Zainspirowane modelem przyszłości, kultową Mantą GSe, dwie niemieckie marki wprowadzą początkowo „kolekcję TIMELESS ENERGY”. Podobnie jak Manta GSe zbudowała pomost między ekscytującym dziedzictwem Opla a bardzo pożądaną, zrównoważoną przyszłością, tak ekskluzywne paski do zegarków Apple podążają tą samą drogą. Kolekcja „TIMELESS ENERGY” spodoba się zarówno trendsetterom, jak i tradycjonalistom, ponieważ opiera się na pomyśle upcyklingu dwóch oryginalnych czarnych foteli przednich legendarnej Manty A z 1970 r. Nowa kolekcja zadebiutuje w podczas Dnia Otwartego zorganizowanego z okazji 125 lat produkcji samochodów przez markę Opel w dniu 8 czerwca.
“Zrównoważony rozwój to kluczowy element jednego z filarów naszej marki „Greenovation”. Już w tym roku zaoferujemy co najmniej jedną wersję elektryczną każdego modelu z naszej gamy. Ponadto, stale zwiększamy ilość materiałów pochodzących z recyklingu w całej naszej gamie produktów i pracujemy nad każdym aspektem naszej działalności, aby stać się marką neutralną pod względem emisji CO2. Dzięki współpracy z Bandwerk idziemy nawet o krok dalej. Ten projekt to kolejny przykład tego, jak oszczędzamy zasoby, tworząc coś nowego i pożądanego z czegoś, co dawniej zostałoby wyrzucone” – powiedziała Rebecca Reinermann, wiceprezes ds. marketingu marki Opel.
„Opel Manta GSe zainspirował nas do stworzenia paska do zegarka Apple Watch, który uosabia prawdziwego „ducha epoki” – Zeitgeist. Ponadczasowy kawałek przeszłości przekształcony w zrównoważoną wizję przyszłości. Z najwyższym kunsztem, niemiecką precyzją i dbałością o szczegóły, stworzyliśmy 125 pasków do zegarków Apple upcyklingowanych z oryginalnych foteli Manty. Ponadto, projekt ten świętuje ważny kubileusz Opla i podkreśla ambicję, by zawsze iść naprzód” – powiedział Jonas Burgmann, założyciel Bandwerk.
Pierwsze zalążki niezwykłej współpracy pomiędzy niemiecką marką samochodową Opel a firmą Bandwerk, która była wyraźnie ukierunkowana na dostarczanie wysokiej jakości akcesoriów do produktów Apple, pojawiły się w 2023 roku, kiedy Brand Design Studio otrzymało zadanie przedstawienia pomysłów na dalsze wsparcie filaru marki Opel „Greenovation”. Opierając się na ambicjach firmy Stellantis w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i wyraźnym skupieniu Opla na zapewnieniu zrównoważonej mobilności, marka z logo „Blitz” wzięła pod lupę wszystkie składowe działalności, by nieustannie redukować poziom emisji i odpadów. Spotkania zespołów Bandwerk i Opel szybko ujawniły naturalne dopasowanie obu marek i ich ambicje tworzenia oczekiwanych, bardziej zrównoważonych rozwiązań i przerodziły się w konkretne pomysły, w których kluczową rolę odegrał legendarny Opel Manta A.
Rezultatem tej współpracy jest wyjątkowy pasek do zegarka, który łączy najnowsze techniki polegające na komponowaniu i łączeniu materiałów w taki sposób, by powstał nowoczesny i odważny design. Żółta ramka nawiązuje do tego samego „uproszczonego języka projektowania”, co Manta GSe, z funkcjonalną teksturą „Blitz” po wewnętrznej stronie oddychającej bransolety. Projekt uzupełnia pięknie wyrzeźbiony metalowy detal Manta, który utrzymuje pasek na miejscu.
Manta A to jeden z wielu legendarnych modeli, które Opel wprowadził na rynek w swojej 125-letniej historii motoryzacyjnej. W latach 70. sportowe coupe z napędem na tylne koła imponowało znakomitym prowadzeniem i designem. Do dziś Manta cały czas stanowi inspirację dla marki z logo „Blitz”. Zespół projektantów skupiony wokół wiceprezesa ds. projektowania Marka Adamsa zainspirował się tworząc nową twarzą marki – Opel Vizor – Oplem Manta A. W 2021 r. Opel zaprezentował w pełni elektryczną Mantę GSe– samochód koncepcyjny o oryginalnej konstrukcji, ale z silnikiem elektrycznym o mocy 108 kW (147 KM), który zastąpił czterocylindrowy silnik z lat 70. ubiegłego wieku. Razem z firmą Bandwerk, marka z Rüsselsheim podejmuje teraz kolejny krok, aby utrzymać kultowy model przy życiu, pozostając jednocześnie wierną filarowi marki „Greenovation” i daje dwóm oryginalnym czarnym przednim fotelom z 1970 roku drugie życie w postaci pasków do zegarków.
„Kolekcja TIMELESS ENERGY” to pierwszy zestaw akcesoriów do produktów Apple, który zostanie ogłoszony w tym roku. Wkrótce pojawią się kolejne akcesoria koncentrujące się na modelach GSe Opla i jego koncepcyjnym samochodzie Experimental, który jasno przestawia wizję przyszłości marki Opel.
Źródło: Opel
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…