Categories: Wiadomości

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum zarządzania samochodem, aplikacjami oraz nawigacją. Użytkownik nie musi uczyć się obsługi systemu, ponieważ jego prostota polega na intuicyjnej obsłudze, do jakiej jest przyzwyczajony na swoim smartfonie.

Wszystkie nowe modele Renault zostały wyposażone w nowoczesny system multimedialny openR link. W przypadku samochodów elektrycznych, takich jak Renault Megane E-Tech 100% electric lub Renault Scenic E-Tech 100% electric (samochód nagrodzony tytułem Car of The Year), system rozwinięty jest o dodatkowe funkcje dedykowane samochodom elektrycznym, które zwiększają jego funkcjonalność, jak na przykład zaawansowany planer trasy.

OpenR link i planer trasy

OpenR link to system multimedialny, który bazuje na architekturze Android Automotive i oferuje użytkownikowi wbudowane usługi Google, takie jak Mapy Google, Asystent Google i Sklep Play. Dokładnie tak jak w smartfonie jest on kompatybilny z systemem Android Auto i Apple CarPlay, przewodowo i bezprzewodowo. Aktualizacje systemu openR link odbywają się w bardzo prosty sposób, zdalnie, dzięki technologii FOTA (firmware over the air), podobnie jak w smartfonie.

Renault Scenic E-Tech 100% electric dzięki wbudowanym Mapom Google pozwala na optymalizację trasy, zapewniając prostotę użytkowania i wygodę kierowcy. Algorytm wyznacza trasę w nawigacji, biorąc pod uwagę jej długość, czas jazdy, ale również najszybsze terminale ładowania. Kiedy kierowca będzie zmuszony do objazdu, pominięcia postoju, usunięcia lub dodania etapu, system bezzwłocznie wytycza trasę alternatywną. Dane w nawigacji są aktualizowane w czasie rzeczywistym. W przypadku dużego natężenia ruchu bądź niezatrzymania się w wybranym punkcie ładowania akumulatora system wskaże najkorzystniejszą dla nas opcję. W czasie rzeczywistym przetwarzane są także różne czynniki, takie jak siła wiatru i temperatura akumulatora, aby dokładniej oszacować zasięg i czas dotarcia do celu. Po zaplanowaniu punktu ładowania, system włącza wstępne przygotowanie temperatury akumulatora, które chłodzi lub ogrzewa baterię, co zapewnia znacznie szybsze ładowanie.

Jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 10%, kierowca jest o tym ostrzegany wraz ze wskazaniem najbliższych stacji ładowania. Planer trasy został wzbogacony o kilka dodatkowych filtrów, które pozwalają kierowcy na spersonalizowanie ustawień. Umożliwia wybranie punktów ładowania w oparciu na przykład o miejsce zamieszkania czy miejsce pracy jako punkty ładowania, wtedy kierowca uniknie sygnałów ostrzegawczych, kiedy stan naładowania jego akumulatora spadnie do poziomu pozwalającego na przejechanie 36 km.



COTY 2024 – Renault Scénic z prestiżowym tytułem Auto Roku

Podobnie jak w aplikacji Mapy Google na smartfony, kierowca może wybierać terminale ładowania według ich mocy lub metody płatności. Aplikacja Mapy Google uwzględni jego wszystkie preferencje. Planowanie trasy jest również automatycznie aktualizowane i informuje, jaki dystans jest możliwy do pokonania bez potrzeby ładowania, co daje kierowcy poczucie komfortu i bezpieczeństwa.

W Renault Scenic E-Tech 100% electric kierowca ma do dyspozycji nowy widżet ułatwiający lepsze oszacowanie zasięgu w zależności od stylu jazdy i aktualnego poziomu naładowania akumulatora. Widżet dostępny jest również bezpośrednio na zespole zegarów. Umożliwia on także ocenę aktualnego zasięgu na podstawie ostatnich 70 pokonanych kilometrów oraz podaje dwie dodatkowe wartości: maksymalny zasięg, jaki można uzyskać w mieście na bazie cyklu WLTP oraz zasięg minimalny (jazda po autostradzie). Widżet ten jest dostępny we wszystkich wersjach.

W celu ułatwienia obsługi interfejsów służących do programowania funkcji przygotowania akumulatora do ładowania, zostały one zmodyfikowane w systemie openR link oraz w aplikacji My Renault. Można na przykład zaprogramować godzinę wyjazdu i swój tygodniowy plan przejazdów z jednoczesnym uwzględnieniem działania klimatyzacji oraz ładowania akumulatora. W systemie pozostają również dostępne liczne możliwości dokładnych ustawień, między innymi wstępne ustawienie temperatury.

Źródło: Renault



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

19 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

19 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago