Dacia sprzedała już 1 mln samochodów zasilanych LPG

Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowy silnik ECO-G 100 (benzyna/LPG) we wszystkich swoich modelach: Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster i Jogger. Od 2010 roku Dacia sprzedała milion samochodów zasilanych LPG, co dowodzi, że technologia ta jest sprawdzona, łatwa w obsłudze i ekonomiczna w eksploatacji oraz że spełnia potrzeby klientów marki. Dacia jest europejskim liderem w zakresie LPG, a jej udział w rynku przekracza 67% na koniec lipca 2024 roku. Obecnie ten rodzaj napędu wybiera prawie 40% klientów marki.

W Polsce udział sprzedaży wersji z LPG jest jednym z najwyższych w Europie. Największy udział silników ECO-G 100 jest w modelach Sandero, Sandero Stepway i Jogger, gdzie stanowi ok. 80%, a w nowym Dusterze 55%. Od 2010 roku Dacia oferuje dwupaliwowy silnik na benzynę i LPG. Do końca lipca 2024 roku marka sprzedała ponad milion samochodów zasilanych LPG we wszystkich krajach, w których prowadzi sprzedaż.

Dacia wygrywa Wielki Test Salonów 2024

Od 2020 roku ten dwupaliwowy silnik nosi nazwę ECO-G 100. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 170 Nm od 2000 obr./min umożliwia wszechstronne użytkowanie i oferuje liczne korzyści.

  • W porównaniu z silnikiem benzynowym silnik ECO-G 100 odznacza się lepszymi osiągami w (+10 KM i +10 Nm) przy mniejszej o około 10% emisji CO2. Przekłada się to na mniejszy ślad węglowy i redukcję emisji drobnych cząstek o 90%.
  • Silnik ECO-G 100 to sprawdzona technologia, którą Dacia rozwija już od 14 lat, wykorzystując know-how Grupy Renault. Jest ona dostępna w wersji fabrycznej samochodu i okazuje się równie solidna i niezawodna jak silnik benzynowy. System LPG w samochodach Dacii jest montowany fabrycznie. Silnik został tak zaprojektowany, aby był przystosowany do zasilania LPG. Zbiornik LPG jest montowany w miejscu koła zapasowego – bez wpływu na zbiornik benzyny i bez uszczerbku dla pojemności bagażnika. Samochody zasilane LPG, podobnie jak wszystkie modele z gamy, są objęte gwarancją na 3 lata lub do 100 tys. km przebiegu.
  • Wersja z silnikiem ECO-G 100 jest przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji. LPG jest jednym z najtańszych paliw na rynku (aż do 40% tańszym niż benzyna bezołowiowa 95 we Francji). Pozwala na zaoszczędzenie 40 euro na jednym pełnym baku*.

Samochód z dwupaliwowym silnikiem może być zasilany zarówno benzyną, jak i LPG. Oba zbiorniki są oddzielne, a pojemność każdego z nich wynosi około 50 litrów** (w zależności od modelu). Obsługa jest prosta: przełączanie z benzyny na LPG lub odwrotnie odbywa się ręcznie, według uznania kierowcy, lub automatycznie, z przełączeniem na benzynę, gdy zbiornik LPG jest pusty.

Nowa Dacia Spring – jeszcze bardziej atrakcyjna

Silnik ECO-G 100 oferuje rekordowy zasięg wynoszący nawet 1500 km***.

*Ceny paliw we Francji na dzień 9 września 2024 roku, źródło: https://fr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

**W modelu Jogger zbiornik LPG ma pojemność 40 litrów.

***W cyklu mieszanym WLTP. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od samochodu i stylu jazdy kierowcy.

Źródło: Dacia