Nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym przodem, który za sprawą standardowych reflektorów LED Plus jest jeszcze bardziej wyrazisty. Pojazd po raz pierwszy posiada również podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Z tyłu duży spojler dachowy zapewnia odpowiednią siłę docisku.
Volkswagen Golf GTI Clubsport może być wyposażony w opcjonalne, 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown, a ich uderzający wzór pięciu owalnych otworów przypomina klasyczne felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau: dzięki temu, że każda z felg waży zaledwie 8 kg, wyraźnie mniejsza jest masa nieresorowane, co pozwala poprawić właściwości jezdne. Obsługa wielu elementów wyposażenia Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Dzięki temu kierowca skoncentrować się na torze. Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.
Nowy Golf GTI Clubsport imponuje także napędem: doładowany silnik EA888 LK3 evo4 zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 300 KM, która jest przenoszona na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC.
Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest ekskluzywny profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu. Golf GTI Clubsport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamówimy pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.
Światowa premiera Golfa GTI Clubsport była początkiem 24-godzinnego wyścigu, w którym 50. rocznica Golfa będzie świętowana w szczególny sposób: zespół Max Kruse Racing będzie rywalizował w tym klasycznym wyścigu z Bennym Leuchterem, Johanem Kristofferssonem, Nico Otto i Heiko Hammelem za kierownicą Golfa GTI Clubsport 24 h o mocy 348 KM. Ponadto fani będą mogli zobaczyć trzy klasyczne Golfy GTI pierwszej generacji w trzygodzinnym wyścigu 24 h Classic. Wszystkie trzy pojazdy – Golf GTI 16S Oettinger z 1981 roku, Golf GTI Kamei z 1978 roku i Golf GTI z 1980 roku w kamuflażu GTI z logo 50 lat Golfa – zostały zgłoszone przez zespół KWL Motorsport.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…