Categories: Klasyki

Motoclassic Wrocław 2024 – oldtimery na zamku w Topaczu

Zamek Topacz pod Wrocławiem to adres od lat znany wszystkim miłośnikom zabytkowej motoryzacji. Organizowane są tam największe w Polsce zloty klasyków – w weekend 24-25 sierpnia na rozległych, 50-hektarowych terenach wokół zamku wystawiono ponad 600 klasycznych pojazdów.

Zamkowy dziedziniec tradycyjnie zarezerwowany jest dla najstarszych klasyków – prezentowały się tam m.in. Fordy z prywatnego muzeum Fordów w Będzinie, a także eksponaty z Muzeum rodziny Pedów w Gostyniu. Pan Maciek Peda jak co roku pojawił się w Topaczu z jedynym w Polsce egzemplarzem Bugatti T 40 z 1924 r. oraz z amerykańskim Overlandem z 1918 r. (to drugie auto zdobyło pierwsze miejsce w konkursie elegancji).

100 lat legendarnych modeli Forda na dużym ekranie

Po raz pierwszy w Topaczu zaprezentowało się Muzeum Horcha z Zwickau, wystawiając model 430 z 1931 r..

Kilkanaście zabytkowych Mercedesów z lat 30. 50. 60. i 70. wystawił Klub Zabytkowych Mercedesów. Klasyczne Mercedesy zaprezentowała także firma Legends Duda Cars zajmująca się restaurowaniem i sprzedażą zabytkowych modeli z gwiazdą na masce. Największe zainteresowanie wzbudzał luksusowy model 600 z lat 60.

W Topaczu nie zabrakło także przedstawicieli amerykańskiej zabytkowej motoryzacji – można było podziwiać wielkie amerykańskie krążowniki szos z lat 50. i 60 – Cadillaki, Buicki, Oldsmobile.



Prosto ze zlotu w Toruniu do Topacza zjechała także spora reprezentacja klasycznych Citroenów z legendarnymi DS-ami na czele.

Nie zabrakło również klasycznych Porsche – szczególnie modeli 356 i następcy, czyli 911-tek.

Oprócz klasycznych samochodów w Topaczu prezentowane są zabytkowe motocykle – większość modeli to przedstawiciele producentów niemieckich, nie zabrakło także polskich konstrukcji, np. przedwojennych Sokołów i powojennych Junaków.

Oprócz pojazdów, które przybyły do Topacza w weekend 24-25 sierpnia, zwiedzający mogli podziwiać zbiory zgromadzone w Muzeum Topacz. Są tam zarówni auta, jak też jednoślady, w tym wiele polskiej konstrukcji oraz eksponaty używane w gospodarstwach domowych z lat 50. i 60.

Autor: Roman Dębecki



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

26 minut ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

34 minuty ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago