Categories: Wiadomości

Volkswagen Golf GTI Clubsport na Nürburgringu

Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.

Nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym przodem, który za sprawą standardowych reflektorów LED Plus jest jeszcze bardziej wyrazisty. Pojazd po raz pierwszy posiada również podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Z tyłu duży spojler dachowy zapewnia odpowiednią siłę docisku.

Zaprojektowany z myślą o osiągach

Volkswagen Golf GTI Clubsport może być wyposażony w opcjonalne, 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown, a ich uderzający wzór pięciu owalnych otworów przypomina klasyczne felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau: dzięki temu, że każda z felg waży zaledwie 8 kg, wyraźnie mniejsza jest masa nieresorowane, co pozwala poprawić właściwości jezdne. Obsługa wielu elementów wyposażenia Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Dzięki temu kierowca skoncentrować się na torze. Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.

Imponujące osiągi

Nowy Golf GTI Clubsport imponuje także napędem: doładowany silnik EA888 LK3 evo4 zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 300 KM, która jest przenoszona na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC.

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest ekskluzywny profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu. Golf GTI Clubsport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamówimy pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.



Weekend wyścigowy skoncentrowany na Golfie

Światowa premiera Golfa GTI Clubsport była początkiem 24-godzinnego wyścigu, w którym 50. rocznica Golfa będzie świętowana w szczególny sposób: zespół Max Kruse Racing będzie rywalizował w tym klasycznym wyścigu z Bennym Leuchterem, Johanem Kristofferssonem, Nico Otto i Heiko Hammelem za kierownicą Golfa GTI Clubsport 24 h o mocy 348 KM. Ponadto fani będą mogli zobaczyć trzy klasyczne Golfy GTI pierwszej generacji w trzygodzinnym wyścigu 24 h Classic. Wszystkie trzy pojazdy – Golf GTI 16S Oettinger z 1981 roku, Golf GTI Kamei z 1978 roku i Golf GTI z 1980 roku w kamuflażu GTI z logo 50 lat Golfa – zostały zgłoszone przez zespół KWL Motorsport.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

2 godziny ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

2 godziny ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago