Wolfsburg i Golf – to idealne połączenie od pół wieku. Wiosną 1974 roku w głównym zakładzie Volkswagena rozpoczęła się seryjna produkcja pierwszej generacji tego modelu. Firma niedawno uczciła tę rocznicę organizując uroczystość pod hasłem „50 lat produkcji Golfa”.
Wśród gości w hali nr 12 w zakładzie w Wolfsburgu znaleźli się pracownicy produkcji Golfa, zarząd marki z prezesem Thomasem Schäferem na czele, przedstawiciele zarządu Grupy Volkswagen, kierownictwo rady zakładowej z przewodniczącą Danielą Cavallo na czele oraz liczni przedstawiciele świata polityki. Premier Dolnej Saksonii, Stephan Weil, docenił wybitne osiągnięcia pracowników fabryki w Wolfsburgu oraz gospodarcze znaczenie Golfa dla kraju związkowego i Niemiec.
„Golf to coś więcej niż samochód. Jestem absolutnym fanem Golfa i sam jeżdżę nim od wielu lat. Dla wielu ludzi w Dolnej Saksonii Golf jest niemal jak członek rodziny. Podobnie jak wcześniej Garbus, Golf od dziesięcioleci daje mobilność i wolność. Od 1974 roku Golf przyczynił się do rozwoju Volkswagena oraz gospodarki Dolnej Saksonii” – podkreślił Weil. Przed rozpoczęciem ceremonii premier Dolnej Saksonii wraz z Danielą Cavallo, Thomasem Schäferem, członkiem zarządu ds. produkcji Christianem Vollmerem oraz członkiem zarządu Grupy ds. HR Gunnarem Kilianem odwiedzili zakład produkcyjny Golfa. Jego kierownik Rainer Fessel wyjaśnił, w jaki sposób sztuczna inteligencja pomaga pracownikom podczas montażu części podwozia.
Podczas wydarzenia prezes marki Volkswagen Thomas Schäfer podkreślił znaczenie Golfa dla marki Volkswagen. „Golf jest sercem marki VW i od pół wieku oznacza przystępną cenowo mobilność na najwyższym poziomie technicznym. To ulubiony samochód Niemców, który ukształtował całe pokolenie, stworzył nową klasę pojazdów i stał się międzynarodowym bestsellerem z ponad 37 milionami pojazdów sprzedanych w ponad 70 krajach. Kochamy Golfa” – powiedział Schäfer i zapowiedział, że Golf znajdzie swoje miejsce także w elektrycznej przyszłości. „A przy tym pozostanie w 100 procentach Golfem pod względem wzornictwa, innowacji, użyteczności i jakości” – dodał prezes marki Volkswagen.
„50 lat temu Golf symbolizował nowe początki i nowy start po erze Garbusa, dziś jest symbolem niezawodności i innowacji. Dla mnie, rodowitej mieszkanki Wolfsburga, jest wręcz symbolem Dolnej Saksonii. Niezależnie od tego, czy ktoś jest młody czy stary, jest rzemieślnikiem czy profesorem – Golf jest popularny w każdej grupie wiekowej i w każdym środowisko. Jest swego rodzaju pomostem między pokoleniami. Jednocześnie nasz odnoszący sukcesy model z Wolfsburga uosabia to, co sprawia, że Volkswagen stał się marką innowacyjną, marką, która ceni pracę zespołową, pasję i zaangażowanie. To osiągnięcie, z którego nasza rodzina VW na całym świecie może być bardzo dumna” – powiedziała Daniela Cavallo, przewodnicząca Rady Zakładowej Grupy Volkswagen.
Pracownicy fabryki w Wolfsburgu byli gośćmi ceremonii, której towarzyszyła orkiestra Volkswagen Big Band. Wśród nich znalazł się Nicola Benenati, który pracuje przy produkcji Golfa od 45 lat, a zatem ma swój wkład we wszystkie osiem generacji Golfa. To Roland Walter, który był świadkiem początków produkcji Golfa drugiej generacji 40 lat temu w nowo wybudowanej hali 54 i rozmawiał z Viktorią Schoke, która pracuje w hali 12 o tym, jak zmieniła się produkcja w ciągu ostatnich pięciu dekad. Właśnie w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 20 milionów Golfów – to przeszło połowa z 37 milionów Golfów sprzedanych na całym świecie.
Podczas ceremonii pracownicy zaprezentowali wyjątkowego Golfa, z kolażem zdjęć pracowników, w wyniku czego powstał wyjątkowy pojazd, który będzie teraz jeździł po drogach jako część wewnętrznej floty w zakładzie.
Serce marki Volkswagen bije między Hanowerem a Magdeburgiem: fabryka w Wolfsburgu jest główną siedzibą marki Volkswagen Samochody Osobowe i największą fabryką samochodów na świecie. W zakładzie pracuje ok. 70 000 osób. Zabudowania zakładu zajmują ok. 1,6 km2. Do tej pory w Wolfsburgu powstało ponad 48 milionów pojazdów – więcej niż w jakiejkolwiek innej fabryce samochodów na świecie. Z ponad 20 milionami egzemplarzy, Golf jest niekwestionowanym numerem 1 na liście. Na drugim miejscu z prawie 12 milionami pojazdów znajduje się Garbus, który był produkowany w Wolfsburgu od 1945 do 1975 roku. Oprócz Golfa i Golfa Variant, w Wolfsburgu są dziś produkowane Touran i Tiguan. Pod koniec roku do tego grona dołączy także Tayron.
Źródło: Volkswagen
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…