Volkswagen rozpoczął jubileuszowy rok Golfa w bardzo sportowy i spektakularny sposób podczas imprezy Ice Race w Zell am See. Nowy Golf, który zostanie wprowadzony na rynek w tym roku na swoje 50. urodziny, miał swoją publiczną premierę podczas tradycyjnej imprezy na lodzie i śniegu.
Volkswagen zaprezentował również swój najbardziej sportowy model z napędem na wszystkie koła: Golfa R – jeszcze zakamuflowanego, ale bez najmniejszych wątpliwości należącego do rodziny R. Przyszły flagowy model Golfa będzie świętował swoją światową premierę w połowie 2024 roku.
Impreza Ice Race w Zell am See była idealnym miejscem do prezentacji przeszłości, teraźniejszości i przyszłości sportowych odmian Golfa. Spektakularny tor na lodzie i śniegu stał się wielką sceną, na której poza samochodami pojawiły się gwiazdy sportów motorowych. Legenda wyścigów Hans-Joachim Stuck i sześciokrotny mistrz świata w rallycrossie Johan Kristoffersson zaprezentowali różne modele sportowych Volkswagenów, jeżdżąc na granicy swoich możliwości. Wśród czterokołowych bohaterów imprezy znalazły się takie auta jak Golf I GTI, który świętował swoją premierę w 1975 roku oraz Golf IV R32 z 2002 roku, prekursor wszystkich wyczynowych wariantów z logo marki R. Volkswagen zaprezentował również inne historyczne pojazdy w wersji rajdowej: Golfa I GTI i dwa egzemplarze Golfa II.
Nowy Volkswagen Golf – premiera światowa z okazji 50-lecia modelu
„Volkswagen R to marka premium Volkswagena, która od ponad 20 lat jest synonimem sportowego charakteru i doskonałych osiągów. W Ice Race przeszłość spotyka się z przyszłością. Nie możemy się doczekać, aż Golf R, dziś wciąż jeszcze w kamuflażu, będzie świętował swoją premierę tego lata” – powiedział Reinhold Ivenz, szef Volkswagen R.
Nowy Volkswagen Golf w akcji
Nowy Golf został zaprezentowany w Zell am See w czterech wariantach – nie tylko jako eksponat, ale także w akcji. Obok Golfa R i Golfa GTI można było zobaczyć także Golfa eHybrid i Golfa GTE.
Volkswagen Group Polska – Carla Wentzel nowym prezesem zarządu
„Ice Race to prawdziwy spektakl. Inni kierowcy w takich warunkach zakładają łańcuchy śniegowe, ale dla nas, kierowców wyścigowych, to właśnie wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa” – mówi Hans-Joachim Stuck. Jest on dwukrotnym zwycięzcą 24-godzinnego Le Mans, byłym kierowcą Formuły 1 i mistrzem wyścigów samochodów turystycznych. „Na Ice Race można spotkać prawdziwych fanów sportów motorowych, a także wiele osób, które – gdyby nie ta impreza – nie mieliby wcale kontaktu z tego rodzaju sportem. Z tego co widziałem wracają do domu podekscytowani” – komentuje Stuck.
„Uwielbiam prowadzić mocne samochody z napędem na wszystkie koła na lodzie i śniegu – zwłaszcza, jeśli jest to model R” – mówi Johan Kristofferson. Szwed właśnie z Volkswagenem zdobył pięć ze swoich sześciu tytułów mistrza świata w rallycrossie. „To była świetna zabawa – usiąść po raz pierwszy w zupełnie nowym Golfie. Mogę zdradzić, że chociaż Golf R nie został jeszcze zaprezentowany, pod kamuflażem kryje się prawdziwy samochód sportowy, na który fani marki R z pewnością niecierpliwie czekają” – dodaje Kristoffersson.
Źródło: Volkswagen