Categories: Wiadomości

Ford Mustang GTD 2025 – najszybszy i najpotężniejszy produkcyjny Mustang w historii

Nowy Mustang GTD w roczniku modelowym 2025 rzuca zupełnie nowe spojrzenie na osiągi Mustanga. Najlepiej widać to pod maską, gdzie doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra produkuje 815 KM i 900 Nm momentu obrotowego, zgodnie z certyfikacją SAE.

Potwierdzona moc i moment obrotowy Mustanga GTD, wraz z najnowocześniejszymi aktywnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, hamulcami węglowo-ceramicznymi i wewnętrznym tylnym zawieszeniem z półaktywnymi amortyzatorami, to kluczowe elementy, które mogą zdecydować o uzyskaniu czasu okrążenia toru Nürburgring poniżej siedmiu minut.

„Od samego początku skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym w historii supersamochodem o światowej klasy osiągach i duszy Mustanga” – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. „Sercem GTD jest 5,2-litrowa jednostka V8 ze sprężarką mechaniczną, oferująca lepszy stosunek mocy do pojemności skokowej, niż silnik Porsche 911 GT3 RS.”

Ford elektryfikuje legendarne modele – Mustang, Explorer, Capri i Transit

Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga, między innymi korzysta z zastosowanego po raz pierwszy układu smarowania z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać smarowanie długotrwale obciążanego silnika na torze pełnym zakrętów.

Układ olejowy z suchą miską olejową umożliwił również nieznaczne zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7650 obr/min, co stanowi wzrost o 100 obr/min w stosunku do poprzedniej 5,2-litrowej jednostki V8. Zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, tytanowy wydech oferowany w standardzie, mniejsze koło pasowe sprężarki miały również wpływ na obecną wartość mocy maksymalnej.



Nie tylko moc decyduje o maksymalnej prędkości, wynoszącej 325 km/h. Mustang GTD wyposażony jest także w system redukcji oporów powietrza, który może zmieniać kąt nachylenia tylnego spojlera i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć właściwą równowagę między przepływem powietrza nie ograniczającym prędkości, a dociskiem, gwarantującym przyczepność, odpowiednio do warunków jazdy.

„Skorzystaliśmy z wiedzy utalentowanych inżynierów i projektantów, a także niezwykle zdolnego kierowcy, które połączyliśmy z mocą, możliwościami rozwiązań technicznych i aerodynamiką Mustanga GTD” – powiedział Goodall. „Nie możemy się doczekać, kiedy zrealizujemy zobowiązanie pokonania toru Mustangiem GTD w czasie poniżej 7 minut”.

Źródło: Ford



Redakcja

Recent Posts

Mondial de l’Auto Paris 2024 – premiery całkowicie odświeżonej gamy modeli

Rzadko zdarza się, aby marka Citroën miała tak wiele nowych modeli do zaprezentowania na targach…

20 godzin ago

Mondial de l’Auto Paris 2024 – globalny debiut Leapmotor B10

Leapmotor International zrobiła spektakularne wejście na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu światowym debiutem długo oczekiwanego…

2 dni ago

Nissan Townstar Combi – 7-osobowy uniwersalny samochód na intensywne dni powszednie i weekendowe wypady

Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – wprowadza do gamy modelu Townstar wersję Combi…

2 dni ago

Audi driving experience – adrenalina z Audi RS na torze Silesia Ring

Już tylko kilka dni dzieli nas od kolejnego wyjazdu najmocniejszych modeli Audi na nitkę toru…

3 dni ago

Mondial de l’Auto Paris 2024 – Stellantis prezentuje swoje globalne portfolio

Energia elektryczna przepływa przez stoiska marek Citroën, Peugeot i Alfa Romeo obecnych na Międzynarodowym Salonie…

3 dni ago

Mondial de l’Auto Paris 2024– Francuzi uratowali honor europejskiej motoryzacji

Ostatnie lata nie były zbytnio łaskawe dla motoryzacji. Ze względu na malejące zainteresowanie wystawców kolejno…

4 dni ago