Toyota od dekad rozwija napędy na wodorowe ogniwa paliwowe i sukcesywnie wprowadza takie rozwiązania na rynek. Zaprezentowany w 2014 roku model Mirai był pierwszym samochodem osobowym zasilanym wodorem, który był produkowany masowo. Druga generacja, która zadebiutowała w 2021 roku, udowodniła, że możliwe jest komfortowe przemieszczanie się w sposób bezemisyjny na dużych dystansach, uzupełniając paliwo w zaledwie kilka minut.
Zaprezentowana w Japonii Toyota Crown Sedan będzie drugim autem w ofercie marki z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Crown został wyposażony w trzy zbiorniki pozwalające na przejechanie około 820 km, a tankowanie wodoru trwa około trzech minut. Jednostka elektryczna zamontowana na tylnej osi zapewnia dobre osiągi przy jednoczesnym zachowaniu ciszy i komfortu, co jest cechą charakterystyczną dla aut bezemisyjnych. Doskonałe prowadzenie auta to zasługa także lekkiej i sztywnej platformy GA-K z serii TNGA, z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu oraz kolumnami MacPhersona z przodu.
Ekskluzywna Toyota Crown Sedan dostępna będzie z dwoma innowacyjnymi napędami. Oprócz wersji na wodorowe ogniwa paliwowe auto będzie można zamówić z nowo opracowanym 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne charakteryzują się większą efektywnością, a maksymalna moc dostępna jest już od 43 km/h, a nie przy 140 km/h jak w hybrydach dostępnych do tej pory. Obroty silnika pozostają niskie przy wysokich prędkościach, co umożliwia cichą pracę oraz niskie zużycie paliwa.
Obie wersje napędowe nowej Toyoty Crown Sedan pozwalają na korzystanie z urządzeń elektrycznych poprzez dwa dodatkowe gniazda (AC100V 1500W) wewnątrz auta. Energię można wykorzystać nie tylko w trakcie jazdy, ale także w przypadku zatrzymania pojazdu jako system zasilania awaryjnego. W aucie z wodorowymi ogniwami paliwowymi można, tak jak w Toyocie Mirai z roku modelowego 2023, podłączyć urządzenia do gniazdka 220 V.
Już od 1955 roku Toyota Crown jest flagowym modelem marki na rynku japońskim. Od 67 lat auto niezmiennie kojarzone jest z synonimem wygody i luksusu. By zapewnić mu atrakcyjność na kolejne lata, marka postanowiła rozbudować jego gamę do czterech rodzajów nadwozia. Toyota Crown z nadwoziem crossover zadebiutowała jako pierwsza. Teraz czas na ponadczasową limuzynę, a przed nami jeszcze premiera Toyoty Crown Sport oraz Toyoty Crown Estate.
Nowy Crown Sedan zyskał elegancką sylwetkę, która nie była widoczna we wcześniejszych wersjach. Szeroki grill z przodu podkreśla rangę Toyoty Crown jako sztandarowego modelu marki. Wnętrze wykończone zostało drewnianymi akcentami, które znajdują się na desce rozdzielczej i na drzwiach.
Trzymetrowy rozstaw osi zapewnia wygodę na tylnej kanapie i dużą przestrzeń na nogi. Optymalizacja ustawień zawieszenia i kontrola siły tłumienia za pomocą systemu adaptacyjnego zawieszenia pojazdu zapewnia, że nierówności nawierzchni drogi nie przenoszą się na pasażerów. Kołysanie się podczas skrętów i drgania na nierównych drogach są minimalizowane.
Oświetlenie wnętrza zaprojektowane zostało zgodnie z japońską estetyką, wzbogacającą ducha omotenashi, czyli gościnności. Do wyboru są aż 64 kolory podświetlenia LED na desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów oraz w tylnych fotelach. Nadwozie dostępne jest w sześciu kolorach lakieru, a wnętrze w dwóch wersjach kolorystycznych.
Źródło: Toyota
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…
Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…