Volkswagen Samochody Dostawcze dostosowuje gamę modelową rodziny Bulli do przyszłości. Od teraz, w centrum uwagi znajdzie się hasło „odpowiedni dla każdego”. Wszystko zaczęło się w 1949 roku od Transportera T1. Jeden samochód – różne przeznaczenia. T1 jako samochód dostawczy, mikrobus Samba, czy jako kamper, odniósł globalny sukces. Po nim przyszło pięć kolejnych generacji tego modelu.
Podstawę dla wszystkich pochodnych modelowych zawsze stanowiła jedna platforma. Potem rozpoczęła się era e-mobilności, konieczna stała się zmiana paradygmatu, a wraz z nią transformacja rodziny Bulli. Stworzono trzy niezależne modele: Transporter, Multivan i ID. Buzz. W 2021 r. pojawił się nowy Multivan – rekreacyjny i biznesowy mikrobus, po raz pierwszy z opcjonalnym napędem hybrydowym typu plug-in. W 2022 roku na drogi wyjechały ikony elektromobilności: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo (ładowność 719 kg). Teraz rozpoczynamy odliczanie do premiery trzeciego nowego modelu w rodzinie: Transportera i jego wersji typu shuttle bus – Caravelle. To samochody dostawcze, ale wyposażone w najnowocześniejsze systemy napędowe i wsparcia kierowcy. Oba też mogą poszczycić się ładownością przekraczającą jedną tonę.
Volkswagen ID.3 zaliczył test automobilklubu ADAC na dystansie 100 000 km
Narzędzia dla profesjonalistów: „Nowy Transporter to opracowane przez nas najnowocześniejsze narzędzie dla profesjonalistów. Transporter, Multivan i ID. Buzz to gama modeli precyzyjnie dostosowanych do wszystkich życzeń naszych klientów” – mówi Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu.
Volkswagen Poznań będzie produkował auta elektryczne i najnowszego Golfa
Nowe portfolio samochodów dostawczych marki Volkswagen: gama wariantów Transportera i Caravelle będzie ogromna. Oferta obejmie wersję furgon w dwóch różnych długościach i wysokościach, wersję Kombi, wersję skrzyniową z podwójną kabiną oraz wariant Caravelle. Ta gama nadwozi może być łączona z najnowocześniejszymi silnikami turbodiesel (TDI), z napędem hybrydowym typu plug-in (eHybrid) oraz z napędem w pełni elektrycznym (e-Transporter i e-Caravelle). Wdrażany systematycznie podział linii produktów T i związany z tym oddzielny rozwój pojazdów przeznaczonych do różnych celów i kierowanych do różnych grup docelowych, zaowocował teraz nowym Transporterem, który ma więcej cech pojazdu dostawczego niż kiedykolwiek wcześniej.
Ewolucja dostawczych Volkswagenów: kiedy w listopadzie 1949 roku zaprezentowano prasie model T1, nikt nie spodziewał się, że ten nowy, kompaktowy samochód dostawczy przerodzi się w niezwykłą rodzinę modeli, w skład której wchodzą trzy linie produktowe z ogromną ilością wariantów. A tak właśnie się stało. Po pierwsze, mamy Multivana (w dwóch długościach), który – z maksymalnie pięcioma wyjmowanymi pojedynczymi siedzeniami z tyłu – jest nie tylko idealnym, wszechstronnym samochodem do jazdy rekreacyjnej i do pracy oraz doskonałym środkiem transportu, ale będzie również stanowić podstawę dla następnej generacji kultowego kampera California. No i jest jeszcze ID. Buzz, który w wersji osobowej zelektryfikował rodzinne podróże, a w wersji Cargo sprawdza się jako miejski samochód dostawczy i atrakcyjna opcja pojazdu elektrycznego dla rzemieślników, serwisantów i handlowców. W roku 2024, w Europie i Ameryce Północnej pojawi się też najnowsza wersja ID. Buzza – z długim rozstawem osi i z większą baterią.
Nowy Transporter i nowy Caravelle – trzecia linia produktowa rodziny Bulli, wpisują się w proces transformacji samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2024 roku te nowe, wszechstronne pojazdy użytkowe będą kontynuować historię sukcesu swoich legendarnych poprzedników.
Specyfikacja nowego Volkswagena Transportera zostanie zaprezentowana już wkrótce.
Źródło: Volkswagen