Categories: E-mobility

Volkswagen ID.3 zaliczył test automobilklubu ADAC na dystansie 100 000 km

ADAC, największy w Europie automobilklub, wystawił dobrą ocenę Volkswagenowi ID.3. Inżynierowie z Centrum Technicznego ADAC w Landsberg am Lech przejechali już ponad 100 000 kilometrów. Po takim dystansie akumulator trakcyjny ma pojemność użyteczną na poziomie 93 procent. Testowi na dystansie 100 tys. km poddano model ID.3 w wersji Pro S z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh.

Wyłącznie na potrzeby testu w ADAC nie oszczędzano akumulatora. Aby jak najszybciej osiągnąć granicę 100 000 kilometrów, Volkswagen ID.3 był często ładowany do 100 procent na stacjach szybkiego ładowania. Ponadto, wbrew zaleceniom producenta, pojazd często czekał na następnego kierowcę z akumulatorem naładowanym do 100 procent, czasem przez kilka dni.

Przeprowadzony przez ADAC test długodystansowy jest pierwszym tego rodzaju sprawdzianem dla Volkswagena z rodziny ID. Pomiędzy jazdami testowymi ID.3 był wielokrotnie sprawdzany przez inżynierów w Centrum Technicznym ADAC w Landsberg am Lech. Niemiecki automobilklub w czasie testów analizuje osiem głównych kryteriów i ponad 300 podkryteriów – od technologii i bezpieczeństwa po łatwość obsługi i wpływ na środowisko.

Inżynierowie ADAC mają jasną rekomendację dla użytkowników modeli z rodziny ID.: warto aktualizować oprogramowanie. Podczas testu długodystansowego ID.3 w ADAC oprogramowanie w badanym egzemplarzu było aktualizowane kilkakrotnie. Oprócz eliminacji różnych błędów, aktualizacje przyniosły między innymi zwiększenie mocy ładowania do 170 kW. Aktualizacje miały również pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym na zasięg. Szczególnie widoczne było zwiększenie zasięgu podczas jazdy na krótkich dystansach i w temperaturach w przedziale od 0 do 5°C.

Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy samochodów elektrycznych o 45 procent

Inteligentny planer trasy dla samochodów elektrycznych, który w testowym ID.3 pojawił się podczas jednej z aktualizacji, również został oceniony pozytywnie przez kierowców testowych ADAC. Podczas pokonywania dłuższych tras planuje on postoje na ładowanie w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Oprócz stanu naładowania akumulatora, system bierze również pod uwagę aktualną sytuację na drodze i prognozę pogody. Przystanki na ładowanie są wyznaczane na bieżąco i biorą pod uwagę moc ładowarek na drodze. Jak to działa w praktyce? System może zaproponować dwa krótkie przystanki ładowania na stacji o dużej mocy zamiast jednego długiego postoju przy ładowarce o niskiej mocy, co pozwoli skrócić czas podróży.



Więcej informacji na temat tego testu.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

19 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

19 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago