Od 2027 roku fabryka w Poznaniu jako drugi obok Wolfsburga zakład niemieckiego koncernu będzie produkował Volkswagena Golfa. Poznań będzie realizował nadwyżki produkcyjne, a głównym ośrodkiem produkcyjnym dla tego modelu pozostanie jak dotąd Wolfsburg. Produkcja w poznańskich zakładach odbywać się będzie w systemie MKD (Medium-Knocked-Down) obejmującym lakiernię i montaż.
Wiadomo także, iż produkcja Volkswagena Caddy w Poznaniu oraz Volkswagena Craftera we Wrześni będzie kontynuowana. – Wielkopolska to jedyne miejsce na świecie, w którym powstają te dwa modele. Zgodnie z zapowiedziami VWN sprzed kilku miesięcy, model T6.1, zgodnie z planem, zostanie wycofany latem przyszłego roku. W przyszłym roku nie zabraknie jednak modernizacji produktowych. W 2024 roku na rynku pojaw się zapowiadany nowy Crafter – dostępny z nowym wyposażeniem i wersjami modelowymi. Także w przyszłym roku planujemy rozruch produkcji hybrydowego modelu Caddy. Ze względu na ogólny trend w kierunku pojazdów z napędem elektrycznym, w ciągu dekady spodziewany jest spadek wolumenu modeli z silnikami spalinowymi. – powiedziała Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań.
Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy samochodów elektrycznych o 45 procent
Volkswagen Samochody Dostawcze – kamper z rabatem nawet 18 proc.
W najbliższych latach Volkswagen Poznań będzie stopniowo, ale sukcesywnie zmieniał profil swojej działalności w kierunku produkcji samochodów elektrycznych z nowej rodziny SPACE oraz części aluminiowych do aut elektrycznych w Odlewni. Wraz z rodziną pojazdów SPACE Volkswagen Poznań zabezpiecza średnio- i długoterminową przyszłość dla stałej załogi i wszystkich zakładów spółki. Pierwszym pojazdem z rodziny SPACE będzie całkowicie nowa wersja elektrycznego Craftera.
Źródło: Volkswagen