Powstanie tego crossovera związane jest z odpowiedzią francuskiego producenta na podobne modele bezpośredniej rynkowej konkurencji, jak m.in. Nissan Juke czy Opel Mokka. I jak się okazało, Peugeot trafił tym modelem w sedno, bo w okres, w którym dynamicznie zwiększyło się zainteresowanie rynku tym rozwijającym się segmentem. Nowy crossover zadebiutował w marcu 2013 roku. Druga generacja miała premierę w czerwcu 2019 roku, a w maju 2023 roku pojawiła się aktualnie produkowana wersja po liftingu, który objął przednią część nadwozia (jakże gustowną) oraz wnętrze pojazdu.
Peugeot 2008 jest drugim modelem marki po Peugeot 508 i 508 SW, który otrzymał nową sygnaturę świetlną marki. Wyróżnia się ona trzema pionowymi świetlnymi pazurami, które w nowym 2008 są wbudowane we wstawki w zderzaku i polakierowane na błyszczący czarny kolor. Całość dodatkowo podkreśla mocną osobowość nowego modelu i jego solidny design SUV-a. Nowa sygnatura pojawia się we wszystkich wersjach samochodu. W wersjach GT spektakularny efekt trzech pazurów po raz pierwszy został przedłużony linią świateł full LED, dzięki zastosowaniu trzech bloków świateł. W ten sposób wersje GT odróżniają się od pozostałych wersji gamy zyskując unikatową sygnaturę z przodu.
Nowe zespolone światła tylne LED, w które są wyposażone wszystkie wersje najnowszego 2008, stanowią nową interpretację kultowego układu trzech pazurów, który pozwala niezawodnie rozpoznać tył każdego modelu marki. Tu światła składają się z trzech podwójnych, nałożonych na siebie poziomych listew, o delikatnym, eleganckim rysunku, które poszerzają wizualnie samochód. Światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.
Peugeot 2008 ma oryginalny przód z nowym logo Peugeot. Zdecydowanie szerszy, zwraca uwagę nietypowym bocznym wzorem, który biegnie aż do reflektorów i podkreśla pionową i mocną sylwetkę samochodu. Przód wersji ACTIVE wyróżnia się poziomym wzorem polakierowanym na czarny błyszczący kolor. W wersjach ALLURE i GT z przodu pojawia się pionowy motyw w kolorze nadwozia, sięgający aż do przyciemnionych delikatnych wstawek, które podkreślają pionowy układ przodu. Kolor motywu, identyczny z kolorem nadwozia, sprawia również, że grill harmonijnie komponuje się ze zderzakami i sprzyja wrażeniu solidności.
Trzycylindrowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 1199 cm3, współpracująca z 8-stopniowym automatem, to jeden z najlepszych wyborów w ofercie tego modelu. Nieoceniona w mieście, gdzie pracuje cicho i ma stosunkowo niewielki apetyt na paliwo. Pozwala na dynamiczną jazdę, co szczególnie docenimy w przypadku konieczności wyprzedzenia innego pojazdu. Sprawdzi się także podczas szybszej jazdy poza miastem. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu nie przekroczyło 6,1 l/100 km.
Miejsce kierowcy w tym modelu jest wyjątkowe pod względem ergonomii i wyposażone w liczne technologie pokładowe najwyższej jakości. To przede wszystkim Peugeot i-Cockpit najnowszej generacji wraz z kompaktową wielofunkcyjną kierownicą, której kształt powstał po wielu doświadczeniach i optymalizacji designerów. Nie wszyscy ją lubią, ale w miarę dłuższego obcowania można się przyzwyczaić i docenić jej niekwestionowane zalety.
Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, nowy cyfrowy zespół zegarów posiada 10-calowy ekran cyfrowy, dostępny już od poziomu wyposażenia Allure. W wersji GT jest dostępna wersja w technologii 3D. Daje się z łatwością personalizować oraz oferuje kilka trybów wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio, multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowanych za pomocą przełącznika zespolonego.
Nowy Peugeot 2008 w wersji ALLURE jest oferowany w standardzie z systemem PEUGEOT i-Connect®, a wersja GT może być w opcji wyposażona w system PEUGEOT i-Connect® Advanced. Obydwa systemy są obsługiwane za pośrednictwem bardzo przyjaznego dla użytkownika wielookienkowego centralnego 10-calowego ekranu dotykowego wysokiej rozdzielczości z widżetami lub skrótami, dającego się łatwo spersonalizować, który działa jak w smartfonie. Dzięki temu można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także wyświetlić blok aplikacji poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami.
W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając klawiszowy przycisk „Home”. Na stałym pasku umieszczonym w górnej części ekranu wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, położenia na stronach widżetów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.
System PEUGEOT i-Connect® zapewnia pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie technologicznego zaawansowania potęguje połączenie PEUGEOT i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do Internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności, mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie over the air.
Rozpoznający naturalną mowę asystent głosowy „OK PEUGEOT” w PEUGEOT i-Connect Advanced zapewnia dostęp do wszystkich elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.
W wersjach ALLURE i GT jest teraz wyposażony w standardzie w trzy porty USB-C (dwa z przodu i jeden z tyłu) oraz port USB-A (z tyłu). W wersji ACTIVE zachowany został port USB-C z przodu, a PEUGEOT E-2008 zyskuje dodatkowo port USB-C oraz port USB-A przy tylnych siedzeniach.
Peugeot 2008 w wersji ALLURE może być wyposażony w opcji w ładowarkę indukcyjną do smartfonów o mocy 15 W (poprzednio 5 W). W wersji wyposażeniowej GT jest ona montowana w standardzie. Ładowarka, znajdująca się pod żaluzją na środkowej konsoli tak jak w poprzednich wersjach, umożliwia szybkie doładowanie smartfona podczas korzystania z funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu.
Z całą pewnością każdy, kto do niego wsiądzie, to go natychmiast polubi. W mgnieniu oka poczujemy atmosferę najnowszej rodziny Peugeot. Trudno przejechać tym autem, by nie zwrócić na niego uwagi. To z całą pewnością artystyczny design nadwozia z nowym logo lwa. Design wnętrza potrafi zauroczyć swoją nowoczesnością i funkcjonalnością. Użytkownicy docenią komfort jazdy i dynamiczne własności jednostki napędowej. Producent oferuje także cały szereg systemów, które ułatwiają życie użytkownikom.
Autor: Lesław Sagan
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…