Topowy elektryk Volkswagena z całą pewnością zasługuje na najwyższą ocenę. Ma nowoczesny design nadwozia i wnętrza oraz na pokładzie praktycznie wszystkie aktualne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają życie kierowcy i współpasażerom. Jest jednym z jedenastu nowych elektrycznych modeli, które
wprowadzimy na rynek do 2027 roku.
Moda na sporych wymiarów tablety nie ominęła także elektrycznej rodziny marki Volkswagen. Taki tablet, to coś, co można porównać z centrum dowodzenia. Problem pojawi się jednak, gdy tym autem podróżuje jedna osoba, czyli sam kierowca. Dotykowa obsługa wymaga jednak koncentracji, a to powoduje jednocześnie dekoncentrację za kierownica i stwarza niebezpieczeństwo w czasie jazdy. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest podróż w dwie osoby, bo wtedy współpasażer może bez najmniejszego problemu obsługiwać wszelkie dostępne funkcje na tablecie. Jest jeszcze jedna opcja, którą jest obsługa głosowa. W tym ostatnim przypadku może nie jest jeszcze idealnym rozwiązaniem i mogą w czasie korzystania pojawić się drobne błędy, to już niemiecki producent zapowiada aktualizację oprogramowania.
ID.7 jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który jest standardowo wyposażony w wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Wyświetla on w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, dzięki
czemu nie musi on już odrywać wzroku od drogi. Jednocześnie zmienia on architekturę kokpitu, ponieważ klasyczne zegary mogą być znacznie mniejsze, co także przyczynia się do skupienia wzroku kierowcy na wyświetlaczu head-up, a tym samym na sytuacji na drodze. Volkswagen przeprojektował również standardowy system infotainment z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 15 cali, przy okazji uproszczono strukturę menu. Umieszczone pod wyświetlaczem dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności są podświetlane.
Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – flagowa limuzyna niemieckiej marki
Niemiecki producent ma za sobą kilka dekad tradycji w produkcji modeli z nadwoziem sedan i kombi. Królem rynku od lat zawsze był Passat, ale postępująca elektryfikacja wyparła sedana z oferty. Czy to można nazwać eksperymentem? Producent zdecydował się na zastąpienie tego niezwykle popularnego w wielu krajach świata modelu komfortowym i pojemnym liftbackiem z napędem czysto elektrycznym. To był wybór na miarę naszych czasów, by nie stracić dystansu do dynamicznie rozwijającej się konkurencji, a nawet ją wyprzedzić.
Z cała pewnością ta sztuka się udała. Powstał model o niemalże nienagannym designie nadwozia i wnętrza, w którym nie zabrakło wielu innowacyjnych o praktycznych rozwiązań. Podróż ID.7 to prawdziwa przyjemność, w czym utwierdzają nas znakomite parametry trakcyjne. W ramach testu odbyliśmy podróż na dystansie 426 km, co wymagało jednego szybkiego ładowania. Na szczęście udało nam się znaleźć taki punkt ładowania i po oczekiwaniu w kolejce ok. 40 minut, doładowaliśmy akumulatory ID.7. W jedną stronę jechaliśmy z prędkością 90-110 km/h, a w drodze powrotnej 130-140 km/h. Jak się okazało zużycie energii w obu przypadkach zbytnio się nie różniło. Średnie zużycie na dystansie 432 km w naszym przypadku osiągnęło 20,9 kWh/100 km. Kilkakrotnie ładowaliśmy baterie do maksimum, co pozwalało nam na bezpieczne pokonanie dystansu około 350 kilometrów.
Z całą pewnością to jeden z najlepszych modeli w swojej klasie. Zapewnia najwyższy komfort jazdy i najnowsze technologie na pokładzie. Producent oferuje wyjątkowo bogate wyposażenie. Ważną zaletą jest też stosunkowo krótki okres ładowania, ale pod warunkiem, że korzysta się z odpowiedniej stacji ładowania. Niestety, do punktów ładowania mamy wciąż dużo zastrzeżeń. I to jest nadal największa wada pojazdów z napędem elektrycznym.
Zużycie paliwa – cykl niski | 11,60 kWh/100 km |
Zużycie paliwa – cykl średni | 12,20 kWh/100 km |
Zużycie paliwa – cykl Wysoki | 13,70 kWh/100 km |
Zużycie paliwa – cykl bardzo wysoki | 19,30 kWh/100 km |
Zużycie apliwa w cyklu mieszanym | 15,00 kWh/100 km |
Zasięg w cyklu mieszanym | 588 km |
Skrzynia biegów | 1-biegowa, automatyczna |
Pojemność baterii | 77 kWh |
Czas ładowania AC 11 kW 0-100% | 8:00 h |
Czas ładowania maksymalną mocą DC 10-80% | 28 min |
Maksymalna moc ładowania prądem DC | 175 kW |
Masa własna | 2172 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 2630 kg |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,5 s |
Długość | 4961 mm |
Szerokość | 1862 mm |
Wysokość | 1536 mm |
Rozstaw osi | 2971 mm |
Pojemność bagażnika | 532 l |
Cena wersji Special Edition 77 kWh | 276 690 zł |
Cena wersji testowej | 308 690 zł |
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…
Firma Astara – oficjalny importer i dystrybutor samochodów Isuzu w Polsce, wprowadziła właśnie na nasz…
Porsche Polska wraz z marką PUMA przedstawiają limitowaną edycję sneakersów, która przenosi kultowy samochód Johnny'ego…