To najpopularniejszy SUV w historii Lexusa. Łączna sprzedaż tego modelu od chwili rynkowego debiutu przekroczyła 3 mln egzemplarzy. Aktualnie produkowana jest piąta generacja, która zadebiutowała 1 czerwca 2022 roku. Lexus RX bazuje na nowej platformie GA-K, która została zmodyfikowana na potrzeby większego niż NX modelu.
Po raz pierwszy w ofercie Lexusa RX znalazła się hybryda plug-in. System ten otrzymał oznaczenie 450h+ i oferuje moc 306 KM. Według danych producenta ten napęd jest najoszczędniejszym w historii modelu RX, a średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP osiąga od 1,1 l/100 km.
Lexus RX 450h+ – funkcjonalne i komfortowe wnętrze
W piątej generacji wprowadzono wiele nowych rozwiązań, zarówno poprawiających komfort jazdy jak też bezpieczeństwo. Obsługa instrumentów jest łatwa, w większości intuicyjna. Kierowca ma na środku deski rozdzielczej 14-calowy ekran dotykowy, na którym znajdują się ikony do sterowania większością funkcji, np. nawigacji, audio, ustawień samochodu, klimatyzacji. Kierownica i fotele przednie mają elektryczną regulację ustawień, łatwo znaleźć optymalną pozycję w zależności od wzrostu i zasięgu ramion kierowcy. Kierownica jest podgrzewana, a fotele podgrzewane i wentylowane.
Wnętrze jest luksusowe – co w przypadku Lexusa jest standardem. Producent zastosował materiały wysokiej jakości, spasowanie elementów wnętrza – perfekcyjne, dzięki czemu nic nie skrzypi i nie trzeszczy nawet podczas jazdy na nierównościach.
Na pokładzie jest także asystent utrzymywania pasa ruchu, czujnik informujący o ruchu poprzecznym z tyłu auta (przydatny podczas cofania), a także system ochrony przeciwzderzeniowej wykrywający nie tylko inne samochody, lecz także pieszych, rowerzystów i motocyklistów.
Razer Lexus TX – auto stworzone z myślą o graczach
Bardzo przydatny jest system zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji, gdy po tej samej stronie nadjeżdża inny pojazd. Gdy czujniki to wykryją – blokują na chwilę zamek. Samo otwieranie drzwi wymaga pewnego przyzwyczajenia – zamiast tradycyjnej klamki mamy sensor, wystarczy dotknąć go palcem, aby drzwi otworzyły się.
Aplikacja Lexus Link pozwala otworzyć lub zamknąć samochód, uruchomić klimatyzację, schłodzić lub ogrzać wnętrze, włączyć podgrzewanie foteli i kierownicy, zaplanować ładowanie baterii i sprawdzić jej stan oraz włączyć światła awaryjne.
Lexus RX 450h+ – startujemy na prądzie
W Lexusie RX 450h+ po uruchomieniu auta załącza się domyślnie (czytaj bez udziału kierowcy) tryb Auto EV, czyli ruszamy i jedziemy “na prądzie”. To wygodne i ekologiczne, ale nie zawsze pożądane przez kierowcę. Zasięg na naładowanej w pełni baterii wynosi (wg WLTP) 69 km, w praktyce ok. 50 km. Gdy bateria się wyczerpie, auto przełącza się na tryb hybrydowy i wówczas napędza je tylko silnik spalinowy o mocy 182 KM. Dlatego warto pamiętać, aby rozpoczynając podróż RX 450h+ przełączyć napęd z czysto elektrycznego na doładowywanie baterii – mamy wtedy w czasie jazdy możliwość wykorzystania pełnej mocy układu.
Lexus RX 450h+ – podsumowanie
Ten luksusowy SUV nas nie zawiedzie. Oferuje wyjątkowy komfort jazdy oraz prawie wszystkie dostępne w motoryzacji systemy bezpieczeństwa. Użytkownicy docenią bagażnik o pojemności 612 l, którego pokrywa jest podnoszona za pomocą elektrycznych siłowników z możliwością uruchomienia ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.