Citroën prezentuje dziś pierwsze zdjęcia Citroëna Basalt Vision, nowego kompaktowego SUV-a Coupé, który w drugiej połowie 2024 roku dołączy do gamy marki w Indiach i Ameryce Południowej. Mocny i stylowy, ten nowy model łączy w sobie kilka „motoryzacyjnych kodów” pozwalających zaoferować klientom to, co najlepsze.
Samochód łączy w sobie płynność i dynamikę Coupé, zalety i solidność podwyższonego SUV-a oraz równowagę i przestrzeń wewnątrz 5-drzwiowej limuzyny. Zaprojektowany przy bezpośrednim zaangażowaniu zespołów w centrali i w poszczególnych regionach oraz wkorzystający silną lokalną integrację, Basalt Vision będzie wraz z modelami C3 i C3 Aircross wspierał międzynarodowy rozwój Citroëna na głównych rynkach. Wszystkie trzy modele objęte są tym samym programem mającym na celu wprowadzenie na rynek modeli o silnym charakterze i wyróżniającym się komforcie wnętrza. Basalt Vision to wierna wizja modelu, który będzie oferowany klientom w drugiej połowie 2024 roku.
Citroën Holidays – kampervan idealny na komfortowe wypady
„Cieszymy się, że możemy zaprezentować trzecie dzieło programu, które ma napędzać międzynarodowy rozwój Citroëna. Nasze zespoły są mocno zaangażowane w zaplanowaną na najblizsze miesiące realizację tej innowacyjnej wizji SUV-a Coupé, który emanuje odważnym designem, dużą przestronnością i wyjątkowym komfortem wnętrza”. Jesteśmy przekonani, że zaprojektowany i produkowany lokalnie Basalt Vision spodoba się dużej liczbie klientów i wzmocni naszą pozycję na głównych rynkach. Nie możemy się doczekać, gdy w połowie roku będziemy mogli opowiedzieć o nim więcej” – powiedział Thierry Koskas, dyrektor generalny marki Citroën.
Nowa koncepcja sylwetki w tym segmencie
Citroën Basalt Vision to odważna koncepcja bardzo kompaktowego SUV-a Coupé, który spełnia jednocześnie wiele oczekiwań klientów. Będzie to pierwszy model w tym regionie łączący w sobie elementy charakterystyczne dla różnych typów samochodów. Jego wygląd SUV-a wyraża nowoczesność, solidność i pewność siebie. Mocny i muskularny, pewnie trzyma się drogi, dzięki dużemu prześwitowi, wysoko umieszczonej masce silnika, prostej sylwetce z przodu, poszerzeniom błotników i nadkolom o charakterystycznych geometrycznych kształtach. Tylna krawędź przypominająca coupé dodaje płynności i dynamiki modelowi wyrażającemu czystą energię i osobowość. Całość jest zarówno atletyczna, jak i elegancka, z wyważonymi proporcjami i smukłą sylwetką, która sugeruje wydajność aerodynamiczną.
Nowy Citroën ë-C3 – w reakcji na duży popyt ruszyły zamówienia w Polsce
Basalt: źródło solidności i spokoju. Marka Citroën potwierdza swoje ambicje w zakresie kreatywności, prezentując tę wyjątkową koncepcję sylwetki. Jego wyjątkowe pozycjonowanie na rozdrożu uzasadnia nazwę Basalt, która zostanie zachowana, kiedy model trafi do sprzedaży. Basalt, podobnie jak wulkaniczna skała, zrodzona z energii ziemi, jest obietnicą solidności i spokoju ducha reprezentowaną przez ten wytrzymały i ponadczasowy materiał. Wartości te doskonale współgrają z samochodem, który dzięki swojej wytrzymałości i niezawodności zapewni swojemu właścicielowi spokój ducha i pozwoli mu zrelaksować się w prawdziwym kokonie. Citroën Basalt Vision to SUV Coupé posiadający wszystkie zalety 5-drzwiowego sedana. Wyższy prześwit ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu, który oferuje mnóstwo miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W połączeniu z osłonami ochronnymi podwozia z przodu i z tyłu oraz osłonami bocznymi, Basalt zapewnia poczucie bezpieczeństwa i ochrony, pozwalając ze spokojem ducha stawić czoła trudnym warunkom jazdy.
Nowość w gamie Citroëna
Po modelach C3 i C3 Aircross, nowy Citroën Basalt Vision to trzeci model powstały w ramach programu „C Cubed” ogłoszonego w celu zwiększenia obecności marki Citroën w dwóch strategicznych regionach: Indiach i Ameryce Południowej. Naszą ambicją jest opracowanie silnej i wyróżniającej się oferty produktowej, o unikalnej konstrukcji i łatwości użytkowania, która tworzy wartość dla klientów. Wszystkie trzy modele są oparte na tej samej platformie Smart Car, skonfigurowanej specjalnie w celu zaspokojenia potrzeb klientów na tych rynkach, co ilustruje modułowość i wydajność tej platformy. Poza produktem, ambicją marki Citroën jest zapewnienie spokojniejszych i radośniejszych wrażeń z jazdy, dzięki usługom, które ułatwiającym życie klientów.
Citroën Basalt Vision, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2024 roku, to zapowiedź kompaktowego, mocnego i muskularnego SUV-a Coupé, który spodoba się młodym profesjonalistom i rodzinom, oferując niezrównany komfort na pokładzie.
Źródło: Citroën