Śmiały, prosty i zapierający dech w piersiach – nowy Opel Grandland pokazuje, co marka rozumie pod pojęciem „niemieckiej energii”. Topowy SUV charakteryzuje się inspirującym designem i innowacyjnymi rozwiązaniami, skupia się na tym, co najważniejsze pod względem działania i oferuje zelektryfikowaną wersję każdego wariantu.
Nowy Opel Grandland łączy stylowy wygląd z praktycznymi detalami i wieloma funkcjami, które wpływają na zmniejszenie śladu węglowego. Mowa tu o lokalnie bezemisyjnej jeździe oraz nadających się do recyklingu i naprawy akumulatorach, a także wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu we wnętrzu oraz braku chromowanych elementów na nadwoziu. Nowy model jest zatem przykładem „Greenovation made by Opel”.
Stylowy, zrównoważony design: wyrazisty wygląd, brak chromowanych elementów
Wygląd zewnętrzny nowego Opla ustanawia precedens. Grandland jest pierwszym modelem produkowanym seryjnie wyposażonym w podświetlane logo Opla „Blitz”, które jest zintegrowane z innowacyjną technologią „Edge Light”, tworząc nowy pas przedni 3D Vizor. Oświetlenie wykorzystuje wyłącznie energooszczędne reflektory LED, w tym wiodące w branży adaptacyjne światła Intelli-Lux HD.
Nowy Opel Frontera Hybrid dostępny już od 102,9 tys. zł, a Frontera Electric od 125,9 tys. zł
Tył Grandlanda również jest przykładem połączenia stylu z ochroną zasobów. Po raz pierwszy klienci mogą zobaczyć podświetlany napis OPEL, natomiast nazwa modelu GRANDLAND nie pojawia się w formie chromowanych liter, ale zamiast tego jest centralnie wytłoczona na pokrywie tylnej – to tylko jeden z dowodów na to, że projektując nadwozie Grandlanda marka Opel zrezygnowała z chromowanych aplikacji.
Nowy Opel Grandland: kiedy wizjonerskie marzenia stają się rzeczywistością
Praktyczny, wygodny, zrównoważony: zastosowanie we wnętrzu materiałów z recyklingu
Podczas projektowania konstruktorzy zwracali uwagę na każdy szczegół, aby znaleźć rozwiązania chroniące zasoby w celu zmniejszenia śladu węglowego, a jednocześnie wprowadzić na drogi przyszłościowy, atrakcyjny i wygodny SUV. Kokpit i kabina, podobnie jak nadwozie nowego Grandlanda zostały zaprojektowane tak, aby były oszczędne pod względem wykorzystania zasobów naturalnych. Dostępne w standardowym wyposażeniu fotele Intelli-Seats, z wgłębieniem biegnącym przez środek siedziska w celu zmniejszenia nacisku na kość ogonową, zapewniają relaksującą przyjemność z jazdy. Są nie tylko wyjątkowo wygodne, ale także produkowane w sposób zrównoważony. Zgodnie z podejściem „Greenovation” stosowanym przez Opla, wszystkie obicia i tapicerka wnętrza wykonane są w 100 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu. Dotyczy to zarówno foteli, jak i paneli drzwi, deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Dostępne są trzy rodzaje całkowicie wegańskich tapicerek, a wykończenie z Alcantary opiera się w 50 procentach na materiałach pochodzących z recyklingu.
Projektanci nowego Grandlanda nie poprzestali jednak na tym. Duży nacisk położono nie tylko na to, aby widoczne elementy i komponenty były wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub nadających się do recyklingu, ale to samo podejście zastosowano również dla części pozostających poza zasięgiem wzroku. Przykładowo, do konstrukcji Grandlanda zostały wykorzystane aluminium i stal pochodzące z odzysku.
Łącznie ponad 500 kilogramów masy Grandlanda składa się z surowców odzyskanych oraz odnawialnych.
Redukcja emisji CO2: Nowy Grandland zelektryfikowany w każdym wariancie
Oczywiście, marka Opel stosuje podejście „Greenovation” również w odniesieniu do układów napędowych; każdy Grandland jest zelektryfikowany, w wersji hybrydowej z technologią 48 V, w pełni elektrycznej lub w późniejszym okresie również jako hybryda typu plug-in, zmniejszając w ten sposób emisję CO2. Umożliwia to platforma STLA Medium zaprojektowana specjalnie z myślą o modelach z napędem elektrycznym i po raz pierwszy wykorzystana przez markę Opel w nowym Grandlandzie. Nowa konstrukcja pozwala na zastosowanie wyjątkowo płaskiego pakietu akumulatorów o pojemności do 98 kWh. W ten sposób nowy Grandland Electric będzie w przyszłości mógł przejechać do około 700 kilometrów bez lokalnej emisji i bez zatrzymywania się na ładowanie (WLTP1). Gdy spada temperatura, wysoce wydajna pompa ciepła, która jest oferowana w wyposażeniu standardowym, ma pozytywny wpływ na zasięg.
Kolejnym czynnikiem minimalizującym ślad węglowy są same akumulatory. Są one częścią promowanej przez markę Opel gospodarki o obiegu zamkniętym, która opiera się na tak zwanych czterech „R”: Repair, Remanufacture, Reuse i Recycle (naprawa, ponowne użycie, odnawianie i recykling). W tym celu, w zakładzie produkcyjnym w Eisenach gdzie produkowany jest nowy Grandland utworzono „Battery Shop” (wydział baterii).
Źródło: Opel