Categories: Wiadomości

Nowy Mercedes-Benz Klasy G – na bezdroża bez ograniczeń – nieprzerwanie od 1979 roku

Mercedes-Benz Klasy G od dawna uchodzi za motoryzacyjną ikonę, a teraz po raz kolejny umacnia swoją wiodącą pozycję wśród luksusowych aut terenowych. Zupełnie nowe modele imponują w każdych warunkach – jeszcze lepszymi osiągami, w czym zasługa zelektryfikowanych zespołów napędowych, nowoczesnymi systemami wspomagającymi kierowcę, zwiększonym poziomem komfortu oraz zaawansowaną cyfryzacją.

Klasa G oferuje dziś najbardziej zróżnicowane portfolio napędów od początku produkcji, czyli od 1979 roku, oraz niemal nieograniczone możliwości indywidualizacji. Jednocześnie zachowuje swój niepowtarzalny terenowy charakter – i wyjątkowy wygląd.

Zupełnie nowy Mercedes-Benz Klasy G w skrócie

·         Nowy Mercedes-Benz Klasy G kontynuuje historię sukcesu serii modelowej zainicjowanej w 1979 roku. Terenowa ikona w dalszym ciągu bazuje na sprawdzonej ramie drabinkowej, ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie.

·         Przeprojektowana jednostka obsługi parametrów off-roadowych, nowy widok OFFROAD COCKPIT i funkcja wirtualnego widoku pod przodem auta ułatwiają jazdę w terenie.

·         Dzięki elektryfikacji nowe modele zapewniają lepszą reakcję w terenie i większy komfort na utwardzonych drogach. Miękkie hybrydy ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną imponują również zwiększonymi osiągami oraz mniejszym użyciem paliwa.



·         Z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz dwoma wyświetlaczami o przekątnej 12,3” (wskaźników i centralnym, dotykowym) nowa Klasa G jest skomunikowana lepiej niż kiedykolwiek.

·         Kierowcę wspiera szereg zaawansowanych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia.

·         Gama opcji MANUFAKTUR, umożliwiających szeroką indywidualizację zarówno nadwozia, jak i wnętrza, została dodatkowo poszerzona.

·         Subtelnie zmodyfikowany wygląd zewnętrzny wyróżnia się nową osłoną chłodnicy z czterema zamiast trzech poziomych listew oraz przeprojektowanymi zderzakami.

·         Nowe panele słupków A, spojler na krawędzi dachu i nowe materiały izolacyjne przyczyniają się do poprawy aerodynamiki oraz zwiększenia komfortu akustycznego.

Zupełnie nowa Klasa G wyznacza standardy w segmencie aut terenowych

Terenowa ikona Mercedes-Benz bazuje na sprawdzonej ramie drabinkowej i ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie.
Podstawę dla terenowych właściwości nowej Klasy G stanowią duży prześwit oraz znaczny skok zawieszenia. Liczby mówią same za siebie:

•         zdolność pokonywania wzniesień (na odpowiednich nawierzchniach) o nachyleniu nawet 100%, czyli 45 stopni

•         prześwit między osiami: co najmniej 241 mm

•         maksymalna głębokość brodzenia w przypadku wody i błota: 70 cm

•         stabilna jazda na pochyłościach o nachyleniu bocznym dochodzącym do 35°

•         kąt natarcia 31° (z przodu) oraz kąt zejścia 30° (z tyłu; bez haka holowniczego)

Nowy widok OFFROAD COCKPIT zapewnia przegląd istotnych danych dotyczących jazdy poza utartymi szlakami – zarówno na wyświetlaczu kierowcy, jak i na ekranie systemu multimediów. Dodatkowo oferuje on funkcje wspierające jazdę w terenie.

Zupełnie nowa Klasa G jest bardziej wszechstronna niż kiedykolwiek wcześniej

Oprócz zupełnie nowego wariantu Mercedes-AMG o wysokich osiągach gama nowej Klasy G obejmuje wariant Mercedes-Benz G 450 d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7–10,0 l/100 km, emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 227–261 g/km; WLTP) i zupełnie nową odmianę Mercedes-Benz G 500 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9–12,3 l/100 km, emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 248–281 g/km; WLTP). Wszystkie jednostki są teraz w pełni zelektryfikowane – jako miękkie hybrydy z instalacją 48 V oferują lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa. W późniejszym terminie ofertę uzupełni pierwszy w pełni elektryczny wariant Klasy G.

Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów na świecie przeprowadził test zderzeniowy z użyciem promieni X

Nowa Klasa G ewoluuje, a mimo to pozostaje wierna sobie

Mercedes-Benz Klasy G od około 45 lat nie zmienił znacząco swojego wyglądu. Design nadwozia nowych modeli został zmodyfikowany jedynie nieznacznie. Widoczne zmiany obejmują osłonę chłodnicy z czterema zamiast trzech poziomych listew oraz przedni i tylny zderzak. Nowe panele słupków A oraz spojler na krawędzi dachu przyczyniają się do poprawy aerodynamiki i zwiększenia komfortu akustycznego.

Wnętrze nowej Klasy G jest luksusowe i funkcjonalne. Dzięki integracji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Gelenda stała się bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek wcześniej.

Na życzenie dodatkowy komfort zapewniają funkcja bezkluczykowego dostępu KEYLESS-GO, uchwyty na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester® 3D oraz system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń MBUX. Do wyboru są również dodatkowe i udoskonalone systemy z zakresu bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy. Przy okazji ponownie wzbogacono gamę opcji MANUFAKTUR, umożliwiających daleko idącą indywidualizację nadwozia i wnętrza.

Kultowy design – niepowtarzalny kształt, nowoczesna technologia

Charakter Klasy G niezmiennie ucieleśniają jej typowe elementy stylistyczne. Znakiem rozpoznawczym modelu pozostaje niepowtarzalny, kanciasty kształt nadwozia. Jego kultowe wzornictwo pozostaje w dużej mierze niezmienione nawet w obliczu najnowszych osiągnięć technicznych. Wizytówką Gelendy wciąż są klasyczne detale, takie jak zewnętrzne klamki, charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, solidne listwy ochronne, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach czy wystające kierunkowskazy. Nowa osłona chłodnicy ma cztery poziome listwy zamiast wcześniejszych trzech. Ponadto przeprojektowano przedni i tylny zderzak. Kamerę cofania przeniesiono na środek zderzaka, ponad uchwyt tablicy rejestracyjnej. Zamontowana z boku kamery cofania dysza spryskiwacza pozwala oczyścić jej obiektyw w razie zabrudzenia – wystarczy, że kierowca włączy spryskiwacz tylnej szyby.

Warianty z konwencjonalnym napędem otrzymują elementy opracowane na potrzeby pierwszej w pełni elektrycznej wersji Klasy G – w szczególności nowe panele słupków A, spojler na krawędzi dachu oraz nowe materiały izolacyjne, które przyczyniają się zarówno do poprawy aerodynamiki, jak i zwiększenia komfortu akustycznego. Nowe modele są standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe felgi aluminiowe z pięcioma podwójnymi ramionami i wydajne reflektory LED. Do wyboru są także nowe wzory obręczy w rozmiarach od 18 do 20 cali.

Klienci mogą zaakcentować terenowy charakter swojej nowej Klasy G, wybierając linię zewnętrzną PROFESSIONAL. Obejmuje ona chroniące przed uderzeniami kamieni osłony reflektorów, chlapacze i terenowe opony o średnicy 18 cali. Z kolei linia zewnętrzna EXCLUSIVE podkreśla ekskluzywny charakter samochodu – między innymi za sprawą osłony chłodnicy ze srebrnym, chromowanym wykończeniem, reflektorów MULTIBEAM LED, pierścienia koła zapasowego ze stali nierdzewnej oraz bocznych progów. Linia AMG nadaje nowej Klasie G zdecydowanie sportowy charakter. W tym przypadku dynamiczny wygląd definiują poszerzone nadkola, 20-calowe aluminiowe obręcze AMG oraz wielofunkcyjna kierownica sportowa obszyta skórą nappa. Dostępny jest również pakiet Night, obejmujący elementy stylistyczne z wyrazistym wykończeniem w kolorze czarnym.

Wnętrze – imponująca jakość i pionierski język designu

We wnętrzu nowej Klasy G terenowy charakter spotyka się z najwyższej klasy wyposażeniem. Można tam natrafić na liczne nawiązania do wyglądu nadwozia; na przykład boczne nawiewy mają kształt okrągłych reflektorów i są teraz dostępne z efektownym podświetleniem. Pasażer niezmiennie ma do dyspozycji uchwyt przydatny na nierównościach. Głównym elementem przeprojektowanego centrum sterowania funkcjami off-roadowymi pozostają przełączniki trzech blokad mechanizmów różnicowych. Pulpit zapewnia kierowcy szybki dostęp do widoku OFFROAD COCKPIT. Wielofunkcyjna kierownica najnowszej generacji z panelami dotykowymi jest standardowo obszyta skórą nappa. Odpowiedni nastrój zapewniają ambientowe oświetlenie i rozległe wykończenia ze skóry.

Jeszcze lepsze samopoczucie oferuje podróżującym wnętrze w linii EXCLUSIVE, które obejmuje między innymi rozszerzony wybór tapicerek ze skóry nappa. Dostępne są tu także ambientowe oświetlenie nawiewów oraz system dźwięku przestrzennego Burmester® 3D z podświetlanym głośnikiem w podsufitce. Tymczasem kabina linii SUPERIOR przekształca kabinę nowej Klasy G w luksusowy salon, m.in. za sprawą pakietu wielokonturowych foteli Plus, tapicerki ze skóry nappa oraz ekskluzywnych elementów i przeszyć dekoracyjnych układających się w kształt rombów.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX – nowa Klasa G bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek

Po raz pierwszy we wszystkich wariantach Klasy G dostępny jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z wyświetlaczem kierowcy oraz dotykowym ekranem multimediów, oba

o przekątnej 12,3”. Integracja ze smartfonem umożliwia bezprzewodowe połączenie go z MBUX-em

za pośrednictwem Android Auto lub Apple CarPlay. Podłączenie innych urządzeń mobilnych umożliwia port USB-C.

Do standardowego wyposażenia nowej Klasy G należy rozszerzona rzeczywistość MBUX, która nakłada grafiki nawigacji i informacje o ruchu drogowym na obraz na żywo prezentowany na centralnym ekranie. Pozwala to kierowcy szybko, bezpiecznie i bezstresowo dotrzeć do celu nawet w skomplikowanych sytuacjach. System zapewnia także wsparcie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną: prezentuje jej aktualne wskazanie, pomagając w przypadku ograniczonej widoczności.

To nie wszystko: MBUX wprowadza do nowej Klasy G asystenta głosowego, który potrafi prowadzić dialog i uczyć się zwyczajów użytkownika. Niektóre działania można teraz aktywować nawet bez wypowiadania komendy „Hej Mercedes”. Asystent uwzględnia około 20 poleceń stworzonych wyłącznie dla nowej Klasie G.

Nowe funkcje dla jeszcze większej wygody

Na życzenie wnętrze nowej Klasy G można wzbogacić o dodatkowe elementy zwiększające komfort. Należą do nich uchwyty na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych oraz system rozrywki MBUX dla pasażerów tylnych siedzeń. Ten ostatni składa się z dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o przekątnej 11,6”, które podczas podróży zapewniają podróżującym z tyłu kompleksową rozrywkę. Dzięki połączeniu z systemem multimedialnym MBUX mogą oni m.in. oglądać filmy, surfować po internecie i uzyskać dostęp do informacji na temat podróży. W razie potrzeby treści z wyświetlaczy w drugim rzędzie siedzeń można przenieść na centralny ekran z przodu, a także odtwarzać tam własne multimedia za pośrednictwem różnych interfejsów.

Nowa Klasa G jest opcjonalnie dostępna z systemem KEYLESS-GO, który umożliwia blokowanie i odblokowywanie drzwi bocznych i tylnych poprzez naciśnięcie przycisku na klamce drzwi. Nie ma tu potrzeby korzystania z kluczyka. Samochód można także wygodnie uruchomić za naciśnięciem przycisku, bez wkładania klucza do stacyjki; musi on jedynie znajdować się wewnątrz auta, wraz z kierowcą. Na życzenie dostępna również także kamera samochodowa, która może filmować ruch uliczny przed pojazdem oraz rejestrować czas i prędkość. Pozwala to na przykład udokumentować zdarzenie drogowe lub uchwycić malownicze trasy i krajobrazy. Materiał wideo można oglądać na komputerze lub na centralnym ekranie (na postoju).

Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D surround sound system sprawia, że nowa Klasa G oferuje niezrównaną jakość dźwięku. Dzięki technologii Dolby Atmos® system zapewnia muzyce więcej przestrzeni, przejrzystości i głębi, przekształcając kabinę Gelendy w najnowocześniejszą salę koncertową na kołach.

W podsufitce zintegrowano dodatkowy, podświetlany głośnik. Sześć dodatkowych kanałów wzmacniacza umożliwia lepsze separację częstotliwości i skuteczniejsze pozycjonowanie dźwięku.

MANUFAKTUR – program indywidualizacji z ponad milionem możliwych kombinacji

Kolor lakieru, pierścień wokół koła zapasowego, tapicerka foteli, ozdobne przeszycia, panel instrumentów
i wiele więcej – program indywidualizacji MANUFAKTUR umożliwia nabywcom Klasy G nadanie jej jeszcze bardziej wyjątkowego charakteru. Paleta ekskluzywnych odcieni oraz indywidualnych materiałów zapewnia niemal nieograniczone możliwości konfiguracji. W ostatnim czasie oferta MANUFAKTUR została ponownie wzbogacona m.in. o dwukolorowe skórzane wnętrze MANUFAKTUR w konfiguracji kataloński beż/czerń. Ponadto można zamówić uchwyt z ozdobnym napisem „MANUFAKTUR”. Dla nowej Klasy G oferowany jest także pakiet pełnego skórzanego wykończenia MANUFAKTUR – niemal wszystkie okładziny we wnętrzu zostają wówczas pokryte skórą nappa, od podsufitki, przez panele słupków, aż po oparcia siedzeń. Podsufitka otrzymuje środkowy panel w kolorze wykończenia, z diamentowym wzorem.

Ekskluzywny odbiór samochodu w miejscu narodzin Klasy G

Od 2023 roku nabywcy Klasy G mogą przeżyć niezapomniany dzień w centrum Klasy G w Graz i odebrać tam zamówiony wóz. Na terenie obiektu o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych czeka ich purystyczna przyjemność z jazdy – szansa przetestowania wszechstronnych kompetencji terenowej ikony Mercedesa na utwardzonych i nieutwardzonych nawierzchniach. Program obejmuje również zwiedzanie fabryki MAGNA Steyr, gdzie można z bliska obejrzeć fascynujący proces produkcyjny. Najważniejszym wydarzeniem jest jednak odbiór samochodu – nowiutkiej Klasy G w szklanej kostce. Później klient uczestniczy w szczegółowej odprawie pojazdu. Pakiet dla dwojga obejmuje także ekskluzywną kolację, nocleg w hotelu w centrum Graz wraz ze śniadaniem oraz indywidualny transfer. Osoby chcące zarezerwować odbiór Klasy G w fabryce powinny skontaktować się z autoryzowanym dealerem Mercedes-Benz.

Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

3 godziny ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

3 godziny ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago