Na wystawie Japan Mobility Show, wraz z premierą udoskonalonej MX-5 na rok modelowy 2024, Mazda prezentuje samochód koncepcyjny MAZDA ICONIC SP, który łączy dwurotorowy silnik Wankla z platformą elektryczną, rozwiązanie podobne do układu napędowego wprowadzonego niedawno w zupełnie nowej Maździe MX-30 R-EV.
MAZDA ICONIC SP to koncepcyjny model kompaktowego samochodu sportowego, zaprojektowanego z myślą o dostosowaniu się do wymogów nowej ery, który potwierdza nieustanne zaangażowanie firmy w tworzenie samochodów zaspokajających zamiłowanie klientów do prowadzenia i samych pojazdów.
Koncepcyjny model wyróżnia niski środek ciężkości dla zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych. Jego unikalne proporcje wyznacza nisko poprowadzona linia maski, uzyskana dzięki zamontowaniu lekkiego i kompaktowego silnika Wankla możliwie głęboko pomiędzy osiami. Pomysł dwurotorowego generatora dostarczającego energii napędowi elektrycznemu zapewnić może wysoce skalowalny silnik z elastycznym układem i możliwością spalania różnych paliw, w tym wodoru. Dzięki temu rozwiązaniu Mazda ma do dyspozycji unikatową technologię, która jest idealnym rozwiązaniem dla samochodów sportowych. A jeśli dodatkowo akumulator jest ładowany energią elektryczną pochodzącą z odnawialnych źródeł energii, możliwa jest jazda w trybie praktycznie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
Podczas prezentacji koncepcyjnego modelu, Prezydent i CEO Mazda Motor Corporation, Masahiro Moro powiedział: „My kochamy MX-5, a świat kocha MX-5. W erze elektryfikacji jesteśmy zdeterminowani, aby utrzymać przyjemność z prowadzenia, którą reprezentuje MX-5, a MAZDA ICONIC SP z dwurotorowym generatorem energii dla silnika elektrycznego jest naszym wymarzonym rozwiązaniem. Marzeniem, które będziemy wytrwale realizować. Mazda zawsze będzie dostarczać pojazdy, które przypominają ludziom, że samochody są czystą radością i nieodzowną częścią ich życia”.
Razem z konceptem MAZDA ICONIC SP na stoisku prezentowanych jest kilka wersji ikony marki – Mazdy MX-5 – w tym najnowsza generacja po zmianach modelowych na 2024 r. Kultowy roadster otrzymał m.in. nowe reflektory LED i tylne światła, aktualizację systemu multimedialnego Mazda Connect, nowe systemy bezpieczeństwa, a także zmiany w kabinie mające na celu spotęgowanie pozytywnych wrażeń z jazdy.
Na stoisku znajduje się również pierwsza generacja MX-5 – trwały symbol zaangażowania Mazdy w kreowanie przyjemności z prowadzenia, a także pomniejszony do 2/3 model, który zapewnia symulację jazdy dla dzieci i który może być sterowany wyłącznie rękami kierowcy.
Wymiary dł. x szer. x wys. (mm) | 4,180 × 1,850 × 1,150 |
Rozstaw osi (mm) | 2,590 |
Masa (kg) | 1,450 |
Moc maksymalna (KM) | 370 |
Stosunek masy do mocy | 3.9 |
Źródło: Mazda
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…