Categories: Klasyki

Mercedes-Benz Classic – start Gullwingiem w 1000 Miglia 2024 za 150 tys. euro

Trudno o intensywniejsze doświadczenie fascynacji tysiącem mil na trasie z Brescii do Rzymu i z powrotem: Mercedes-Benz Classic oferuje miłośnikom marki i historycznego motorsportu ekskluzywne miejsca startowe w rajdzie 1000 Miglia 2024 – nie w samochodzie pomocniczym, ale za kierownicą 300 SL Coupé (W 198) z kolekcji Mercedes-Benz Classic.

Dostępne są trzy egzemplarze. Limitowana oferta obejmuje udział w wydarzeniu wspólnie z fabryczną ekipą Mercedes-Benz, w tym weekendową jazdę testową w Stuttgarcie, kierowcę wyścigowego w roli nawigatora na miejscu pasażera oraz kompleksową obsługę techniczną i wsparcie organizacyjne. Cena – w zależności od dokładnej konfiguracji pakietu – zaczyna się od 150 000 euro (obecnie ok. 645 000 zł) plus VAT.

Gwiazdy dla Śląska – specjalny Zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska w Koszęcinie

Wszyscy zainteresowani mogą już teraz zgłaszać się na jedno z trzech miejsc startowych pod adresem www.mercedes-benz.com/MBClassicExperience1000Miglia (zgłoszenia są przyjmowanie do 31 stycznia 2024 r.). Jeżeli zapotrzebowanie przekroczy dostępność, decyzja o wyborze uczestników zostanie podjęta w drodze losowania.

Pakiet wsparcia technicznego także dla startujących własnymi klasykami Mercedes-Benz

Również kierowcy biorący udział w rajdzie 1000 Miglia za kierownicą własnego Mercedesa mogą zarezerwować pakiet usług wsparcia technicznego ze strony specjalistów z centrum Mercedes-Benz Classic. Jego cena zaczyna się od 15 000 euro (aktualnie to ok. 64 500 zł) plus VAT.



Podążając śladami Sir Stirlinga Mossa i Rudolfa Caraccioli

1000 Miglia (z wł. tysiąc mil), po raz pierwszy zorganizowany w 1927 r., należy obecnie do najpopularniejszych na świecie rajdów na regularność, w których startują pojazdy historyczne. Mercedes-Benz jest od samego początku ściśle powiązany z Mille Miglia – marka spod znaku gwiazdy wielokrotnie pisała tutaj historię wyścigów. W 1931 r. Rudolf Caracciola w Mercedesie SSKL (W 06) wygrał klasyfikację generalną Mille Miglia jako pierwszy kierowca spoza Włoch. W 1955 r. Stirling Moss i Denis Jenkinson zdominowali rywalizację modelem 300 SLR (W 196 S), uzyskując najlepszy czas, jaki kiedykolwiek uzyskano w tym wyścigu. W tej samej edycji seryjne samochody sportowe Mercedes-Benz 300 SL Coupé odniosły potrójne zwycięstwo w kategorii GT dla aut o pojemności skokowej powyżej 1,3 litra.

Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198)

300 SL (W 198), ze swoimi charakterystycznymi drzwiami unoszonymi niczym skrzydła mewy (niem. Gullwing), to jeden z najbardziej ekscytujących samochodów w historii. Zaprezentowano go w 1954 r. Model wywodzi się z wyścigowego pojazdu sportowego o tej samej nazwie – 300 SL (W 194), który zadebiutował w wyścigach w maju 1952 r., właśnie w Mille Miglia.

Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

11 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

11 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago