To niezwykłe osiągnięcie było możliwe dzięki współpracy inżynierów CUPRA, specjalistów z Brava Boats oraz wsparciu Portu Barcelona i Port Vell. Ich wspólne wysiłki sprawiły, że ten pionierski pojazd będzie mógł zaprezentować swoje możliwości podczas 37. edycji regat Louis Vuitton America’s Cup w Barcelonie, gdzie odegra kluczową rolę, symbolizując początek nowej ery w świecie motoryzacji.
CUPRA po raz kolejny udowadnia, że jest marką, która nie boi się kwestionować status quo. Poprzez takie innowacyjne projekty, firma wyróżnia się na tle konkurencji, inspirując świat z Barcelony. 37. edycja Louis Vuitton America’s Cup stanowi idealne tło dla prezentacji buntowniczego ducha marki.
– W CUPRA zawsze dążymy do innowacji wykraczających poza tradycyjną motoryzację. Przenosimy nasze pomysły w nieoczekiwane obszary. Model CUPRA Terramar America’s Cup, który porusza się także po morzu, wprowadzając naszą markę w samo serce zawodów, doskonale to ilustruje – wyjaśnia Ignasi Prieto, dyrektor ds. marki CUPRA.
CUPRA Terramar America’s Cup będzie przewodzić jednostkom AC75 w drodze na tor regatowy podczas finałów Louis Vuitton America’s Cup. Pojazd posłuży również jako unikalne miejsce do przeprowadzania wywiadów z kluczowymi uczestnikami wydarzenia.
– Ten imponujący projekt umacnia nasze partnerstwo, po raz kolejny udowadniając, dlaczego tak dobrze się uzupełniamy – podkreślił znaczenie tej inicjatywy Grant Dalton, dyrektor generalny America’s Cup Event.
Przekształcenie CUPRA Terramar America’s Cup w pojazd zdolny do poruszania się po wodzie stanowiło nie lada wyzwanie inżynieryjne. Specjaliści z dziedziny inżynierii morskiej z firmy Brava Boats, we współpracy z firmą Vetus, dostawcą wyposażenia morskiego, zaprojektowali specjalną platformę trimaranu dla samochodu. Konstrukcja ta jest w stanie utrzymać na falach Morza Śródziemnego ciężar do 2500 kg.
Aby zagwarantować najwyższe standardy bezpieczeństwa, CUPRA Terramar America’s Cup przeszła szereg rygorystycznych testów pływalności i stabilności, symulujących różnorodne warunki żeglugi. Inżynierowie CUPRA aktywnie uczestniczyli w całym procesie, koncentrując się na optymalnym rozkładzie masy i zapewnieniu odpowiedniej równowagi pojazdu. Kluczowym zadaniem było opracowanie systemów sterowania pojazdem.
– Elektroniczne elementy kontrolujące manewrowanie i napęd, zaprojektowane specjalnie dla jednostek pływających, zostały zintegrowane z kokpitem kierowcy i działają niezależnie od systemów samochodu. Te modyfikacje zapewniają płynne przejście między funkcjami samochodu a platformy pływającej oraz umożliwiają nawigację po wodzie bezpośrednio z wnętrza pojazdu, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich funkcji samochodu – wyjaśnia Enrique Madruga, kierownik zespołu pojazdów specjalnych w Centrum Prototypów i Serii Wstępnych.
W rezultacie deska rozdzielcza samochodu została przebudowana w taki sposób, aby umożliwić obsługę trybów nawigacji i kontrolę platformy, zachowując jednocześnie charakterystyczny styl modelu Terramar. Kulminacja tych wysiłków stanowi przykład zaangażowania marki CUPRA w innowacje i ciągłe redefiniowanie tego, co jest możliwe.
Źródło: CUPRA
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…