Categories: Wiadomości

Opel i Bandwerk prezentują nową Manta A Memorabilia

Oszczędzające zasoby pojazdy i koncepcje mobilności, a także zrównoważone, stylowe akcesoria marki: Opel może zrobić jedno i drugie. Właśnie dlatego niemiecka marka motoryzacyjna z kultowym logo „Blitz” i niemiecka marka akcesoriów premium Bandwerk ogłosiły podjęcie współpracy w celu opracowania limitowanej serii pasków do zegarków Apple.

Zainspirowane modelem przyszłości, kultową Mantą GSe, dwie niemieckie marki wprowadzą początkowo „kolekcję TIMELESS ENERGY”. Podobnie jak Manta GSe zbudowała pomost między ekscytującym dziedzictwem Opla a bardzo pożądaną, zrównoważoną przyszłością, tak ekskluzywne paski do zegarków Apple podążają tą samą drogą. Kolekcja „TIMELESS ENERGY” spodoba się zarówno trendsetterom, jak i tradycjonalistom, ponieważ opiera się na pomyśle upcyklingu dwóch oryginalnych czarnych foteli przednich legendarnej Manty A z 1970 r. Nowa kolekcja zadebiutuje w podczas Dnia Otwartego zorganizowanego z okazji 125 lat produkcji samochodów przez markę Opel w dniu 8 czerwca.

“Zrównoważony rozwój to kluczowy element jednego z filarów naszej marki „Greenovation”. Już w tym roku zaoferujemy co najmniej jedną wersję elektryczną każdego modelu z naszej gamy. Ponadto, stale zwiększamy ilość materiałów pochodzących z recyklingu w całej naszej gamie produktów i pracujemy nad każdym aspektem naszej działalności, aby stać się marką neutralną pod względem emisji CO2. Dzięki współpracy z Bandwerk idziemy nawet o krok dalej. Ten projekt to kolejny przykład tego, jak oszczędzamy zasoby, tworząc coś nowego i pożądanego z czegoś, co dawniej zostałoby wyrzucone” – powiedziała Rebecca Reinermann, wiceprezes ds. marketingu marki Opel.

Opel Manta GSe zainspirował nas do stworzenia paska do zegarka Apple Watch, który uosabia prawdziwego „ducha epoki” – Zeitgeist. Ponadczasowy kawałek przeszłości przekształcony w zrównoważoną wizję przyszłości. Z najwyższym kunsztem, niemiecką precyzją i dbałością o szczegóły, stworzyliśmy 125 pasków do zegarków Apple upcyklingowanych z oryginalnych foteli Manty. Ponadto, projekt ten świętuje ważny kubileusz Opla i podkreśla ambicję, by zawsze iść naprzód” – powiedział Jonas Burgmann, założyciel Bandwerk.

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

Pierwsze zalążki niezwykłej współpracy pomiędzy niemiecką marką samochodową Opel a firmą Bandwerk, która była wyraźnie ukierunkowana na dostarczanie wysokiej jakości akcesoriów do produktów Apple, pojawiły się w 2023 roku, kiedy Brand Design Studio otrzymało zadanie przedstawienia pomysłów na dalsze wsparcie filaru marki Opel „Greenovation”. Opierając się na ambicjach firmy Stellantis w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i wyraźnym skupieniu Opla na zapewnieniu zrównoważonej mobilności, marka z logo „Blitz” wzięła pod lupę wszystkie składowe działalności, by nieustannie redukować poziom emisji i odpadów. Spotkania zespołów Bandwerk i Opel szybko ujawniły naturalne dopasowanie obu marek i ich ambicje tworzenia oczekiwanych, bardziej zrównoważonych rozwiązań i przerodziły się w konkretne pomysły, w których kluczową rolę odegrał legendarny Opel Manta A.



„Kolekcja TIMELESS ENERGY” dla Apple Watches: uproszczenie spotyka się z niemiecką dokładnością

Rezultatem tej współpracy jest wyjątkowy pasek do zegarka, który łączy najnowsze techniki polegające na komponowaniu i łączeniu materiałów w taki sposób, by powstał nowoczesny i odważny design. Żółta ramka nawiązuje do tego samego „uproszczonego języka projektowania”, co Manta GSe, z funkcjonalną teksturą „Blitz” po wewnętrznej stronie oddychającej bransolety. Projekt uzupełnia pięknie wyrzeźbiony metalowy detal Manta, który utrzymuje pasek na miejscu.

Manta A to jeden z wielu legendarnych modeli, które Opel wprowadził na rynek w swojej 125-letniej historii motoryzacyjnej. W latach 70. sportowe coupe z napędem na tylne koła imponowało znakomitym prowadzeniem i designem. Do dziś Manta cały czas stanowi inspirację dla marki z logo „Blitz”. Zespół projektantów skupiony wokół wiceprezesa ds. projektowania Marka Adamsa zainspirował się tworząc nową twarzą marki – Opel Vizor –  Oplem Manta A. W 2021 r. Opel zaprezentował w pełni elektryczną Mantę GSe– samochód koncepcyjny o oryginalnej konstrukcji, ale z silnikiem elektrycznym o mocy 108 kW (147 KM), który zastąpił czterocylindrowy silnik z lat 70. ubiegłego wieku. Razem z firmą Bandwerk, marka z Rüsselsheim podejmuje teraz kolejny krok, aby utrzymać kultowy model przy życiu, pozostając jednocześnie wierną filarowi marki „Greenovation” i daje dwóm oryginalnym czarnym przednim fotelom z 1970 roku drugie życie w postaci pasków do zegarków.

„Kolekcja TIMELESS ENERGY” to pierwszy zestaw akcesoriów do produktów Apple, który zostanie ogłoszony w tym roku. Wkrótce pojawią się kolejne akcesoria koncentrujące się na modelach GSe Opla i jego koncepcyjnym samochodzie Experimental, który jasno przestawia wizję przyszłości marki Opel.

Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

16 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

16 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago