W ramach odświeżenia modelu w połowie cyklu jego życia Nissan ponownie wprowadza żółty kolor nadwozia do swojego miejskiego crossovera. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy doceniali charakterystyczny, pełen wigoru lakier w tym właśnie kolorze, popularny w pierwszej generacji Nissana Juke.
Oprócz wprowadzenia nowego żółtego koloru, projektanci i inżynierowie Nissana zaproponowali znaczące zmiany we wnętrzu, mające na celu podwyższenie komfortu podróżowania. Metamorfozie uległy między innymi konsola środkowa oraz panel wskaźników. Kabina zyskała także dzięki nowym materiałom oraz ulepszonemu wyposażeniu i wykończeniu. Z kolei system multimedialny zyskał większy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje.
W ramach modernizacji modelu wprowadzono również dodatkową wersję o nazwie N-Sport, która podkreśla dynamiczne cechy Nissana Juke zarówno na zewnątrz pojazdu, jak i w jego wnętrzu.
Powrót żółtego lakieru nadwozia do gamy Juke jest bezpośrednią konsekwencją próśb klientów, którzy pokochali ten kolor, gdy został wprowadzony w pierwszej generacji tego modelu. Nowy żółty kolor różni się odcieniem od tego, który był stosowany w poprzedniej generacji. Nowy lakier jest nieco jaśniejszy, dzięki czemu samochód wygląda bardziej nowocześnie i wyraziście.
W nowej wersji wyposażeniowej N-Sport kontrast żółtego koloru z czarnym wykończeniem dachu, kół, bocznych lusterek, nadkoli, osłony chłodnicy oraz słupków A i B dodatkowo potęguje to wrażenie. Całościowy efekt wzmacnia atrakcyjność wizualną modelu Juke – dodaje mu jeszcze zadziorności i charakteru.
Uzupełnienie palety kolorów Nissana Juke o atrakcyjny żółty kolor nadwozia to dopiero początek. Wysiłki projektantów i inżynierów Nissana w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości podróżowania.
Pierwszą zmianą, którą zauważą dotychczasowi użytkownicy, gdy zasiądą za kierownicą wersji wyższych niż Acenta, jest powiększenie centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Ma on teraz przekątną 12,3 cala i został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni, dzięki czemu dotykowe elementy sterujące na skraju ekranu są w jego zasięgu. Dodatkowo wzmacnia to wrażenie przebywania w kokpicie, które klienci wybierający model Juke bardzo sobie cenią.
Gdy kierowca usiądzie wygodnie w fotelu, doceni nowy, gładszy materiał przypominający skórę, który wygląda bardziej elegancko i jest przyjemniejszy w dotyku.
Za kierownicą znajduje się teraz 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wskazania prędkości i inne kluczowe informacje. Ekran o wysokiej rozdzielczości (1920 x 720 pikseli) pozwala kierowcy skonfigurować wyświetlacz, tak aby pojawiały się na nim informacje dostosowane do jego preferencji.
Dostępne są dwa różne podstawowe układy wyglądu zestawu wskaźników, przy czym podstawowy obejmuje dwie klasyczne tarcze i centralną przestrzeń między nimi wyświetlającą wybrane dane. W drugiej wersji zegary są częściowo obrócone, co daje wrażenie trójwymiarowości, a dodatkowo dzięki temu uzyskuje się większą powierzchnię centralną, na której można wyświetlać dodatkowe informacje.
W centralnej sekcji między zegarami kierowca może wyświetlać wskazówki z nawigacji, w tym mapę, a także zużycie paliwa, informacje dotyczące systemu audio, parametry ekologicznej jazdy, ciśnienie w oponach oraz inne kluczowe dane. Elementy sterujące wyświetlaczem są wygodnie umieszczone na kierownicy.
Odświeżony system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w bardziej intuicyjny ekran główny, który pozwala użytkownikowi umieścić na nim widżety najczęściej używanych funkcji, podobnie jak na ekranie smartfona.
Ponadto system informacyjno-rozrywkowy oferuje ulepszone funkcje rozpoznawania głosu i „rozumienia języka naturalnego”. Oznacza to, że dysponuje szerszym zakresem zwrotów i wyrażeń, które może zrozumieć jako polecenie, a ponadto radzi sobie z zawahaniami lub pauzami mówiącej osoby. Ponadto odświeżony Juke oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Inne nowe funkcje to informacje o fotoradarach i cenach paliwa, które można teraz wyświetlać na mapie nawigacyjnej. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy może teraz – podczas postoju pojazdu – odtwarzać treści wideo z urządzeń podłączonych przez USB.
W nawiązaniu do przyciągającego wzrok żółtego koloru nadwozia wnętrze wersji N-Sport wyróżnia się wyrazistym żółtym akcentem w kształcie bumerangu, który biegnie przez górną część deski rozdzielczej, a następnie kieruje się w dół i otacza podstawę nowego centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, kończąc się przy nawiewach powietrza.
Ten charakterystyczny motyw zobaczymy także na fotelach w wersji N-Sport, które mają żółte wstawki z materiału Alcantara® poddanego recyklingowi, pasujące do nowego lakieru nadwozia. Znajdują się one w górnej, zewnętrznej części fotela i wcinają się w jego środek przy bocznych podłokietnikach. Siedzisko i oparcie fotela są pikowane w charakterystyczny wzór, a na wysokości ramion na oparciu fotela wytłoczony jest napis „Juke”. Żółte przeszycia podkreślają wyrazisty charakter całości.
W wersjach N-Connecta, N-Design oraz Tekna dostępne są również nowe fotele o podwyższonym komforcie. W N-Connecta pokryte są nowoczesnym, imitującym skórę materiałem Kira Melange połączonym z tekstylnymi wstawkami. Tekna oferuje nowy materiał – czarną ekologiczną skórę z pikowanymi wstawkami na siedzisku i oparciu fotela. Otwór w oparciu, który nadaje wnętrzu sportowy charakter, znajduje się za głowami pasażerów i jest wykończony fortepianową czernią.
Pozostałe zmiany we wnętrzu wszystkich wersji modelu Juke obejmują między innymi powiększenie schowka w desce rozdzielczej do 7,8 litra. Podłokietnik został przeprojektowany tak, aby zapewniać lepsze wsparcie. Asymetryczna konstrukcja zwiększa jego wymiary o 25 mm, ale nie narusza funkcjonalności uchwytów na kubki. Podłokietnik można podnieść, aby uzyskać dostęp do środkowego schowka, podobnie jak u poprzednika, ale pokrywa jest teraz wyposażona w klips, który może pomieścić trzy karty kredytowe.
Wszystkie wersje modelu Juke są teraz wyposażone w elektryczny hamulec ręczny, zapewniający wygodę i maksymalne wykorzystanie przestrzeni pomiędzy przednimi fotelami. W wersji hybrydowej przyciski e-Pedal oraz EV Mode zostały przeniesione z myślą o większej wygodzie.
Z kolei wszystkie wersje od N-Connecta wzwyż są wyposażone w bezprzewodową ładowarkę, która może pomieścić smartfon o rozmiarze iPhone’a 12 Pro Max. Ponadto z przodu pojazdu dostępne są gniazda USB-A i C.
Miłośnicy technologii z pewnością docenią obecność punktów ładowania USB-A i USB-C z tyłu pojazdu, dzięki którym ich gadżety będą gotowe do użytku przez całą podróż.
Powrót żółtego lakieru z pewnością przyciągnie uwagę wielbicieli modelu Juke, ale w palecie kolorów nadwozia zaszły również inne zmiany. Oferowana dotychczas perłowa biel została zastąpiona nowym odcieniem. Jego zmieniona formuła gwarantuje jeszcze bardziej nieskazitelny biały wygląd, a dodatkowo zawiera więcej metalicznych pigmentów, które zapewniają silniejszy perłowy efekt.
Zmienił się także odcień metalicznej czerni. Nowy lakier jest teraz ciemniejszy i intensywniejszy. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu większej ilości pigmentu w kolorze sadzy i zastąpieniu pigmentów metalicznych szklanymi, co pozwoliło uzyskać lepszy połysk.
W trzech najwyższych wersjach modelu Juke dostępne są teraz nowe opcje wykończenia kół. Standardowe obręcze kół w N-Connecta i N-Design zyskały całkowicie nowy wygląd i choć obie są pięcioramienne, to każda z nich ma swój własny styl, a wspólnym mianownikiem są tu techniczne i kanciaste detale. Opcjonalne obręcze kół dla wersji N-Connecta i N-Design to przyciągające wzrok 19-calowe felgi zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki.
Dla 17-calowych kół w hybrydowych wersjach Acenta i N-Connecta dostępna jest nowa opcja opon o niskim oporze toczenia.
Odświeżony Juke jest standardowo wyposażony w system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. System utrzymania pasa ruchu jest dostępny jako opcja, przy czym stanowi wyposażenie standardowe w wersji Tekna. Układ monitoruje pozycję samochodu na pasie ruchu, na przykład na autostradzie, i jeśli pojazd zbliży się za bardzo do granicy pasa ruchu wyznaczonego przez białe linie, uruchamia wibracje kierownicy, aby zwrócić uwagę kierowcy. Jeśli kierowca nie zareaguje, samochód automatycznie skoryguje kierunek, aby utrzymać tor jazdy w zakresie obranego pasa ruchu.
Odświeżeniu Nissana Juke towarzyszyło również zwiększenie rozdzielczości kamery cofania z 0,3 do 1,3 megapiksela. Oznacza to, że manewry cofania mogą być wykonywane z jeszcze większą pewnością dzięki wyraźniejszemu obrazowi, zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia. Tylna kamera jest teraz standardem we wszystkich wersjach modelu, a system kamer 360°, który łączy obraz z czterech kamer wokół samochodu, tworząc „widok z lotu ptaka”, jest dostępny jako wyposażenie standardowe w wersji Tekna oraz jako opcja w N‑Connecta, N-Design oraz N-Sport.
W przypadku gwałtownego hamowania spowodowanego niespodziewanym, nagłym zatrzymaniem się samochodu z przodu, światła hamowania będą teraz pulsować, aby ostrzec kierowcę z tyłu.
Juke jest oferowany w dwóch wersjach napędowych. Opcją zelektryfikowaną jest Juke Hybrid, w którym zastosowano silnik spalinowy Nissana opracowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm.
Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, wspierany przez rozrusznik/generator wysokiego napięcia o mocy 15 kW. Elementem układu jest także falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh.
Hybrydowy zespół napędowy rozwija o 25% większą moc niż aktualnie stosowany silnik benzynowy, przy mniejszym zużyciu paliwa – nawet do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym.
Z kolei pod maską Nissana Juke z konwencjonalnym napędem pracuje wydajny, trzycylindrowy silnik benzynowy DIG-T o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem. Kompaktowy i lekki napęd sprawia, że Juke prowadzi się z przyjemnością, zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Silnik generuje moc 117 KM i moment obrotowy 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost). Dzięki dwóm wariantom przekładni: 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub sportowej 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej (DCT) z łopatkami, oraz dzięki przełącznikowi trybów jazdy (Eco, Standard, Sport) kierowcy mogą z łatwością dopasować swój styl jazdy do każdych warunków, aby czerpać maksymalną przyjemność z poruszania się po drogach.
W naszym kraju Juke jest drugim najchętniej kupowanym modelem w ofercie Nissana, po crossoverze Qashqai. Najpopularniejszą wersją wyposażenia modelu drugiej generacji jest N-Connecta, a najczęściej wybieranym napędem benzynowy silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM, aczkolwiek wersja hybrydowa cieszy się sporym zainteresowaniem klientów.
Ceny odświeżonego modelu rozpoczynają się od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM, ale – co ważne – ta podstawowa odmiana zyskała wiele elementów wyposażenia, które wcześniej nie były w niej dostępne. Acenta zyskała między innymi większe ekrany – zarówno ten za kierownicą, który ma teraz przekątną 7 cali oraz zintegrowane zegary, jak i 12,3‑calowy ekran systemu multimedialnego NissanConnect, który oferuje między innymi bezprzewodowe połączenie z Android Auto i Apple CarPlay. Dodatkowo ekran systemu inforozrywki został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni, co znacznie podnosi komfort jego użytkowania. Zmiany w kabinie to także nowa tapicerka materiałowa oraz dłuższy podłokietnik z przodu, a także większy schowek w desce rozdzielczej. Nowością w ofercie odmiany Acenta jest także hybrydowy napęd, dotychczas oferowany jedynie w wyższych wersjach wyposażenia. Acenta w nowym wydaniu jest lepiej wyposażona niż oferowana dotychczas N-Connecta i przy tym jest od niej tańsza.
„Klienci Nissana Juke to często osoby chcące się wyróżnić, stąd stylistyka jest głównym motywem jego zakupu. Dlatego cieszę się, że do oferty wrócił wyrazisty żółty kolor, bez wątpienia zwracający uwagę na ulicach i wielu osobom «historycznie» kojarzący się z tym modelem. Ale to nie wszystko – wraz z odświeżeniem tego popularnego miejskiego coupé crossovera klienci zyskają także nowe materiały we wnętrzu, udoskonalone funkcje łączności oraz wyższy komfort jazdy. Jestem przekonany, że przełoży się to na jeszcze większą atrakcyjność tego modelu wśród klientów w Polsce” – powiedział Piotr Laube, dyrektor zarządzający marki Nissan w Astara NIP Poland.
Tak jak dotychczas, Juke jest dostępny z bezpłatnym pakietem rozszerzonej gwarancji na dodatkowe 2 lata, ponad standardową 3-letnią gwarancję producenta. Klient otrzymuje zatem łącznie rozszerzoną gwarancję na 5 lat / 100 000 km. W wersji hybrydowej elementy elektrycznego układu napędowego objęte są 5-letnią gwarancją producenta (lub do 100 000 km).
Pierwsze egzemplarze nowego Nissana Juke trafiły właśnie do sieci dealerskiej Nissana w Polsce, a zamówienia można składać od 25 kwietnia.
Więcej informacji na temat odświeżonego modelu Juke (w tym o atrakcyjnych ofertach finansowania) można uzyskać u dealerów marki Nissan w całej Polsce. Cennik.
Źródło: Nissan
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…