutem długo oczekiwanego…

2 dni ago

Nissan Townstar Combi – 7-osobowy uniwersalny samochód na intensywne dni powszednie i weekendowe wypady

Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – wprowadza do gamy modelu Townstar wersję Combi…

2 dni ago

Audi driving experience – adrenalina z Audi RS na torze Silesia Ring

Już tylko kilka dni dzieli nas od kolejnego wyjazdu najmocniejszych modeli Audi na nitkę toru…

3 dni ago

Mondial de l’Auto Paris 2024 – Stellantis prezentuje swoje globalne portfolio

Energia elektryczna przepływa przez stoiska marek Citroën, Peugeot i Alfa Romeo obecnych na Międzynarodowym Salonie…

3 dni ago

Mondial de l’Auto Paris 2024– Francuzi uratowali honor europejskiej motoryzacji

Ostatnie lata nie były zbytnio łaskawe dla motoryzacji. Ze względu na malejące zainteresowanie wystawców kolejno…

4 dni ago