Aby odpowiedzieć na to pytanie, wzięli na warsztat ręcznie składany model Mach-E GT, dodali nowe koła i opony terenowe, a następnie udali się na poligon testowy Forda Michigan Proving Grounds, aby sprawdzić, czy ich dzieło poradzi sobie z kilkoma okrążeniami w błocie.
Zespół od samego początku wiedział, że Mach-E Rally musi nie tylko wyglądać odpowiednio do swojej nazwy, ale także reprezentować realne możliwości samochodu aspirującego do rallycrossu. Zawieszenie z Mustanga Mach-E GT podwyższono więc o 2,5 cm, a amortyzatory i sprężyny dostrojone do jazdy w rally crossie pomagają Mustangowi Mach-E® Rally radzić sobie z nierównymi i wyboistymi drogami. Na błyszczące, białe, 19-calowe felgi nałożono ogumienie Michelin® CrossClimate2, zapewniające przyczepność i trwałość na szutrze, a osłony podwozia chronią pojazd przed zabrudzeniami typowymi na tego typu nawierzchniach.
Wreszcie, aby podkreślić jego wyczynowe aspiracje, zespół dodał kontrastujące akcenty, w tym górne i dolne listwy nadwozia, przedni splitter i tylny spojler, wzmacniające drapieżną stylistykę, a także lakierowany na czarno stalowy dach oraz światła przeciwmgielne inspirowane rajdami samochodowymi.
Nawet po wprowadzeniu tych modyfikacji, należało udowodnić, że Mach-E Rally naprawdę poradzi sobie z jazdą po wymagającym terenie. W tym miejscu do akcji wkroczyli: inżynier ds. właściwości jezdnych Forda – Chris Berchin, oraz kierownik ds. inżynierii pojazdów – Jay Kistler.
Testy drogowe, bazujące na doświadczeniu zespołu Forda w rallycrossie, obejmowały zupełnie nowe próby wytrzymałościowe na dystansie 500 mil, które przeprowadzono na poligonie doświadczalnym Forda w Michigan. Ich celem było przetestowanie Mustanga Mach-E® Rally SUV w warunkach porównywalnych do 10 lat comiesięcznych startów na trasach rallycrossowych.
„Testowaliśmy w wielu różnych warunkach pogodowych i przy różnych temperaturach, od błota po suchą nawierzchnię – to typowe dla zawodów rallycrossowych” – powiedział Chris. „Nawierzchnia to ziemia lub szuter o różnym składzie, co stwarza zróżnicowane warunki przyczepności.”
Doświadczenie Chrisa w wyścigach rallycrossowych, w połączeniu z wiedzą ekspercką, jaką dysponował Jay jako kierownik ds. inżynierii pojazdów, dało grupie niezbędne narzędzia do szybkiego wdrożenia pomysłów i osiągnięcia sukcesu.
To, co na początku było trawiastym, nieużywanym polem na poligonie testowym Forda Michigan Proving Grounds, jest teraz w pełni wyposażonym, rallycrossowym torem testowym. Zanim w ziemię zostały wbite łopaty, zespół wziął udział w zawodach i przeprowadził wywiady z kierowcami, by upewnić się, że trasa próbna jest wiernym odwzorowaniem prawdziwego środowiska rallycrossu.
Dzięki samodzielnemu opracowaniu zarówno toru, jak i pojazdu, udało się nie tylko obniżyć koszty i skrócić czas prac rozwojowych, ale także utrzymać projekt Mustang Mach-E Rally w tajemnicy. W uznaniu tego sukcesu zespół otrzymał od Forda nagrodę Vehicle Engineering Validation – jest to wewnętrzne wyróżnienie, przyznawane za udany projekt, zaprojektowany i zrealizowany w całości we własnym zakresie.
Zespół zdołał zmodyfikować istniejący model Mustanga Mach-E® z myślą o osiągach na drogach gruntowych. Kalibracja układu napędowego Mustang Mach-E® Rally, kontrola trakcji i zawieszenie MagneRide® zostały dostrojone pod kątem możliwości jazdy po bezdrożach i trasach rallycrossowych. Podniesione zawieszenie poprawia właściwości jezdne na szutrowym torze i w zawodach.
Wprowadzone modyfikacje, a także zakulisowe prace inżynieryjne, przyczyniły się do stworzenia trybu jazdy RallySport – profilu, który uwalnia pełne możliwości Mustanga Mach-E® Rally SUV na drogach gruntowych, a jednocześnie nie wpływa negatywnie na jego zachowanie na utwardzonych nawierzchniach. Tryb jazdy RallySport zaprojektowany został przez Forda z myślą o jeździe poza asfaltami i pozwala na swobodniejszą jazdę w mocniejszych poślizgach, liniową reakcję pedału przyspieszania poprawiającą kontrolę oraz mocniejsze tłumienie zawieszenia dla lepszego prowadzenia w zakrętach na luźnych nawierzchniach.
Początkiem Mustanga Mach-E Rally było jedno pytanie, zadane nieco ponad dwa lata temu, a już wkrótce klienci będą mogli czerpać frajdę za jego kierownicą. Co najważniejsze, jeżdżąc po szutrowych torach.
Źródło: Ford
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…
Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…