Tym razem Dacia oferuje coś praktycznego dla miłośników turystyki samochodowej. Dacia Jogger jako jedyny model w gamie Dacii posiada w opcji możliwość dokupienia pakietu Sleep, który pozwala na nocleg na świeżym powietrzu dwóm osobom w samochodzie, a z namiotem Dacii nawet całej rodzinie. Tym samym auto zamienia się w mini kamper.
Dacia Jogger powstała na nowoczesnej platformie CMF-B, która jest uzupełniona o specyficzny tylny moduł, umożliwiający jej wydłużenie do 4,55 m (aktualnie najdłuższy model rumuńskiej marki), by uzyskać wygodę i wszechstronność właściwą dla pojazdów z segmentu C. Posiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia, sześć poduszek powietrznych i przydatne systemy wspomagania prowadzenia. Dostępna jest w wersji 5- i 7-osobowej. Ten zaprojektowany na wzór „szwajcarskiego scyzoryka” samochód oferuje ponad 60 wariantów aranżacji wnętrza!
Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 708 litrów VDA (do krawędzi oparcia). W konfiguracji 7-miejscowej pojemność wynosi 160 litrów VDA lub 565 litrów VDA po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń.Dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunku (661 mm) i długiej podłodze bagażnika (ponad 1100 mm w wersji 5-miejscowej) rodziny mają możliwość przewiezienia wózka lub rowerka dziecięcego w poziomym położeniu bez konieczności ich demontażu. Po wyjęciu trzeciego rzędu siedzeń będą też mogły przewieźć swój sprzęt turystyczny, narzędzia do majsterkowania czy zwierzęta domowe.
Dodatkowo Jogger może holować przyczepę bez hamulców o masie 625 kg lub przyczepę z hamulcami o masie do 1200 kg. Utrzymanie porządku w bagażniku i zabezpieczenie przewożonych bagaży zapewniają elastyczne pasy mocujące i cztery uchwyty. Dacia Jogger jest wyposażona w trzy zaczepy: dwa w bagażniku i jeden z przodu, po stronie pasażera, idealnie nadające się do zawieszenia np. torby. Może mieć również nawet trzy gniazda 12 V, w tym jedno w bagażniku.
Dacia Jogger ECO-G 100 Extreme – pakiet Sleep
Pakiet Sleep składa się z drewnianej skrzyni, dostosowanej do wymiarów bagażnika Dacii Jogger i dającej się rozłożyć w ciągu niecałych 2 minut, tworzącej duże, podwójne łóżko z materacem. W rezultacie powstaje bardzo duża przestrzeń do spania: 190 cm długości, do 130 cm szerokości i 60 cm odległości od materaca do dachu. Pakiet Sleep waży zaledwie 50 kg, można go zatem w razie potrzeby łatwo wyjąć z samochodu. Jest on dostosowany do wszystkich wersji Joggera, łącznie z tymi, które już krążą po drogach. Można go uzupełnić o liczne akcesoria zwiększające komfort jego użytkowania – rolety na wszystkie szyby oraz zewnętrzny namiot, który daje się spiąć z tyłem Joggera i zwiększa tym sposobem przestrzeń do biwakowania.
Dostępne są też rolety zaciemniające. Przy zaciągniętej rolecie bagażnika pakiet Sleep pozostaje niewidoczny i umożliwia uzyskanie niemal całkowitej ciemności. Rolety są idealnie dopasowane do wszystkich 8 okien pojazdu oraz tylnej klapy. Są łatwe w instalacji i demontażu, mocuje się je w ościeżach okiennych. Rolet można używać tylko podczas postoju.
Schowek na bagaże i sprzęt. Po całkowitym złożeniu skrzyni pakietu Sleep w bagażniku Joggera powstaje przestrzeń ładunkowa o pojemności 220 litrów, którą przed niedyskretnymi spojrzeniami z zewnątrz zabezpiecza roleta. Część strefy przechowywania skrzyni pakietu Sleep daje się odchylić ku tyłowi. Powstaje wtedy stolik, na którym można na przykład wygodnie zjeść posiłek pod osłoną otwartej klapy bagażnika Joggera.
Dacia Jogger ECO-G 100 Extreme – dwupaliwowy silnik na długi dystans
Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG). Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe).
W przypadku silnika TCe 100 LPG zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 7,4 l/100 km. W trybie zasilania gazem Dacia Jogger emituje średnio o 10% CO mniej w porównaniu ze swoimi benzynowymi odpowiednikami. Ponadto pozwala osiągnąć przy pełnym zatankowaniu zasięg ponad 1100 km dzięki dwóm zbiornikom: 50/40 l (pojemność realna/pojemność użytkowa) zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.
Trzycylindrowa doładowana jednostka napędowa wymaga przyzwyczajenie, zwłaszcza dla kierowców korzystających wcześniej ze znacznie ciszej pracujących silników spalinowych. Sprawdzi się nie tylko w ruchu miejskim, gdzie wymagana jest dynamiczna reakcja, ale także podczas dłuższych wypraw.
Wystarczy kilka kilometrów, żeby przekonać się o stabilności samochodu, który dobrze trzyma się drogi i zapewnia poczucie bezpieczeństwa za kierownicą. Duży rozstaw osi 2,90 m i szeroki rozstaw kół przednich i tylnych zapewnia doskonałą stabilność na drodze. Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy ułatwia prowadzenie na różnego rodzaju nawierzchniach i przy każdej prędkości.
Dacia Jogger ECO-G 100 Extreme – podsumowanie
To z całą pewnością jeden z atrakcyjniejszych modeli Dacii, który dostępny jest w wersji 5- i 7-osobowej. Użytkownik ma do wyboru pakiet praktycznych akcesoriów z m.in. zestawem umożliwiającym przekształcenie wnętrza w mini kamper. Nie można także pominąć systemu dwupaliwowego, który przy dwóch pełnych zbiornikach (benzyna+ LPG) umożliwia bez potrzeby odwiedzania stacji paliw, pokonanie dystansu ok. 1100 kilometrów.