Dzięki Dacii Spring, pierwszemu w 100% elektrycznemu modelowi Dacii, mobilność zeroemisyjna na rynkach zbytu tego auta stała się przystępna dla szerokiego grona użytkowników. Model wprowadzony do sprzedaży w 2021 roku był w latach 2022 i 2023 trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Od momentu debiutu rynkowego łącznie na całym świecie sprzedanych zostało ponad 150 000 Dacii Spring.
Spring doczekał się licznych nagród i wyróżnień. Za swoją efektywność energetyczną i niewielki ślad węglowy został wyróżniony w 2022 roku najwyższą oceną 5 gwiazdek przyznawaną przez niezależną europejską organizację Green NCAP.
Dacia Spring znalazła swoje grono odbiorców, ponieważ od dnia wprowadzenia na rynek doskonale zaspokaja potrzeby w zakresie prostej, przystępnej cenowo i wydajnej mobilności bezemisyjnej. Dane zbierane za pośrednictwem usług mobilnych wskazują, że średnia długość codziennych tras pokonywanych przez użytkowników Springa wynosi 37 km przy średniej prędkości 37 km/h. W 75% przypadków samochód jest doładowywany w miejscu zamieszkania.
Dacia Spring zawsze znajdowała nabywców, ponieważ od momentu wprowadzenia na rynek nieustannie ewoluowała, w szczególności gdy zyskała nową identyfikację wizualną marki w 2022 roku, a w 2023 roku mocniejszy 65-konny silnik (w zależności od kraju). Nadal zachowuje także swój największy atut najbardziej przystępnego cenowo w 100% elektrycznego samochodu na rynku.
Dziś nowa Dacia Spring czyni kolejny krok naprzód i wzmacnia wszystkie cechy, dzięki którym odniosła tak imponujący sukces. Jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna dzięki całkowicie zmienionemu, solidniejszemu designowi. Jest nadal równie praktyczna dzięki wyjątkowej w tym segmencie przestronności wnętrza, jeszcze bardziej wszechstronna dzięki silnikowi o mocy 65 KM, a przy tym wciąż równie efektywna energetycznie dzięki umiarkowanej masie… zarazem pozostaje najbardziej przystępnym cenowo modelem na rynku samochodów w 100% elektrycznych.
Dacia dokłada wszelkich starań, by jeszcze bardziej zachęcić kierowców do posiadania w 100% elektrycznych samochodów. Jednym z kluczowych elementów służących osiągnięciu tego celu jest – obok efektywności energetycznej, ceny i praktyczności – atrakcyjny wygląd modelu.
Design Dacii Spring jest zgodny z nową stylistyką marki, zapoczątkowaną wraz z najnowszą generacją modelu Duster. Solidny, wyrazisty styl, dzięki któremu Dacia Spring jest jeszcze atrakcyjniejsza niż kiedykolwiek dotąd. Uderzająco zmieniło się zarówno całkowicie przeprojektowane wnętrze, jak i nadwozie, w którym jedynie dach został zachowany z poprzedniej edycji tego modelu.
David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: Spring z nowym wyglądem, zgodnym z nową stylistyką marki, potwierdza swój status jednego z kluczowych członków rodziny Dacia. Zadbaliśmy, by zapewnić autu wygląd, który doda mu powagi i pewności siebie. Z sukcesem poprzedniej generacji na koncie nowa Dacia Spring umacnia bez kompleksów swoją pozycję.
Nowa, bardzo starannie przemyślana i uporządkowana stylistyka marki dodaje przebojowości nowej Dacii Spring. Jej wyrazista, przykuwająca uwagę stylistyka opiera się także na prostych, czystych, wyraźnie zarysowanych liniach – takich jakie prezentuje na przykład bardzo masywna pokrywa silnika.
Na nową tożsamość wizualną Dacii składają się w szczególności dwie czarne, błyszczące listwy, jedna z przodu, druga z tyłu nadwozia, z których tylna podkreślona jest charakterystycznymi matowymi prążkami. Te dwie listwy są obramowane charakterystyczną dla marki sygnaturą świetlną w kształcie litery „Y”, mocno przykuwającą uwagę dzięki przednim światłom do jazdy dziennej i tylnym światłom pozycyjnym wykonanym w technologii LED.
Źródło: Dacia
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…