Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, powiedział: „Każdy z pięciu samochodów koncepcyjnych na Japan Mobility Show symbolizuje przyszłość i ducha naszej marki podejmującej wyzwania, do których innym brakuje odwagi. Rozwijamy nasze innowacje w zakresie samochodów elektrycznych, wykraczamy poza sferę mobilności i uczestniczymy w budowie bardziej zrównoważonego świata. Samochody elektryczne są symbolem naszej przyszłości, czyli czystszego, bezpieczniejszego i bardziej inkluzywnego świata dla wszystkich. Świata, w którym nie trzeba rezygnować ze swoich pasji i marzeń. Dzięki potędze innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy będzie mógł czerpać radość i emocje z mobilności”.
Nissan Hyper Force został zaprojektowany dla entuzjastów wyścigów i graczy, którzy są spragnieni adrenaliny na torze, ale jednocześnie świadomi ekologicznie. Jest to w pełni elektryczny wyczynowy supersamochód, który ma zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla środowiska i komfortu codziennego użytkowania.
Sercem pojazdu jest mocny, w pełni elektryczny zespół napędowy, zamontowany w sposób zapewniający optymalny rozkład masy i zasilany akumulatorem ze stałym elektrolitem. Silnik samochodu rozwija moc do 1000 kW, co gwarantuje błyskawiczne i precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie. Znaczna siła docisku, zaawansowana wersja napędu na cztery koła e 4ORCE Nissana oraz lekkie nadwozie z wysokowytrzymałego włókna węglowego ułatwiają dynamiczne pokonywanie zakrętów oraz zapewniają doskonałe właściwości jezdne na torze i krętych drogach.
Stylistyka nisko osadzonego, szerokiego nadwozia jest kombinacją wysmuklających krzywizn i odważnej geometrii będących zwiastunem potężnych osiągów. Poszczególne elementy, takie jak przednie i tylne lampy, nawiązują do innych wyczynowych modeli Nissana.
Znakomite właściwości aerodynamiczne nadwozia i dużą siłę docisku uzyskano we współpracy z zespołem NISMO specjalizującym się w samochodach wyścigowych. Specjalna aerodynamiczna konstrukcja pod maską zwiększa siłę docisku i poprawia skuteczność chłodzenia. Dwustopniowy* tylny dyfuzor zapewnia optymalny przepływ powietrza. Przednie wloty powietrza, osłony wylotów powietrza na przednich błotnikach oraz obie końcówki tylnego spojlera pełnią specjalne funkcje aerodynamiczne, a nowo opracowany siłownik plazmowy ogranicza rozdział powietrza w celu maksymalizacji przyczepności i zmniejszenia siły unoszącej koła po wewnętrznej stronie krzywizny zakrętu. Lekkie obręcze kół z kompozytu węglowego poprawiają aerodynamikę i zapewniają lepsze chłodzenie hamulców.
Koncepcyjny samochód oferuje dwa tryby jazdy: wyścigowy „R” (racing) oraz „GT” (grand touring). W zależności od wybranego trybu graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor oraz wyświetla najpotrzebniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze i warunki jazdy. Wyświetlane grafiki zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital Inc.
W trybie R kabina jest podświetlona na czerwono, a intuicyjny kokpit zwrócony ku kierowcy sprzyja jego koncentracji. Panele na desce rozdzielczej przesuwają się w stronę fotela, potęgując wrażenie przebywania w kokpicie sportowej maszyny. Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają między innymi informacje o przyczepności i temperaturze opon, ciśnieniu powietrza, temperaturze tarcz hamulcowych, rozkładzie mocy oraz inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy.
W trybie GT podświetlenie kabiny zmienia kolor na niebieski, a ekrany wokół kierownicy odsuwają się i łączą w jedną płaszczyznę. Kierowca ma poczucie zanurzenia w prostszym interfejsie systemu multimedialnego, za którego pośrednictwem może sterować klimatyzacją, nagłośnieniem oraz ustawieniami zawieszenia i stabilizatorów pod kątem komfortowej jazdy. To pierwszy na świecie samochód z zawieszeniem i stabilizatorami, których parametry można korygować w czasie jazdy z poziomu ekranu w kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera z przodu są wykonane z lekkiego, ale sztywnego włókna węglowego. Zapewniają wysoki komfort także na długich trasach oraz są wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Przy projektowaniu samochodu koncepcyjnego szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo. Dzięki zaawansowanemu systemowi autonomicznej jazdy z hiperlidarem oraz zestawem czujników przydatnych przy sportowej jeździe samochód zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno na drogach publicznych, jak i na torze.
W Nissanie Hyper Force zastosowano także innowacyjne technologie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR), które umożliwiają kierowcy płynne przechodzenie między jazdą w świecie rzeczywistym i generowanym komputerowo. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może założyć specjalny kask ze „ślepymi” wizjerami do VR, który umożliwia grę w różnych trybach, w tym ściganie się na czas oraz z innymi zawodnikami online. Używając szkieletowych wizjerów AR, kierowca może rywalizować z „duchami” siebie samego, znajomych, a nawet profesjonalnych kierowców, rozwijając swoje umiejętności, które przydadzą się na prawdziwym torze.
Nissan Hyper Force zmienia podejście do segmentu samochodów wyczynowych, trafiając w ciągle zmieniające się preferencje świadomych ekologicznie klientów. Przyjazny dla środowiska, elektryzująco dynamiczny i oferujący najwyższy poziom bezpieczeństwa model koncepcyjny to proponowana przez Nissana wizja nowej generacji w pełni elektrycznych wyczynowych supersamochodów.
Nissan Hyper Force dołącza do grona innych innowacyjnych i przyciągających wzrok pojazdów Nissana prezentowanych na Japan Mobility Show 2023 – w roku, w którym przypada 90. rocznica powstania firmy.
Nissan stawia na rozwiązania, które mają zapewnić dostępność elektrycznej mobilności dla szerszej grupy ludzi ze zróżnicowanymi potrzebami, a także na inteligentne systemy i usługi oparte na łączności, które ułatwiają życie i komunikację oraz dostarczają emocji. Japońska firma prezentuje też kompleksowe podejście do budowy ekosystemu samochodów elektrycznych, który przyczyni się do powstania bardziej zrównoważonego społeczeństwa.
W trakcie całej wystawy Nissan współpracuje z różnymi partnerami z Japonii i nie tylko. Nissan Hyper Force jest wyposażony w rozwiązania zaprojektowane wspólnie z Polyphony Digital Inc. (podmiot zależny Sony Interactive Entertainment), która stworzyła grę Gran Turismo. W rozwiązaniach tych wykorzystano atuty i kompetencje obu firm. Z kolei muzyka nadawana na żywo na kanale Nissana na YouTube jest dziełem sześciorga artystów znanych w Japonii i poza jej granicami. Ścieżka dźwiękowa stanowi podkład dla treści wideo związanych z samochodami koncepcyjnymi.
Źródło: Nissan
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…
Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…