Nowa Toyota Land Cruiser w tym roku debiutuje na polskim rynku w pięciu wersjach wyposażenia – Prado, Prestige, Invicible, Executive i First Edition. Kultowy samochód terenowy na ramie ze stałym napędem 4×4 w najnowszej odsłonie zyskał innowacyjne technologie ułatwiające jazdę off-roadową, a także pełen pakiet najnowocześniejszych multimediów oraz systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE. Samochód ma silnik Diesla o pojemności 2,8 l o mocy 204 KM połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Na stronie toyota.pl uruchomiono możliwość rezerwacji online dwóch najwyższych wersji wyposażenia legendarnej terenówki – Executive oraz limitowanej First Edition. Od 23 lutego będzie można składać zamówienia bez rezerwacji na pełną gamę nowego Land Cruisera.
Samochód w podstawowej wersji Prado kosztuje od 319 900 zł. Auto ma 18-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 245/70 R18, materiałową tapicerkę wnętrza, jednostrefową klimatyzację manualną. Standardem jest inteligentny kluczyk, 9-calowy ekran HD systemu multimedialnego Toyota Touch 3, a także bezprzewodowa łączność ze smartfonami z wykorzystaniem Apple CarPlay i Android Auto, kamera cofania i kamera monitorująca kierowcę (DMC). Zamawiając wersję Prado, można wybrać jeden z trzech lakierów – Pure White i Astral Black dostępne są bez dopłaty, a Avant-garde Bronze to koszt 4400 zł.
Nowa Toyota Land Cruiser w wersji Prestige kosztuje od 342 900 zł. Klienci zyskują większy wybór lakierów (dodatkowo: Platinum White Pearl, Attitute Black i Dark Grey), a auto w standardzie ma 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze 265/65 R18, ciemną tapicerkę ze skóry syntetycznej, trzystrefową klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Wersja Prestige to także klamki i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia, tylny spojler i wykończenie drzwi bagażnika w kolorze srebrnym. Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte są skórą, fotel kierowcy ma elektryczną regulację, a auto ma też większą liczbę portów USB-C (trzy z przodu, cztery z tyłu).
Pakiet systemów bezpieczeństwa w wersji Prestige rozbudowany jest o system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi (ARFHL).
Wersja Invincible na liście wyposażania ma jeszcze większą liczbę nowinek technologicznych. Auto kosztuje od 373 900 zł i standardem są 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10 głośników, 12,3-calowy ekran HD z systemem multimedialnym Toyota Smart Connect, nawigację Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych, inteligentnego asystenta głosowego oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Przednie światła wykonane są w technologii Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi, kamera cofania zyskuje spryskiwacz, a kierownica elektryczną regulację. Off-roadową jazdę wspomaga system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select), a parkowanie monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM). Standardem jest też system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTAB) oraz asystent zmiany pasa ruchu (LCA).
Z zewnątrz wersję Invincible od Prestige wyróżnia wzór 18-calowych felg oraz dodatkowy lakier Sand, a także lakierowane na czarno lusterka, klamki i wykończenie drzwi bagażnika. Land Cruiser Invincible ma przyciemniane tylne szyby, a we wnętrzu tapicerka ze skóry syntetycznej może być w kolorze ciemnym lub brązowym. Opcjonalnie auto może mieć trzeci rząd siedzeń (10 000 zł).
Wersja Executive kosztuje od 409 900 zł. Nowy Land Cruiser w tej odmianie ma 20-calowe felgi aluminiowe (opony 265/60 R20), cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), podgrzewane i wentylowane skrajne siedzenia na tylnej kanapie oraz 14-głośnikowy system Premium Audio JBL. Land Cruiser Executive ma też przełomowy system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), który poprawia właściwości terenowe auta. We wnętrzu tapicerka skórzana z perforacją może być kolorze ciemnym lub brązowym, fotel pasażera zyskuje elektryczną regulację, a fotel kierowcy ma pamięć ustawień. Auto można doposażyć o trzeci rząd siedzeń, który składany jest elektrycznie (10 000 zł), a także sterowany elektrycznie dach panoramiczny (7000 zł)
Wyłącznie na początku przedsprzedaży dostępna będzie limitowana wersja specjalna nowego Land Cruisera – First Edition. Auto swoją stylistyką wyraźnie nawiązuje do kultowych odmian modelu z lat 70. i 80. Wzrok przyciągają okrągłe reflektory Bi-LED, dwukolorowe malowanie nadwozia (lakier Sand lub Smoky Blue) z dachem w odcieniu Light Grey, a także specjalne wstawki w tapicerce siedzeń. Auto ma siedem miejsc, a tylna kanapa jest składana elektrycznie i dzielona w proporcji 50:50. Standardem w First Edition jest sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania. Auto ma 18-calowe felgi, system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM) i zostało wycenione na 449 900 zł.
Do wersji specjalnej przygotowano pakiet First Edition, który obejmuje przednie i tylne osłony przeciwbłotne, dekoracyjne naklejki na karoserię oraz dywaniki welurowe First Edition. Koszt pakietu to 8000 zł. Aktywując aplikację MyToyota można zyskać rabat w wysokości 2000 zł na akcesoria lub koła zimowe.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…