Toyota Yaris to najchętniej wybierany samochód segmentu B w Polsce. U dealerów Toyoty debiutuje właśnie model z 2024 roku produkcji. Z tej okazji w salonach marki w całej Polsce od 15 do 20 kwietnia odbędą się Dni Otwarte, podczas których będzie można się zapoznać z odświeżonym autem, z nową wersją specjalną Premiere Edition oraz z nowym napędem hybrydowym o mocy 130 KM. Samochód zyskał ulepszone systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense, nowe cyfrowe zegary, czy większe ekrany systemu multimedialnego.
Nowy napęd hybrydowy jest standardem w wersjach GR SPORT oraz Premiere Edition. Dzięki zastosowaniu nowych elementów przekładni hybrydowej, napęd Toyoty zyskał większą moc (130 KM), ma wyższy moment obrotowy i daje jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Przyczyniły się do tego nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny (62 kW), a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU). Yaris z mocną hybrydą rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i ma lepszą elastyczność – czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h wynosi 7,5 s.
Auto z napędem 1.5 Hybrid Dynamic Force 130 KM jest także wydajne i oszczędne. W utrzymywaniu zużycia paliwa na niskim poziomie pomaga układ Predictive State of Charge Control, który podczas jazdy ze wzniesienia lub w korku wykorzystuje dane z nawigacji, by dopasować naładowanie baterii do trasy czy natężenia ruchu i jak najefektywniej korzystać z napędu elektrycznego. Yaris z tym napędem zużywa średnio 4,2-5,1 l/100 km (cykl mieszany WLTP).
Dotychczasowy układ o mocy 116 KM jest oferowany w nowym Yarisie równolegle.
Wraz z debiutem odświeżonego Yarisa do gamy modelu dołączyła nowa wersja Premiere Edition. W tej odmianie auto ma kompletne wyposażenie i występuje wyłącznie z 130-konną hybrydą.
Standardowo Yaris w wersji specjalnej wyposażony jest w m.in. wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, automatyczną klimatyzację dwustrefową z filtrem Nanoe-X, 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z inteligentnym asystentem głosowym, nawigacją online i 4-letnią bezpłatną transmisją danych. Dodatkowo do wersji Premiere Edition można zamówić dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą (Pakiet Skyview) oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami.
Yarisa Premiere Edition można rozpoznać po nowym lakierze Neptune Blue, który połączono z czarnym dachem. Niebieski motyw jest obecny także we wnętrzu na przeszyciach foteli oraz listwach dekoracyjnych deski rozdzielczej i boczków drzwi. Samochód w tej wersji otrzymał też nowe, 17-calowe przeszlifowane felgi. Wersję Premiere Edition można zamówić także w dwóch innych dwukolorowych wariantach z czarnym dachem i lakierami Platinum Pearl White oraz Shimmering Silver.
Źródło: Toyota
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…