Hybrydy plug-in Toyoty na rynku wyróżniają się takimi samymi osiągami po rozładowaniu baterii – auta mają taką samą dynamikę i moc jak z pełnym akumulatorem trakcyjnym, a także imponują niskim średnim zużyciem paliwa. Po wyczerpaniu energii, auta przełączają się w tryb hybrydowy i zachowują się jak klasyczne hybrydy – silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy, a w trakcie hamowania odzyskiwana jest energia. Toyoty z napędem plug-in hybrid to także duży zasięg w trybie EV, który pozwala na pokonywanie codziennych dystansów wyłącznie na prądzie niczym auto elektryczne.
Obecnie w salonach Toyoty można kupić auta z napędem hybrydowym plug-in w specjalnych, obniżonych cenach. Ponadto, modele RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid w standardzie wyposażone są w dwa kable niezbędne do ładowania, dzięki czemu od razu można korzystać z pełni możliwości auta. W bagażnikach znajdują 6-metrowy kabel umożliwiający naładowanie auta z gniazdka elektrycznego z mocą maksymalną 2,3 kW oraz 7,5-metrowy kabel obsługujący moc do 22 kW, który można podłączyć do wallboxa lub publicznej stacji ładowania. Finansując zakup auta w KINTO One można za niewielką dopłatą dokupić ładowarkę Toyota HomeCharge 7,4 kW (bez kabla). Przy trzyletniej umowie z 10-procentową wpłatą własną to miesięczny koszt 86 zł netto.
Wszystkie wersje Toyoty C-HR Plug-in Hybrid objęto rabatem w wysokości 12 tys. zł. Bestsellerowy crossover z najmocniejszym i najwydajniejszym napędem dostępny jest w sześciu wersjach wyposażenia, a cennik otwiera bazowa odmiana Comfort Plus, która kosztuje od 168 900 zł. Standardem w tej wersją są m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, 12,3-calowy wirtualny kokpit, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem oraz nawigacją Connected i 4-letnim pakietem transmisji danych oraz rozbudowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE.
Hybryda plug-in w Toyocie C-HR ma 223 KM mocy, co pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 7,4 s. To nie tylko najszybsza odmiana Toyoty C-HR w historii, ale także najbardziej ekonomiczna. Dzięki zastosowaniu wydajnej baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh auto jest w stanie pokonać nawet 66 km na prądzie w cyklu mieszanym WLTP, a w mieście zasięg wzrasta do około 100 km. Średnie zużycie paliwa wynosi od 0,8 l/100 km.
W salonach można też zamówić auto w pozostałych wersjach wyposażenia – Style, Executive, GR SPORT oraz w dostępnych do końca 2024 roku limitowanych odmianach Executive Premiere Edition i GR SPORT Premiere Edition w cenach obniżonych o 12 tys. zł. Oprócz atrakcyjnego rabatu Toyota przygotowała także promocyjne formy finansowania – można skorzystać z Kredytu Toyota Easy GR (RRSO 4,93%)*, Leasingu 103,99% + GAP, a także z Leasingu KINTO One, który charakteryzuje się niskimi miesięcznymi ratami.
Cennik Toyoty C-HR Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to największe auto marki z tym napędem i zarazem najmocniejsze. Hybrydowy układ, którego sercem jest 2,5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force, generuje moc łącznie 306 KM, co pozwala rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Samochód jest standardowo wyposażone w inteligentny, elektryczny napęd na wszystkie koła AWD-i. Duży, litowo-jonowy akumulator o pojemności 18,1 kWh umożliwia jazdę w bezemisyjnym trybie EV na dystansie do 75 km wg WLTP. W mieście Toyota RAV4 Plug-in Hybrid może pokonać blisko 100 km bez żadnych emisji.
We wszystkich wersjach Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid– Dynamic, Selection, Style oraz GR SPORT, dostępny jest Ekobonus obniżający cenę auta. Auto w wersji Dynamic kosztuje od 238 200 zł, a najwięcej można zyskać zamawiając samochód w wariantach Style i GR SPORT – tu rabat wynosi 21,7 tys. zł.
W wersji Style (od 263 300 zł) RAV4 Plug-in Hybrid ma tapicerkę ze skóry naturalnej, sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania, pamięć ustawień fotela kierowcy, wentylowane fotele przednie, elektryczną regulację położenia fotela pasażera (bez regulacji wysokości) oraz wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD).
Najwyższa wersja wyposażenia GR SPORT kosztująca teraz 276 200 zł wyróżnia się na tle pozostałych odmian sportową stylistyką i lepszymi właściwościami jezdnymi za sprawą zastosowania sztywniejszych sprężyn i amortyzatorów. Względem wersji Style jest dodatkowo wyposażona w tapicerkę GR SPORT (zamsz syntetyczny i skóra syntetyczna), 19-calowe felgi aluminiowe GR SPORT czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB).
Cennik Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…