W 2019 r. właśnie tam ruszyła produkcja pierwszego masowo wytwarzanego elektrycznego Mercedesa – EQC. Od tego czasu fabryka w Bremie pokrywa całą gamę technologii napędu. Od 2022 r. w pełni elektryczna biznesowa limuzyna EQE powstaje tam równolegle z pojazdami o bardziej tradycyjnych napędach. Ponadto fabryka Mercedes-Benz w Bremie jest wiodącym zakładem produkującym Klasę C i jednocześnie, w ramach globalnej sieci produkcyjnej, kontroluje budowę SUV-ów z rodziny GLC.
W ubiegłym roku z linii montażowej w Bremie zjechało około 277 000 samochodów.
Z okazji rocznicy produkcji fabryka pokazała pierwszy pojazd z gwiazdą, który opuścić jej bramy – był to Mercedes-Benz S123 T, zbudowany w 1978 r.
„Jubileusz wyprodukowania 10 milionów samochodów po raz kolejny podkreśla wydajność i elastyczność naszej lokalizacji w Bremie. Gratuluję wszystkim zatrudnionym imponującej pracy zespołowej. Wasze zaangażowanie i pasja w budowie idealnego Mercedesa dla każdego klienta sprawiają, że historia sukcesu tej fabryki staje się faktem” – skomentował Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją, jakością i łańcuchem dostaw.
„Przy okazji tego imponującego jubileuszu warto cofnąć się w przeszłość: pierwszy samochód zjechał z tutejszej linii montażowej w 1978 r., a dziś świętujemy wyprodukowanie 10-milionowego pojazdu. To szczególny kamień milowy dla naszej fabryki. Jestem naprawdę szczęśliwy i chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli zbudować te 10 milionów aut i przyczynili się w ten sposób do napisania motoryzacyjnej historii Bremy. W 2019 r. jako pierwsza fabryka włączyliśmy do produkcji na dużą skalę pojazdy elektryczne. Od tamtej pory zajmujemy się ich budową i dlatego mamy dobrą pozycję na przyszłość” – powiedział Michael Friess, szef ds. produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie.
„To naprawdę powód do świętowania – że udało nam się zbudować tak wiele samochodów z gwiazdą w tak krótkim czasie. Dla mnie osobiście 10 milionów aut to naprawdę imponujący wynik i dowód wysokiej jakości pracy wszystkich zatrudnionych. Pokazaliśmy, że tutaj, w Bremie, budowa samochodów to sport zespołowy. Jestem dumny, że dzięki naszym osiągnięciom wspólnie stworzyliśmy doskonałe fundamenty pod miliony kolejnych pojazdów” – dodał Michael Peters, przewodniczący rady zakładowej fabryki Mercedes-Benz w Bremie.
Źródło: Mercedes-Benz
Rzadko zdarza się, aby marka Citroën miała tak wiele nowych modeli do zaprezentowania na targach…
Leapmotor International zrobiła spektakularne wejście na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu światowym debiutem długo oczekiwanego…
Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – wprowadza do gamy modelu Townstar wersję Combi…
Już tylko kilka dni dzieli nas od kolejnego wyjazdu najmocniejszych modeli Audi na nitkę toru…
Energia elektryczna przepływa przez stoiska marek Citroën, Peugeot i Alfa Romeo obecnych na Międzynarodowym Salonie…
Ostatnie lata nie były zbytnio łaskawe dla motoryzacji. Ze względu na malejące zainteresowanie wystawców kolejno…