Categories: Wiadomości

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM – od 226,9 tys. zł w wersji esprit Alpine

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM, zaprezentowany w maju 2024 r., jest pierwszym modelem wyposażonym w nowy, hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o wyjątkowej mocy 300 koni mechanicznych. Dodatkową moc uzyskano w szczególności poprzez dodanie silnika elektrycznego napędzającego tylną oś.

Oprócz systemu 4 kół skrętnych 4Control advanced model Rafale jest także wyposażony w stale aktywny system napędu na 4 koła, zapewniający lepszą przyczepność i optymalne trzymanie się drogi w każdych warunkach. Wersja atelier Alpine przesuwa jeszcze dalej granicę przyjemności z jazdy dzięki bardziej sportowym parametrom układu jezdnego i inteligentnemu adaptacyjnemu zawieszeniu, stale dostosowującemu pracę amortyzatorów do napotykanych na drodze przeszkód dzięki wykorzystaniu kamery wielofunkcyjnej obserwującej drogę.

Zaawansowane technologiczne know-how Renault podkreślone przez Alpine

Pod względem technicznym napęd Rafale E-Tech 4×4 300 KM jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego E-Tech full hybrid 200 KM. Pod maską zobaczymy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l z nową turbosprężarką, która zwiększa jego moc do 110 kW, czyli 150 KM, a moment obrotowy do 230 Nm. Wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym została odpowiednio zoptymalizowana, aby dostosować ją do powyższych zmian.

Silnik spalinowy współpracujący z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównymi i jednym dodatkowym) tworzy zespół o łącznej mocy 300 KM. Dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś umożliwiło uzyskanie dodatkowych 100 kW (136 KM) mocy i 195 Nm momentu obrotowego. Układ jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V, zapewniającym nawet ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym i do 1000 km na pełnym baku benzyny dzięki 55-litrowemu zbiornikowi paliwa.

Renault Rafale – oficjalnym samochodem prezydenta Francji

Oprócz wysokowydajnego zespołu napędowego model Rafale E-Tech 4×4 300 wyróżnia się też unikalną wersją „atelier Alpine”. Obejmuje ona specyficzne wyróżniki stylistyczne: nadwozie w kolorze niebieskim sommet satin, „pływający” spojler w kolorze czarnym etoile, 21-calowe obręcze kół „chicane” z oponami Continental i kultową niebieską wykładzinę podłogową, a także – jak sama nazwa wskazuje – zawiera w sobie całe bogate know-how konstruktorów z Alpine Cars, aby za kierownicą Renault Rafale zapewnić użytkownikom „doznania Alpine”. Mówiąc konkretnie, układ jezdny zyskał specyficzne parametry (obejmujące amortyzatory, sprężyny, ograniczniki skoku zawieszenia i stabilizatory poprzeczne), a właściwości jezdne można ustawić w trzech trybach (Comfort/Dynamic/Sport), aby ułatwić konfigurację samochodu zgodnie z życzeniami kierowcy. Ponadto Rafale E-Tech 4×4 300 KM atelier Alpine został wyposażony w inteligentne, automatycznie sterowane zawieszenie predykcyjne, zapewniające jeszcze większy komfort podróżowania.



Źródło: Renault



Redakcja

Recent Posts

CUPRA Terramar – cennik i konfigurator dla nowego SUV-a

Klienci mogą zamawiać już na stronie producenta najnowszy pojazd z portfolio marki – CUPRĘ Terramar. Udostępniono…

21 godzin ago

Nowy Hyundai SANTA FE – większy, lepszy, ładniejszy

Od debiutu pierwszego Hyundaia SANTA FE minęły 24 lata. Do dziś sprzedano 450 000 aut…

21 godzin ago

Nowy Nissan Qashqai pobił rekord świata

Nissan Qashqai, przed 17 laty pionier na rynku crossoverów, a dziś wciąż lider segmentu w…

2 dni ago

CUPRA Terramar – model, który udowadnia, że ambicja może stać się rzeczywistością

Sześć lat temu, w 2018 roku, CUPRA debiutowała na torze Terramar w Sitges, niedaleko Barcelony, wprowadzając na…

2 dni ago

Suzuki Swift 1.2 Dualjet mild Hybrid 2WD 5MT- dobry wybór

Siódma generacja popularnego japońskiego hatchbacka już od chwili swojej premiery rynkowej na początku 2024 roku,…

2 dni ago

6. Turystyczny Rajd Mini w Polańczyku

W 6. Turystycznym Rajdzie, który odbywał się w dniach 29.08-1.09 w Polańczyku udział wzięły 104…

2 dni ago