„W ubiegłym roku sprzedaliśmy na całym świecie ponad 125 000 lekkich pojazdów użytkowych i udało nam się znacznie zwiększyć, aż o 41%, sprzedaż elektrycznych pojazdów użytkowych. Pragniemy nadal odnosić sukcesy w zakresie sprzedaży samochodów dostawczych. W tym celu przedstawiamy naszym klientom obecnym tutaj, na targach w Hanowerze nowe, przełomowe produkty” – powiedział dyrektor generalny marki Opel Florian Huettl obecny dzisiaj na targach IAA Transportation zapowiadając jednocześnie zbliżającą się światową premierę Opla Movano HYDROGEN.
Na wspólnym stoisku C70 Stellantis Pro One przygotowanym w hali 13, Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit, i Florian Huettl zaprezentowali mocne portfolio pojazdów użytkowych Stellantis oraz innowacyjne nowości marki Opel.
Najważniejszym modelem w gamie Opla był Opel Movano HYDROGEN. „Po raz pierwszy nasz największy lekki samochód dostawczy będzie dostępny jako pojazd elektryczny z wodorowymi ogniwami paliwowymi” – powiedział Huettl. „W 2021 roku wprowadziliśmy na rynek Opla Vivaro HYDROGEN, pierwszy samochód dostawczy od producenta pojazdów z napędem opartym na wodorowych ogniwach paliwowych. Dzisiaj, wraz z wprowadzeniem na rynek Movano HYDROGEN, robimy kolejny krok i tworzymy jeszcze silniejszą ofertę”.
Dzięki połączeniu napędu na wodorowe ogniwa paliwowe i akumulatora typu plug-in, nowy Opel Movano HYDROGEN może przejechać do około 500 kilometrów (WLTP) i można go zatankować wodorem w mniej niż 5 minut. To idealne rozwiązanie dla klientów, którzy chcą pokonywać długie dystanse przy zerowej lokalnej emisji spalin i nie tracić czasu na tankowanie. Silnik elektryczny oferuje moc 110 kW (150 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 410 niutonometrów. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 11 kWh zapewnia wsparcie podczas ruszania i przyspieszania. Kolejną ważną zaletą układu jest fakt, że energia hamowania może być odzyskiwana i przekazywana do akumulatora jako energia elektryczna za pośrednictwem silnika elektrycznego działającego jako generator.
„Oczywiście, nasz nowy członek rodziny odziedziczył wszystkie zalety swojego „rodzeństwa” z napędem elektrycznym i wysokoprężnym”. Mowa tu o szerokiej gamie elektronicznych systemów wspomagania, dzięki którym Opel Movano plasuje się w czołówce swojego segmentu. Jest to również jeden z pierwszych pojazdów w swojej klasie, który osiągnął poziom 2 zautomatyzowanej jazdy i imponuje przestrzenią ładunkową do 17 metrów sześciennych – tym samym nie idąc na kompromisy pod względem codziennej funkcjonalności, niezależnie od układu napędowego. „Nowy Movano ma wszystko, czego potrzeba, aby sprostać wymaganiom naszych klientów – nawet jeśli muszą oni przewieźć Rocks Electric”, powiedział Huettl, jednocześnie prezentując na IAA Transportation kolejnego członka z gamy Opla.
Opel Rocks Electric zaprezentował się w Hanowerze w szczególny sposób. Najmniejszy pojazd w ofercie Opla, którym młodzi ludzie, którzy skończyli 15 lat oraz starsi mogą poruszać się w Niemczech, znajdował się w przestrzeni bagażowej nowego Movano HYDROGEN – wyposażonego w praktyczny zestaw KARGO. Ten elektryczny lekki pojazd silnikowy z napędem akumulatorowym o ultrakompaktowych wymiarach 2,41 x 1,39 x 1,52 metra (długość x szerokość x wysokość) z zestawem KARGO posiada dodatkową, modułowo dzieloną przestrzeń ładunkową. Dzięki temu dwumiejscowy pojazd w mgnieniu oka staje się praktycznym pojazdem dostawczym.
Trzeci Opel obecny na IAA Transportation również ma do zaproponowania przekonującą ofertę. Nowy Opel Combo Electric w imponujący sposób pokazuje, w jaki sposób Opel wprowadza innowacje z samochodów osobowych na rynek samochodów dostawczych. Nowa edycja kompaktowego samochodu dostawczego marki Opel jest natychmiast rozpoznawalna i niepowtarzalna, z nowo zaprojektowanym przodem i charakterystycznym panelem przednim Opel Vizor.
Oprócz wszystkich sprawdzonych cech poprzedniej wersji, nowy Combo może po raz pierwszy zapewnić optymalną widoczność drogi przed samochodem dzięki nieoślepiającym światłom Intelli-Lux Matrix Light. Dzięki temu kompaktowy van jako pierwszy wprowadza najnowocześniejszą technologię adaptacyjnego oświetlenia do tego segmentu rynku. Samochód elektryczny, który można zamówić w Niemczech w cenie już od 31 250 euro bez VAT, oferuje teraz lokalnie bezemisyjny zasięg do 354 kilometrów (WLTP2), czyli o około 80 kilometrów więcej niż jego poprzednik. Wraz z Vivaro Electric, czwartym członkiem rodziny samochodów dostawczych Opla, marka może zaoferować solidne, w pełni elektryczne rozwiązanie dla niemal każdego profilu użytkownika.
Źródło: Opel
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…
Firma Astara – oficjalny importer i dystrybutor samochodów Isuzu w Polsce, wprowadziła właśnie na nasz…
Porsche Polska wraz z marką PUMA przedstawiają limitowaną edycję sneakersów, która przenosi kultowy samochód Johnny'ego…