Toyota zakończyła rekordowy rok 2023 z wynikiem 91 195 zarejestrowanych aut osobowych. To rezultat lepszy od ubiegłorocznego aż o 23%, a w tym samym czasie cały polski rynek samochodów osobowych powiększył się o 13%. Japońska marka, która od czterech lat jest liderem w Polsce, umocniła swoją pozycję i powiększyła udział w rynku z 17,6% do 19,2%. O skali dominacji Toyoty w ubiegłym roku najlepiej świadczy fakt, że dwie kolejne marki w zestawieniu razem wzięte zarejestrowały mniej aut niż sama Toyota.
„Ten rok pokazał, że jesteśmy w stanie idealnie odnaleźć się na dynamicznie zmieniającym się rynku dzięki elastycznemu podejściu do potrzeb klientów, a także dostępnej szerokiej ofercie niezawodnych i naszpikowanych najnowocześniejszą technologią samochodów, w tym piątej generacji hybrydy. Corolla jest naszym bestsellerem, a osoby prywatne szczególnie cenią Yarisa Cross. Na rozpoczynający się rok patrzę z tym większym optymizmem, że na rynek trafią kolejne nowości jak następna generacja Toyoty C-HR czy nowa Toyota Land Cruiser” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.
W grudniu klienci Toyoty zarejestrowali 7724 samochodów osobowych (+11%), zapewniając jej pierwsze miejsce i dużą przewagę nad pozostałymi markami. Do osób prywatnych trafiło 2470 aut. Udział Toyoty w tej części rynku wyniósł 22,4%. Firmy wprowadziły do swoich flot w minionym miesiącu 5254 aut Toyoty.
Toyota Corolla ulubionym autem polskich klientów
Aż pięć modeli Toyoty znalazło się w dziesiątce najpopularniejszych aut osobowych w Polsce. Trzeci rok z rzędu w tym zestawieniu lideruje Corolla. W 12 miesięcy salony opuściło 26 850 egzemplarzy tego modelu, co oznacza, że co czwarta nowa Toyota zarejestrowana w Polsce w 2023 roku to właśnie Corolla. W swoim segmencie C ten model uzyskał aż 28,9% udziału, a w samym tylko grudniu na drogach przybyło 2768 Corolli.
Toyota czwarty raz z rzędu najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google
Wśród dziesięciu najpopularniejszym samochodów osobowych w Polsce w 2023 roku na trzecim miejscu sklasyfikowano Yarisa (13 459 egz.), czwartą lokatę zajął Yaris Cross (13 402 egz.), na siódmej pozycji uplasowała się Toyota C-HR (10 629 egz.), a dziewiąte miejsce należy do RAV4 (8366 egz.).
Toyota prezentuje dwa nowe modele elektryczne i zaawansowane technologie baterii
Modele Toyoty zdecydowanie przewodzą w swoich segmentach. W kategorii najmniejszych aut pierwszą pozycję zajmuje Aygo X (3359 egz., 34,1% udziału). Yaris jest liderem w segmencie aut miejskich (26,8% udziału), Yaris Cross to najpopularniejszy B-SUV (22,7% udziału), Corolla niepodzielnie panuje wśród aut kompaktowych (28,9% udziału), a w segmencie C-SUV prowadzi Toyota C-HR (14,1% udziału).
Osoby prywatne stawiają na Yarisa Cross, firmy na Corollę
W 2023 roku Toyota była najchętniej wybieraną marką samochodów osobowych zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych. Osoby prywatne w poprzednich 12 miesiącach zarejestrowały 27 564 auta Toyoty, a marka w tej części rynku powiększyła swój udział do 21,1%. Najpopularniejszym modelem okazał się Yaris Cross (6917 egz.), a w Top10 znalazły się jeszcze Yaris (3. miejsce, 4780 egz.), Toyota C-HR (4. miejsce, 4186 egz.) oraz Corolla (7. miejsce, 3796 egz.).
Firmy zarejestrowały 63 631 osobowych samochodów Toyoty. Corolla to flotowy lider 2023 roku z liczbą 23 054 zarejestrowanych egzemplarzy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także Yaris (8679 egz.), Yaris Cross (6485 egz.), Toyota C-HR (6443 egz.) oraz RAV4 (5774 egz.).
Źródło: Toyota