Wraz z każdą nową generacją C3, marka Citroën odnosi spektakularny sukces rynkowy, oferując innowacyjną koncepcję, zachowując jednocześnie wyróżniający go charakter: unikalny i mocny design, wyjątkowy komfort, wyposażenie przydatne w codziennym użytkowaniu i atrakcyjne pozycjonowanie cenowe.
Nowy C3 nie jest wyjątkiem od tej reguły i naprawdę robi różnicę na rynku benzynowych hatchbacków segmentu B. Innowacyjny, nowoczesny i sprytny, jest ulepszeniem poprzedniej generacji pod każdym względem. Cieszący się sukcesem model przemawia do szerokiego grona klientów swoją przystępną ceną i ofertą licznych wersji napędu dostosowanych do potrzeb klienta.
Aby pójść o krok dalej, marka Citroën po raz pierwszy oferuje w modelu C3 innowacyjny i ekskluzywny system zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, dostępny w standardzie we wszystkich wersjach, który uzupełnia efekt „kokonu” zapewniony przez wygodne fotele Citroën Advanced Comfort i nową architekturę deski rozdzielczej C Zen Lounge, zapewniającą spokój ducha podczas jazdy, dzięki ergonomicznemu wyglądowi, wyświetlaczowi Citroën Head-Up Display i kompaktowej kierownicy.
Dobre samopoczucie oznacza także łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu i wygodne podróżowanie w przestronnej kabinie. Nowy C3 oferuje bezkompromisowy komfort w obu tych obszarach, zwiększając prześwit i wysokość, bez uszczerbku dla długości samochodu, który mierząc 4,01 m jest nadal praktyczny i zwinny w mieście. Ponadto, C3 oferuje całe niezbędne wyposażenie, dzięki któremu każda podróż staje się chwilą relaksu, w tym duży 10-calowy centralny ekran dotykowy obsługujący nawigację 3D, automatyczną klimatyzację lub bezprzewodowe ładowanie smartfona i powielanie ekranu telefonu za pomocą funkcji mirroring.
W ten sposób, nowy C3 oferuje optymalne połączenie designu, komfortu i technologii, zachowując przy tym bardzo atrakcyjną cenę. Nowy C3 jest dostępny już od 71 250 złotych w wersji z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 100 KM zestawionym z manualną skrzynią biegów. Pierwsze samochody będą dostępne latem 2024 roku
Silnik benzynowy 1.2 Turbo: jako opcję podstawową, Citroën C3 oferuje 1,2-litrowy silnik benzynowy Turbo o mocy 100 KM, zestawiony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Całkowicie przeprojektowany pod kątem osiągów i niezawodności, nowy silnik jest teraz wyposażony w łańcuch rozrządu, zwiększając jego praktyczność i wszechstronność użytkowania. W cyklu mieszanym WLTP, wersja ta legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km (homologacja w trakcie zatwierdzania).
Pod koniec roku nowy C3 dostępny będzie również z hybrydowym układem napędowym w technologii Hybrid 48 V. To kompaktowe, lekkie i przystępne cenowo rozwiązanie jest idealne dla tego wszechstronnego samochodu miejskiego, umożliwiając pokonanie do 50% trasy po mieście w trybie całkowicie elektrycznym. Bez ograniczeń związanych z ładowaniem, nowy model pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami jazdy elektrycznej, od łatwości prowadzenia bez hałasu i wibracji po możliwość jazdy w strefach niskiej emisji, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów utrzymania i wpływu na środowisko.
Technologia hybrydowa łączy w sobie zalety napędu benzynowego i elektrycznego, dzięki dwóm silnikom, które pracują razem lub osobno, automatycznie i bez interwencji kierowcy. Układ napędowy oparty na technologii Hybrid 48V, składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, który ładuje się podczas określonych faz jazdy, 3-cylindrowego silnika benzynowego nowej generacji o mocy 100 KM (75 kW), który został zaprojektowany specjalnie pod kątem współpracy z systemem hybrydowym i zestawiony z nową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów ë-DCS6 z wbudowanym silnikiem elektrycznym ë-Motor o mocy 21 kW wyprodukowanym we Francji.
C3 słynie z płynnej jazdy i wyjątkowego komfortu na pokładzie. Teraz dodatkowo wzmacnia ten aspekt, łącząc przyjemność czerpaną z jazdy z efektem komfortowego „kokonu” odizolowanego od zakłóceń świata zewnętrznego.
Zawieszenie Citroën Advanced Comfort®: po raz pierwszy w nowym C3 zastosowano zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Dostępne wyłącznie w Citroënie, jest oferowane w standardzie we wszystkich wersjach C3 i zapewnia kierowcy i pasażerom wyjątkowe poczucie komfortu. Zamiast mechanicznych ograniczników w zawieszeniu samochodu zastosowano dwa ograniczniki w połączeniu z amortyzatorem i sprężyną – jeden odpowiada za kompresję, a drugi za dekompresję, czyli odbicie.
To rozwiązanie technologiczne sprawia, że inżynierowie mają większą swobodę w dostrajaniu zawieszenia nowego modelu, aby uzyskać wrażenie, że samochód „płynie” podczas jazdy po nierównym podłożu. Korzyści są odczuwalne przy niskich prędkościach, aby zneutralizować nierówności drogi oraz podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Przy średnich prędkościach rozwiązanie to pomaga lepiej kontrolować ruchy nadwozia, zwłaszcza w przód i w tył, utrzymując samochód w pozycji poziomej na nierównych drogach.
Fotele Advanced Comfort®: doskonałym dopełnieniem zorientowanego na komfort zawieszenia w nowym C3 są fotele Citroën Advanced Comfort®, które zapewniają również korzyści w zakresie ergonomii i komfortu postawy. Ich konstrukcja została ulepszona specjalnie dla nowego C3, aby jeszcze bardziej otaczać kierowcę i zapewniać lepsze podparcie boczne. Pokryte są one dodatkową pianką (+10 mm), aby już od pierwszego kontaktu zapewnić uczucie miękkości i komfortu, gwarantując dobre podparcie niezależnie od pokonywanej odległości.
Koncepcja C-Zen Lounge: przednia część kabiny pasażerskiej została zaprojektowana w taki sposób, by zyskać prosty, przytulny i ergonomiczny wygląd, odciążając umysł i zapewniając poczucie spokoju podróżującym. Cel ten osiągnięto przede wszystkim dzięki niezwykle minimalistycznej, poziomej desce rozdzielczej dającej wrażenie imponującej szerokości. Lekka i przejrzysta, zwalnia przestrzeń dla kierowcy i pasażera. Deska rozdzielcza jest podzielona na dwa odrębne poziomy. W górnej części znajdują się elementy techniczne, zaś dolna część wykończona jest miłą w dotyku tkaniną nazwaną „Sofa Design”, gdyż przypomina ona swoją miękkością obicie sofy.
Prawdziwą nowością jest brak w górnej części deski rozdzielczej tradycyjnego zestawu wskaźników. W nowym modelu C3 po raz pierwszy zastosowano nowy wyświetlacz head-up Citroëna, który wyświetla informacje o pojeździe na czarnej błyszczącej powierzchni pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a dolną częścią przedniej szyby. To inteligentne rozwiązanie eliminuje problem powielania informacji pomiędzy wyświetlaczem head-up i zestawem wskaźników, i zapewnia kierowcy łatwy dostęp do wszystkich kluczowych informacji bez odrywania wzroku od drogi. Innowacja ta jest połączona z nową kompaktową kierownicą wielofunkcyjną, która jest mniejsza i łatwiejsza w obsłudze.
Wciąż tak samo zwinny i zwrotny: przy długości 4,01 m, nowy C3 jest tylko o 19 mm dłuższy w porównaniu do poprzednika. Nadal jest bardzo kompaktowy, co zapewnia większą zwinność (średnica zawracania 10,6 m) i oferuje mniejsze wymiary, co zapewnia bezstresowe manewrowanie i parkowanie.
Łatwiejsze wchodzenie do samochodu: przy wysokości 1,57 m (nie licząc belek dachowych), nowy C3 jest o prawie 100 mm wyższy w porównaniu do poprzedniej generacji. Pierwszym atutem jest prześwit, który zwiększył się z 135 mm w poprzednim C3 do 197 mm w nowym C3. Oprócz nadania samochodowi lekkiego wyglądu SUV-a, ta podwyższona sylwetka ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, co jest ważnym elementem dla komfortu klientów i zapewnia bezpieczniejszą jazdę przy pokonywaniu progów zwalniających i wybojów często spotykanych podczas jazdy w mieście i poza nim.
Bardziej przestronne wnętrze z większą ilością miejsca na nogi, głowę i łokcie dla większego komfortu: w porównaniu z obecną wersją siedzenia zostały podniesione o 76 mm. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mają wyższą pozycję za kierownicą, co daje im większe poczucie kontroli i bezpieczeństwa. Lepsza widoczność przestrzeni wokół pojazdu korzystna jest dla wszystkich i przyczynia się do poprawy nastrojów wśród podróżujących. Dodatkowo, większa wysokość przekłada się na większą ilość miejsca nad głową (+31 mm w porównaniu do średniej rynku) i pozwala na regulację foteli, aby zwolnić pasażerom więcej miejsca na nogi. Przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylną kanapę została zwiększona o co najmniej 20 mm w porównaniu do średniej rynku. Dołożono też wszelkich starań, aby przestrzeń na łokcie jadących samochodem była większa i zwiększono ją o 19 mm w przypadku pasażerów siedzących z tyłu i o 21 mm w przypadku pasażerów siedzących z przodu, w porównaniu do średniej rynku.
Łatwy przewóz przedmiotów i bagażu w nowym C3. Większe wnętrze oferuje praktyczne i sprytne schowki na panelach drzwi, konsoli środkowej i pod środkowym podłokietnikiem, a oprócz tego, na konsoli środkowej dostępna jest ładowarka indukcyjna do bezprzewodowego ładowania. Pojemność bagażnika wzrosła o 10 litrów i wynosi 310 litrów; można ją jeszcze zwiększyć dzięki modułowej konstrukcji oparć tylnej kanapy 60-40.
Nowy C3 jest jeszcze lepiej skomunikowany ze światem: Citroën C3 oferuje dwa poziomy systemu informacyjno-rozrywkowego, które zapewniają szybki dostęp do inteligentnych i przydatnych funkcji potrzebnych klientom do łatwego podróżowania i bezproblemowego komunikowania się za światem.
Technologie zapewniające spokój ducha: oprócz podstawowego wyposażenia, takiego jak automatyczna klimatyzacja, system wspomagania parkowania i kamera cofania, bezprzewodowe ładowanie lub funkcja klonowania ekranu (Apple CarPlayTM lub Android AutoTM), C3 oferuje szereg technologii wspomagających jazdę, w trosce o ciało i umysł wszystkich pasażerów.
Ambicją Citroëna jest uproszczenie doświadczeń zakupowych klienta. Na stronie internetowej, która została całkowicie przeprojektowana pod kątem uproszczenia wyszukiwania informacji i wyboru samochodu, klienci będą mogli poznać:
Wersję „You”, która wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym reflektory LED, zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), nowy wyświetlacz head-up Citroëna, stację do smartfona, elektrycznie sterowane lusterka boczne, automatyczne oświetlenie, czujniki parkowania z tyłu, tylny spojler, ogranicznik prędkości, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych.
Wersję „Max”, która obejmuje ponadto dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem, ozdobne belki dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, tylne światła LED, przyciemniane szyby tylne. Wewnątrz klienci będą mogli cieszyć się kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, systemem informacyjno-rozrywkowym najnowszej generacji i nawigacją 3D, fotelami Citroën Advanced Comfort z siedzeniami z materiału TEP/ Metropolitan Grey, drugim rzędem siedzeń składanych w proporcji 60/40, automatyczną klimatyzacją, bezprzewodowym ładowaniem, kamerą cofania, elektrochromatycznym lusterkiem wstecznym i elektrycznie sterowanymi szybami tylnymi, elektrycznie składanymi i podgrzewanymi lusterkami bocznymi, automatycznymi wycieraczkami i inteligentnymi światłami drogowymi.
Źródło: Citroën
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…