Mercedes-Benz już dziś oferuje samochody elektryczne w każdym z kluczowych segmentów rynku, w których jest obecny. Są wśród nich przełomowe modele klas wyższej i luksusowej, zbudowane na dedykowanej platformie dla pojazdów na prąd: EQE, EQE SUV oraz EQS i EQS SUV.
Ich rozbudowana oferta pokrywa szerokie spektrum potrzeb i sięga od wersji najbardziej oszczędnych aż po sportowe wydania AMG. Bez względu na odmianę silnikową wszystkie mogą pochwalić się zasięgami korespondującymi z ich spalinowymi odpowiednikami. To zasługa połączenia innowacyjnej technologii z wzorową aerodynamiką, które zapewnia imponującą efektywność w realnych warunkach. Jak poszczególne warianty linii modelowych EQE i EQS wypadają pod względem zasięgu? Sprawdźmy.
Zasięgi samochodów elektrycznych w dużej mierze zależą od stylu jazdy i warunków otoczenia, dlatego Mercedes-Benz zachęca do korzystania z estymatora zasięgu. To przydatne narzędzie, które pozwala przygotować się do podróży i sprawdzić realny zasięg zelektryfikowanych modeli z gwiazdą na bazie m.in. profilu trasy oraz warunków pogodowych – zarówno przed zakupem auta, jak i w trakcie eksploatacji.
Przełomowe limuzyny i SUV-y z rodziny EQE oraz EQS
Kompleksowa gama elektrycznych Mercedesów sięga od kompaktowych SUV-ów EQA i EQB przez reprezentantów klasy wyższej – EQE i EQE SUV – aż po luksusowe modele EQS oraz EQS SUV. Należą do niej również praktyczne, osobowe transportery EQT i EQV.
Mercedesy EQA i EQB już dostępne do zamawiania, również w programie Mój elektryk
Szczególną rolę w tym gronie odgrywa rodzina elektrycznych pojazdów Mercedes-Benz klas wyższej i luksusowej: EQE, EQE SUV, EQS oraz EQS SUV. To pierwsze modele z gwiazdą zbudowane na dedykowanej platformie dla aut na prąd. Wszystkie łączą znakomite osiągi i stabilność prowadzenia z innowacyjnymi rozwiązaniami, zapewniającymi im doskonałe zasięgi. Należą do nich m.in.: efektywne silniki elektryczne, dopracowana koncepcja termiczna z seryjną pompą ciepła oraz pojemny akumulator, który realnie oferuje wysokie moce ładowania prądem stałym (DC) w szerokim zakresie stopnia napełnienia – co przekłada się na korzystny przebieg tzw. krzywej ładowania. Codzienne uzupełnianie energii może usprawnić dostępność ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy 22 kW.
Mercedes-AMG oraz IWC Schaffhausen przedstawiają zegarek Big Pilot’s Watch AMG G 63
Wizualną wizytówką modeli EQE, EQE SUV, EQS i EQS SUV jest futurystyczna, niezwykle opływowa sylwetka z tzw. czarnym panelem zamiast tradycyjnego grilla, która idzie w parze z wzorowymi parametrami aerodynamicznymi. Niewielki opór powietrza przyczynia się zarówno do niskiego poziomu hałasu we wnętrzu, jak i ograniczenia zużycia prądu podczas podróżowania z wyższymi prędkościami. Przez cały czas w efektywnym stylu jazdy kierowcę wspomaga rozbudowana rekuperacja energii z inteligentnym trybem na bazie czujników
i nawigacji.
Ranking zasięgów: nawet 737 km w cyklu mieszanym bez ładowania
Połączenie innowacyjnych technologii i wiodącej aerodynamiki sprawia, że modele Mercedes-Benz z rodzin EQE i EQS zapewniają jedne z największych zasięgów oferowanych przez nowe auta elektryczne dostępne na polskim rynku. Potwierdzają to zresztą badania niezależnych specjalistycznych mediów. Rekordzista – tylnonapędowy wariant EQS 450+ z silnikiem o mocy 360 KM – w realistycznym mieszanym cyklu WLTP umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu dystansu 737 km.
Jak przedstawia się ranking zasięgu poszczególnych wersji modeli EQE i EQE SUV oraz EQS i EQS SUV
(dane dla cyklu mieszanego WLTP)?
1. EQS 450+ (360 KM, 0-100 km/h w 6,1 s): 737 km
2. EQS 450 4MATIC (360 KM, 0-100 km/h w 5,6 s) / EQS 500 4MATIC (449 KM, 0-100 km/h w 4,8 s) / EQS 580 4MATIC (544 KM, 0-100 km/h w 4,3 s): 702 km
3. EQE 350+ (245 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): 680 km
4. EQS SUV 450+ (360 KM, 0-100 km/h w 6,7 s): 632 km
5. EQE 350 4MATIC (292 KM, 0-100 km/h w 6,3 s): 614 km
6. EQE 300 (245 KM, 0-100 km/h w 7,3 s) / EQE 350 (292 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): 613 km
7. EQE 500 4MATIC (408 KM, 0-100 km/h w 4,7 s): 612 km
8. EQS SUV 450 4MATIC (360 KM, 0-100 km/h w 6,0 s) / EQS SUV 500 4MATIC (449 KM, 0-100 km/h
w 5,2 s): 596 km
9. EQS SUV 580 4MATIC (544 KM, 0-100 km/h w 4,6 s): 592 km
10. EQE SUV 350+ (292 KM, 0-100 km/h w 6,7 s): 581 km
11. AMG EQS 53 4MATIC+ (658 KM, 0-100 km/h w 3,8 s): 562 km
12. EQE SUV 300 (245 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): 543 km
13. EQE SUV 500 4MATIC (408 KM, 0-100 km/h w 4,9 s): 542 km
14. EQE SUV 350 4MATIC (292 KM, 0-100 km/h w 6,6 s): 538 km
15. AMG EQE 43 4MATIC (476 KM, 0-100 km/h w 4,2 s): 503 km
16. AMG EQE 53 4MATIC+ (625 KM, 0-100 km/h w 3,5 s): 501 km
17. AMG EQE SUV 43 4MATIC (476 KM, 0-100 km/h w 4,3 s): 469 km
18. AMG EQE SUV 53 4MATIC+ (625 KM, 0-100 km/h w 3,7 s): 452 km
Ekosystem Mercedes-Benz dla użytkowników aut elektrycznych stawia na intuicyjne użytkowanie
Ostatnie lata i dynamiczny postęp w obszarze konstrukcji aut elektrycznych oraz ich oprogramowania pokazują, że dostępne zasięgi – bez względu na klasę pojazdu – już dziś odpowiadają wymaganiom nawet tych klientów, którzy często pokonują dalekie trasy. Potwierdzają to zresztą dane statystyczne z aplikacji EQ Ready app. Mercedes-Benz sporządzane na bazie rzeczywistych podróży: 98% przejazdów samochodami zelektryfikowanymi (xEV) odbywa się na dystansie do 400 km.
Źródło: Mercedes-Benz