Categories: Uncategorized

Nowy Volkswagen Transporter: jego wnętrze – idealne miejsce pracy dla profesjonalistów w podróży

Volkswagen Samochody Dostawcze już dziś otwiera drzwi do wnętrza nowego Transportera. Każdy jego szczegół jest nowy, a mimo to wydaje się znajomy. Jest ku temu dobry powód: „Ten samochód stał się ikoną, ponieważ od samego początku forma i funkcja były w doskonałej harmonii.

W nowym Transporterze wznieśliśmy tę harmonię na nowy poziom i zaprojektowaliśmy wnętrze, które przenosi układ udanego T6.1 w nowoczesne czasy” – mówi Albert Kirzinger, główny projektant marki Volkswagen Samochody Dostawcze. „Wysokiej jakości wnętrze nowej generacji Transportera konsekwentnie łączy w sobie przemyślane funkcje, wytrzymałe materiały i stylowe elementy wystroju” – dodaje Kirzinger.

Zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności

Konstruktorzy tego modelu skupili się na maksymalizacji użyteczności wnętrza. „Kokpit nowego Transportera już na pierwszy rzut oka jest bardzo harmonijny. Warto zauważyć, że celowo uzupełniliśmy lub połączyliśmy szeroką gamę funkcji cyfrowych z fizycznymi elementami sterującymi w postaci łatwych w użyciu przycisków. Wynika to z faktu, że Transporter jest narzędziem, pojazdem dla profesjonalistów. Zależy nam na tym, by właśnie dla nich wszystko było proste w obsłudze, by mogli wygodnie pracować. A to można osiągnąć tylko wtedy, gdy forma i funkcja są w doskonałej harmonii. Do tego dążyliśmy w nowym Transporterze. Kierowcy jeżdżący dotąd T6.1, którzy przesiadają się do nowego Transportera, będą potrzebowali zaledwie kilku minut, by opanować jego obsługę” – opowiada Kirzinger.

Każdy element dokładnie w miejscu, w którym ma być

Nowy Transporter jest uruchamiany za pomocą przycisku systemu Keyless Start. Obok niego znajdują się 12-calowy ekran cyfrowych wskaźników oraz 13-calowy ekran systemu infotainment. Tuż obok kolumny kierownicy umieszczono dźwignię wyboru trybów automatycznej skrzyni biegów, która jest standardem lub opcją w zależności od wybranego układu napędowego. Zmiana umiejscowienia dźwigni zapewniła więcej miejsca na nogi. Dźwignia zmiany biegów manualnej skrzyni biegów, tak jak poprzednio znajduje się w konsoli środkowej. Standardowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w przejrzyście rozmieszczone przyciski. Głośność systemu infotainment reguluje się właśnie z poziomu kierownicy lub za pomocą klasycznego pokrętła.

W nowym modelu zrezygnowano z dźwigni hamulca ręcznego i zastąpiono ją przełącznikiem hamulca postojowego umieszczonym na środku deski rozdzielczej. Pozwoliło to wygospodarować więcej miejsca na nogi. Duże uchwyty na kubki na konsoli środkowej (w zależności od wyposażenia) są również łatwo dostępne. W górnej części deski rozdzielczej znajdują się dodatkowe uchwyty na kubki i praktyczne schowki na różne przedmioty. „Naprawdę wykorzystaliśmy każdy zakamarek, by zmaksymalizować funkcjonalność. Rezultatem tego jest ergonomicznie doskonałe miejsce pracy o czystym, stylowym wyglądzie. Wysoki panel deski rozdzielczej i naturalnie wysoka pozycja siedząca, tworzą typowe dla dostawczych Volkswagenów wrażenie przebywania na pokładzie okrętu” – kontynuuje Albert Kirzinger.



Volkswagen Samochody Dostawcze i Wydawnictwo Pascal – zapraszają na długą podróż po USA

Moc dla każdego urządzenia

W zależności od rozstawu osi i wysokości dachu, nowy Transporter oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności od 5,8 do 9,0 m3 i miejsce na maksymalnie trzy europalety. Ponadto ten nowoczesny pojazd użytkowy posiada kilka punktów podłączenia zapewniających wszystkim handlowcom, usługodawcom, kurierom i służbom ratunkowym prąd elektryczny potrzebny do obsługi różnego rodzaju sprzętów. Punkty te to nie tylko gniazda USB-A, USB-C i 12V, ale także opcjonalne gniazdo 230V. W wersjach z silnikiem wysokoprężnym gniazdo 230 V (400 W) umieszczono na ramie fotela kierowcy. Transportery z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in mogą być wyposażone w dwa dodatkowe gniazda w obszarze słupków D; w takim przypadku wszystkie trzy punkty przyłączeniowe 230 V zapewniają łączną moc 2300 W. Oznacza to, że na pokładzie nowej furgonetki znajduje się odpowiednie źródło zasilania dla prawie każdego urządzenia elektrycznego – od laptopów po piły tarczowe.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

8 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

9 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago