Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.
Nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym przodem, który za sprawą standardowych reflektorów LED Plus jest jeszcze bardziej wyrazisty. Pojazd po raz pierwszy posiada również podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Z tyłu duży spojler dachowy zapewnia odpowiednią siłę docisku.
Zaprojektowany z myślą o osiągach
Volkswagen Golf GTI Clubsport może być wyposażony w opcjonalne, 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown, a ich uderzający wzór pięciu owalnych otworów przypomina klasyczne felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau: dzięki temu, że każda z felg waży zaledwie 8 kg, wyraźnie mniejsza jest masa nieresorowane, co pozwala poprawić właściwości jezdne. Obsługa wielu elementów wyposażenia Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Dzięki temu kierowca skoncentrować się na torze. Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.
Volkswagen Tajgo R-Line 1.5 TSI ACT 150 KM 7DSG – lepszy niż myślisz
Imponujące osiągi
Nowy Golf GTI Clubsport imponuje także napędem: doładowany silnik EA888 LK3 evo4 zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 300 KM, która jest przenoszona na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC.
Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu
Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest ekskluzywny profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu. Golf GTI Clubsport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamówimy pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.
Weekend wyścigowy skoncentrowany na Golfie
Światowa premiera Golfa GTI Clubsport była początkiem 24-godzinnego wyścigu, w którym 50. rocznica Golfa będzie świętowana w szczególny sposób: zespół Max Kruse Racing będzie rywalizował w tym klasycznym wyścigu z Bennym Leuchterem, Johanem Kristofferssonem, Nico Otto i Heiko Hammelem za kierownicą Golfa GTI Clubsport 24 h o mocy 348 KM. Ponadto fani będą mogli zobaczyć trzy klasyczne Golfy GTI pierwszej generacji w trzygodzinnym wyścigu 24 h Classic. Wszystkie trzy pojazdy – Golf GTI 16S Oettinger z 1981 roku, Golf GTI Kamei z 1978 roku i Golf GTI z 1980 roku w kamuflażu GTI z logo 50 lat Golfa – zostały zgłoszone przez zespół KWL Motorsport.