Categories: Wiadomości

Toyota marką numer 1 na polskim rynku po połowie 2024 roku

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku w Polsce zarejestrowano 55 729 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty. To wynik lepszy o 18% od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego i potwierdzenie dominującej pozycji na naszym rynku – od stycznia do czerwca dwie kolejne marki z zestawienia zanotowały łącznie mniejszą liczbę rejestracji niż Toyota.

W samym tylko czerwcu zarejestrowano 8241 osobowych i dostawczych Toyot. To wynik o 17% lepszy od uzyskanego w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Samochody japońskiej marki są najchętniej wybierane zarówno przez osoby prywatne, jak i przez firmy. Klienci indywidualni w czerwcu zarejestrowali 2466 samochodów Toyoty (30% wzrostu). Do klientów flotowych w tym samym czasie trafiło 5775 Toyot (12% wzrostu).

Polacy najczęściej wybierają Corollę

Pierwsza połowa 2024 roku była zdominowana przez Corollę. Kompaktowa Toyota była najczęściej rejestrowanym autem w pierwszych sześciu miesiącach na polskim rynku. Od początku roku na drogi wyjechało już 13 969 egzemplarzy tego modelu (33% wzrostu), a w samym tylko czerwcu klienci odebrali z salonów 1822 Corolle.

W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych aut w Polsce są jeszcze cztery inne modele Toyoty. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Yarisa Cross (8038 egz.), czwarte miejsce zajmuje RAV4 (7187 egz.), piąty jest Yaris (6814 egz.), a szósta lokata przypadła Toyocie C-HR (6685 egz.).

Toyoty najpopularniejsze w swoich segmentach

Wyniki rejestracji w poszczególnych segmentach są kolejnym potwierdzeniem mocnej pozycji Toyoty na polskim rynku. Aygo X jest najpopularniejszym modelem w klasie najmniejszych aut (1826 egz.) z udziałem wynoszącym aż 37,9%. W segmencie B prowadzi Yaris (28,1% udziału), a wśród miejskich crossoverów Yaris Cross (22,1% udziału). Klasa kompaktów to domena Corolli (26,5% udziału), a liderem segmentu C-SUV jest Toyota C-HR (15,1%). Na prowadzeniu w D-SUV umocnił się RAV4 (11,8%).



Nowa Toyota Camry z hybrydą 5. generacji od 185,9 tys. zł

Bardzo dobre wyniki osiągają także inne modele. Od początku roku na drogi wyjechało już 725 egzemplarzy Highlandera, największego SUV-a Toyoty dostępnego w Polsce. Z kolei w konkurencyjnym segmencie D 11% udziału ma hybrydowy sedan Camry (1998 egz.).

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

12 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago