Categories: Testy

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – atrakcyjny lew

Są modele samochodów, które polubimy od pierwszego wejrzenia. Niewątpliwie do nich należy najnowsza rodzina marki Peugeot, której tym razem testowanym egzemplarzem jest Peugeot 2008 GT. Może zauroczyć gustownym designem nadwozia i funkcjonalnym iorazprzyjemnym wnętrzem.

Powstanie tego crossovera związane jest z odpowiedzią francuskiego producenta na podobne modele bezpośredniej rynkowej konkurencji, jak m.in. Nissan Juke czy Opel Mokka. I jak się okazało, Peugeot trafił tym modelem w sedno, bo w okres, w którym dynamicznie zwiększyło się zainteresowanie rynku tym rozwijającym się segmentem. Nowy crossover zadebiutował w marcu 2013 roku. Druga generacja miała premierę w czerwcu 2019 roku, a w maju 2023 roku pojawiła się aktualnie produkowana wersja po liftingu, który objął przednią część nadwozia (jakże gustowną) oraz wnętrze pojazdu.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – nowa sygnatura świetlna marki

Peugeot 2008 jest drugim modelem marki po Peugeot 508 i 508 SW, który otrzymał nową sygnaturę świetlną marki. Wyróżnia się ona trzema pionowymi świetlnymi pazurami, które w nowym 2008 są wbudowane we wstawki w zderzaku i polakierowane na błyszczący czarny kolor. Całość dodatkowo podkreśla mocną osobowość nowego modelu i jego solidny design SUV-a. Nowa sygnatura pojawia się we wszystkich wersjach samochodu. W wersjach GT spektakularny efekt trzech pazurów po raz pierwszy został przedłużony linią świateł full LED, dzięki zastosowaniu trzech bloków świateł. W ten sposób wersje GT odróżniają się od pozostałych wersji gamy zyskując unikatową sygnaturę z przodu.

Nowe zespolone światła tylne LED, w które są wyposażone wszystkie wersje najnowszego 2008, stanowią nową interpretację kultowego układu trzech pazurów, który pozwala niezawodnie rozpoznać tył każdego modelu marki. Tu światła składają się z trzech podwójnych, nałożonych na siebie poziomych listew, o delikatnym, eleganckim rysunku, które poszerzają wizualnie samochód. Światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Peugeot 2008 ma oryginalny przód z nowym logo Peugeot. Zdecydowanie szerszy, zwraca uwagę nietypowym bocznym wzorem, który biegnie aż do reflektorów i podkreśla pionową i mocną sylwetkę samochodu. Przód wersji ACTIVE wyróżnia się poziomym wzorem polakierowanym na czarny błyszczący kolor. W wersjach ALLURE i GT z przodu pojawia się pionowy motyw w kolorze nadwozia, sięgający aż do przyciemnionych delikatnych wstawek, które podkreślają pionowy układ przodu. Kolor motywu, identyczny z kolorem nadwozia, sprawia również, że grill harmonijnie komponuje się ze zderzakami i sprzyja wrażeniu solidności.



Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – dynamiczne trzy cylindry

Trzycylindrowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 1199 cm3, współpracująca z 8-stopniowym automatem, to jeden z najlepszych wyborów w ofercie tego modelu. Nieoceniona w mieście, gdzie pracuje cicho i ma stosunkowo niewielki apetyt na paliwo. Pozwala na dynamiczną jazdę, co szczególnie docenimy w przypadku konieczności wyprzedzenia innego pojazdu. Sprawdzi się także podczas szybszej jazdy poza miastem. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu nie przekroczyło 6,1 l/100 km.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – cyfrowy świat kierowcy

Miejsce kierowcy w tym modelu jest wyjątkowe pod względem ergonomii i wyposażone w liczne technologie pokładowe najwyższej jakości. To przede wszystkim Peugeot i-Cockpit najnowszej generacji wraz z kompaktową wielofunkcyjną kierownicą, której kształt powstał po wielu doświadczeniach i optymalizacji designerów. Nie wszyscy ją lubią, ale w miarę dłuższego obcowania można się przyzwyczaić i docenić jej niekwestionowane zalety.

Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, nowy cyfrowy zespół zegarów posiada 10-calowy ekran cyfrowy, dostępny już od poziomu wyposażenia Allure. W wersji GT jest dostępna wersja w technologii 3D. Daje się z łatwością personalizować oraz oferuje kilka trybów wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio, multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowanych za pomocą przełącznika zespolonego.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT9 – systemy informacyjne najnowszej generacji

Nowy Peugeot 2008 w wersji ALLURE jest oferowany w standardzie z systemem PEUGEOT i-Connect®, a wersja GT może być w opcji wyposażona w system PEUGEOT i-Connect® Advanced. Obydwa systemy są obsługiwane za pośrednictwem bardzo przyjaznego dla użytkownika wielookienkowego centralnego 10-calowego ekranu dotykowego wysokiej rozdzielczości z widżetami lub skrótami, dającego się łatwo spersonalizować, który działa jak w smartfonie. Dzięki temu można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także wyświetlić blok aplikacji poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami.

W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając klawiszowy przycisk „Home”. Na stałym pasku umieszczonym w górnej części ekranu wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, położenia na stronach widżetów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – fot. Lesław Sagan

System PEUGEOT i-Connect® zapewnia pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie technologicznego zaawansowania potęguje połączenie PEUGEOT i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do Internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności, mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie over the air.
Rozpoznający naturalną mowę asystent głosowy „OK PEUGEOT” w PEUGEOT i-Connect Advanced zapewnia dostęp do wszystkich elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

W wersjach ALLURE i GT jest teraz wyposażony w standardzie w trzy porty USB-C (dwa z przodu i jeden z tyłu) oraz port USB-A (z tyłu). W wersji ACTIVE zachowany został port USB-C z przodu, a PEUGEOT E-2008 zyskuje dodatkowo port USB-C oraz port USB-A przy tylnych siedzeniach.

Peugeot 2008 w wersji ALLURE może być wyposażony w opcji w ładowarkę indukcyjną do smartfonów o mocy 15 W (poprzednio 5 W). W wersji wyposażeniowej GT jest ona montowana w standardzie. Ładowarka, znajdująca się pod żaluzją na środkowej konsoli tak jak w poprzednich wersjach, umożliwia szybkie doładowanie smartfona podczas korzystania z funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – podsumowanie

Z całą pewnością każdy, kto do niego wsiądzie, to go natychmiast polubi. W mgnieniu oka poczujemy atmosferę najnowszej rodziny Peugeot. Trudno przejechać tym autem, by nie zwrócić na niego uwagi. To z całą pewnością artystyczny design nadwozia z nowym logo lwa. Design wnętrza potrafi zauroczyć swoją nowoczesnością i funkcjonalnością. Użytkownicy docenią komfort jazdy i dynamiczne własności jednostki napędowej. Producent oferuje także cały szereg systemów, które ułatwiają życie użytkownikom.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8 – podstawowe dane techniczne

Autor: Lesław Sagan



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

4 godziny ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

4 godziny ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago