Trudno o intensywniejsze doświadczenie fascynacji tysiącem mil na trasie z Brescii do Rzymu i z powrotem: Mercedes-Benz Classic oferuje miłośnikom marki i historycznego motorsportu ekskluzywne miejsca startowe w rajdzie 1000 Miglia 2024 – nie w samochodzie pomocniczym, ale za kierownicą 300 SL Coupé (W 198) z kolekcji Mercedes-Benz Classic.
Dostępne są trzy egzemplarze. Limitowana oferta obejmuje udział w wydarzeniu wspólnie z fabryczną ekipą Mercedes-Benz, w tym weekendową jazdę testową w Stuttgarcie, kierowcę wyścigowego w roli nawigatora na miejscu pasażera oraz kompleksową obsługę techniczną i wsparcie organizacyjne. Cena – w zależności od dokładnej konfiguracji pakietu – zaczyna się od 150 000 euro (obecnie ok. 645 000 zł) plus VAT.
Gwiazdy dla Śląska – specjalny Zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska w Koszęcinie
Wszyscy zainteresowani mogą już teraz zgłaszać się na jedno z trzech miejsc startowych pod adresem www.mercedes-benz.com/MBClassicExperience1000Miglia (zgłoszenia są przyjmowanie do 31 stycznia 2024 r.). Jeżeli zapotrzebowanie przekroczy dostępność, decyzja o wyborze uczestników zostanie podjęta w drodze losowania.
Mercedes-Benz – kolejne młode klasyki w 2024 roku kończą 30 lat
Pakiet wsparcia technicznego także dla startujących własnymi klasykami Mercedes-Benz
Również kierowcy biorący udział w rajdzie 1000 Miglia za kierownicą własnego Mercedesa mogą zarezerwować pakiet usług wsparcia technicznego ze strony specjalistów z centrum Mercedes-Benz Classic. Jego cena zaczyna się od 15 000 euro (aktualnie to ok. 64 500 zł) plus VAT.
Podążając śladami Sir Stirlinga Mossa i Rudolfa Caraccioli
1000 Miglia (z wł. tysiąc mil), po raz pierwszy zorganizowany w 1927 r., należy obecnie do najpopularniejszych na świecie rajdów na regularność, w których startują pojazdy historyczne. Mercedes-Benz jest od samego początku ściśle powiązany z Mille Miglia – marka spod znaku gwiazdy wielokrotnie pisała tutaj historię wyścigów. W 1931 r. Rudolf Caracciola w Mercedesie SSKL (W 06) wygrał klasyfikację generalną Mille Miglia jako pierwszy kierowca spoza Włoch. W 1955 r. Stirling Moss i Denis Jenkinson zdominowali rywalizację modelem 300 SLR (W 196 S), uzyskując najlepszy czas, jaki kiedykolwiek uzyskano w tym wyścigu. W tej samej edycji seryjne samochody sportowe Mercedes-Benz 300 SL Coupé odniosły potrójne zwycięstwo w kategorii GT dla aut o pojemności skokowej powyżej 1,3 litra.
Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198)
300 SL (W 198), ze swoimi charakterystycznymi drzwiami unoszonymi niczym skrzydła mewy (niem. Gullwing), to jeden z najbardziej ekscytujących samochodów w historii. Zaprezentowano go w 1954 r. Model wywodzi się z wyścigowego pojazdu sportowego o tej samej nazwie – 300 SL (W 194), który zadebiutował w wyścigach w maju 1952 r., właśnie w Mille Miglia.
Źródło: Mercedes-Benz