Nowy Ford Mustang jest już dostępny w Polsce. Ford Polska przygotował ofertę składającą się z dwóch wersji dostępnych łącznie w sześciu konfiguracjach. Wśród z nich znalazła się także wyjątkowa wersja Dark Horse, wyróżniająca się designem i osiągami.
Ford Polska przygotował dla klientów ofertę, w której znajduje się sześć dostępnych konfiguracji modelu. Standardem będzie wersja GT z niezwykle wydajnym silnikiem 5.0 V8 o mocy 446 KM i maksymalnym momentem obrotowym 540 Nm przy 5100 obr./min. Będzie ona dostępna zarówno z 6-biegową, manualną skrzynią biegów, jak i skrzynią automatyczną o 10 przełożeniach. Samochód w tej wersji będzie dostępny w dwóch rodzajach nadwozia: Fastback oraz Convertible.
Nowy Mustang już w standardzie imponuje doskonałym wyposażeniem. Każda dostępna w Polsce wersja wyposażona jest w automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę cofania.
Nowy Mustang od wielu generacji zachwyca przemyślanymi i sprawiającymi radość z jazdy rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Dla obu dostępnych w Polsce wersji standardem w układzie hamulcowym są przednie tarcze wentylowane z lakierowanymi zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold. Standardem jest też Line lock – system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych) oraz Launch control. Do wyboru jest sześć trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom. Dostępny na amerykańskim rynku jako opcja pakiet Performance w Europie należy do wyposażenia standardowego obydwu wersji Mustanga. Zawiera on między innymi przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.
Ford TT – pradziadek modelu Transit. Tak powstał pierwszy samochód dostawczy
W kwestii multimediów na pokładzie znajduje się 13,2-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4 z bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Standardem jest też system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami, cyfrowym procesorem dźwięku i wzmacniaczem o mocy 860 W. Jest też ładowarka bezprzewodowa oraz modem 5G umożliwiający bezprzewodowe aktualizacje. Całości dopełnia 12,4-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością zmiany wyglądu w zależności od trybu jazdy.
Ford – innowacje, których nie znamy
W zakresie bezpieczeństwa na pokładzie znajdują się m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, inteligentny ogranicznik prędkości, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia, funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego czy działający w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami.
Cena Mustanga GT Fastback rozpoczyna się od 303 500 zł brutto, a Convertible od 323 500 zł.
Ford Mustang Dark Horse w Polsce
Gratką dla wszystkich fanów Mustanga może być natomiast wersja Dark Horse – pierwsza nowa wersja wyposażenia w rodzinie Mustanga od ponad 20 lat. Pojawi się ona w Polsce jako Fastback z silnikiem 5.0 V8 o mocy 453 KM i 540 Nm przy 5100 obr./min – także zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Wyjątkowy Dark Horse jest dostępny z rozwiązaniami dającymi jeszcze więcej możliwości sportowej jazdy. Standardem dla tej wersji jest bowiem sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia (dla wersji z manualną skrzynią biegów) albo dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów (dostępna dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Dark Horse w standardzie wyposażono także w aktywne zawieszenie o dynamicznej charakterystyce pracy MagneRideTM oraz chłodnicę tylnego mechanizmu różnicowego.
Dark Horse wyróżnia się przede wszystkim swoim nietuzinkowym wyglądem. O wyjątkowości modelu świadczą m.in. przedni zderzak, górna i dolna klata wlotu powietrza, nakładki na progi czy tylny zderzak w stylizacji Dark Horse, emblematy „Dark Horse” na pokrywie bagażnika oraz błotnikach przednich, specjalny wzór 19-calowych felg ze stopów lekkich czy projekcyjne reflektory LED z czarnym tłem.
Dla Mustanga Dark Horse dostępny jest także pakiet stylizacyjny z dachem lakierowanym na czarno, zaciskami hamulcowymi lakierowanymi w kolorze Notorious Blue z logo w kolorze Grabber Blue, pasami na masce w kolorze Gloss Black z wykończeniem w kolorze Dark Tarnish Anodized oraz tapicerką foteli Miko Suede / Vinyl z elementami winylowymi w kolorze Deep Indigo Blue. Opcja ta jest dostępna dla lakierów Vapour Blue, Absolute Black oraz Blue Ember, który jest dostępny wyłącznie wybierając ten pakiet.
Cena Mustanga Dark Horse rozpoczyna się w Polsce od 358 500 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów w przypadku wszystkich wersji wynosi 15 000 zł.
Paleta kolorów Mustanga składa się z doskonale znanych, ale także nowych lakierów. Model można skonfigurować w kolorach: Oxford White (bez dopłaty), Race Red, Absolute Black, Carbonized Grey, Dark Matter Grey, Atlas Blue, Grabber Blue oraz Vapour Blue. Wyłącznie dla Mustanga GT przygotowano także Iconic Silver, Yellow Splash oraz Lucid Red, podczas gdy wspomniany Blue Ember jest dostępny tylko dla wersji Dark Horse.
W połowie 2024 roku do oferty wejdą także dwa wyjątkowe pakiety opcjonalne. Pakiet stylizacyjny Nite Pony będzie dostępny dla Mustanga GT, zawierając lakierowane na czarno 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory z czarnym wykończeniem, dach i obudowy lusterek bocznych lakierowane na czarno oraz czarne emblematy: „Pony” na kracie wlotu powietrza, „GT” na pokrywie bagażnika oraz „5.0” na błotnikach.
Mustanga GT Convertible będzie można natomiast skonfigurować z pakietem stylizacyjnym California Special. Ten zawiera 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem maszynowym, reflektory z czarnym wykończeniem, pasy wzdłuż boków nadwozia z logo GT/CS oraz elementy stylizacyjne: boczki drzwi, dywaniki oraz górną kratę wlotu powietrza z wykończeniem w stylizacji California Special.
Źródło: Ford