Categories: Klasyki

Motoclassic Wrocław 2024 – oldtimery na zamku w Topaczu

Zamek Topacz pod Wrocławiem to adres od lat znany wszystkim miłośnikom zabytkowej motoryzacji. Organizowane są tam największe w Polsce zloty klasyków – w weekend 24-25 sierpnia na rozległych, 50-hektarowych terenach wokół zamku wystawiono ponad 600 klasycznych pojazdów.

Zamkowy dziedziniec tradycyjnie zarezerwowany jest dla najstarszych klasyków – prezentowały się tam m.in. Fordy z prywatnego muzeum Fordów w Będzinie, a także eksponaty z Muzeum rodziny Pedów w Gostyniu. Pan Maciek Peda jak co roku pojawił się w Topaczu z jedynym w Polsce egzemplarzem Bugatti T 40 z 1924 r. oraz z amerykańskim Overlandem z 1918 r. (to drugie auto zdobyło pierwsze miejsce w konkursie elegancji).

100 lat legendarnych modeli Forda na dużym ekranie

Po raz pierwszy w Topaczu zaprezentowało się Muzeum Horcha z Zwickau, wystawiając model 430 z 1931 r..

Kilkanaście zabytkowych Mercedesów z lat 30. 50. 60. i 70. wystawił Klub Zabytkowych Mercedesów. Klasyczne Mercedesy zaprezentowała także firma Legends Duda Cars zajmująca się restaurowaniem i sprzedażą zabytkowych modeli z gwiazdą na masce. Największe zainteresowanie wzbudzał luksusowy model 600 z lat 60.

W Topaczu nie zabrakło także przedstawicieli amerykańskiej zabytkowej motoryzacji – można było podziwiać wielkie amerykańskie krążowniki szos z lat 50. i 60 – Cadillaki, Buicki, Oldsmobile.



Prosto ze zlotu w Toruniu do Topacza zjechała także spora reprezentacja klasycznych Citroenów z legendarnymi DS-ami na czele.

Nie zabrakło również klasycznych Porsche – szczególnie modeli 356 i następcy, czyli 911-tek.

Oprócz klasycznych samochodów w Topaczu prezentowane są zabytkowe motocykle – większość modeli to przedstawiciele producentów niemieckich, nie zabrakło także polskich konstrukcji, np. przedwojennych Sokołów i powojennych Junaków.

Oprócz pojazdów, które przybyły do Topacza w weekend 24-25 sierpnia, zwiedzający mogli podziwiać zbiory zgromadzone w Muzeum Topacz. Są tam zarówni auta, jak też jednoślady, w tym wiele polskiej konstrukcji oraz eksponaty używane w gospodarstwach domowych z lat 50. i 60.

Autor: Roman Dębecki



Redakcja

Recent Posts

CUPRA Terramar – cennik i konfigurator dla nowego SUV-a

Klienci mogą zamawiać już na stronie producenta najnowszy pojazd z portfolio marki – CUPRĘ Terramar. Udostępniono…

21 godzin ago

Nowy Hyundai SANTA FE – większy, lepszy, ładniejszy

Od debiutu pierwszego Hyundaia SANTA FE minęły 24 lata. Do dziś sprzedano 450 000 aut…

21 godzin ago

Nowy Nissan Qashqai pobił rekord świata

Nissan Qashqai, przed 17 laty pionier na rynku crossoverów, a dziś wciąż lider segmentu w…

2 dni ago

CUPRA Terramar – model, który udowadnia, że ambicja może stać się rzeczywistością

Sześć lat temu, w 2018 roku, CUPRA debiutowała na torze Terramar w Sitges, niedaleko Barcelony, wprowadzając na…

2 dni ago

Suzuki Swift 1.2 Dualjet mild Hybrid 2WD 5MT- dobry wybór

Siódma generacja popularnego japońskiego hatchbacka już od chwili swojej premiery rynkowej na początku 2024 roku,…

2 dni ago

6. Turystyczny Rajd Mini w Polańczyku

W 6. Turystycznym Rajdzie, który odbywał się w dniach 29.08-1.09 w Polańczyku udział wzięły 104…

2 dni ago