Toyota wprowadziła uczestników targów także w świat kosmicznej mobilności, pokazując pojazd stworzony do poruszania się po powierzchni Księżyca. Wśród innowacji jest także nowy kokpit NEO Steer, który integruje funkcje pedałów przyspieszenia i hamowania w kierownicy.
Stoisko Toyoty na targach Japan Mobility Show 2023 zaprojektowano pod hasłem „Let’s Change the Future of Cars – Find Your Future” (Zmieńmy przyszłość samochodów – Znajdź swoją przyszłość). Marka prezentuje wiele innowacyjnych modeli i technologii. Centralnym punktem wystawy jest gama prototypowych aut elektrycznych, wpisujących się w wizję Toyoty bezemisyjnej motoryzacji.
„Samochody elektryczne zapewniają radość z jazdy na swój własny sposób. Toyota tworzy auta elektryczne tak, jak tylko prawdziwy producent samochodów to potrafi. Gruntownie zrewidowaliśmy zasady projektowania, aby dostarczyć klientom pojazdy o unikalnych właściwościach, którymi wyróżniają się auta elektryczne” – powiedział Koji Sato, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Corporation.
Land Cruiser to legendarny samochód terenowy oraz symbol trwałości i niezawodności Toyoty. Na targach Japan Mobility Show 2023 Toyota prezentuje koncepcyjny model Land Cruiser Se z bateryjnym napędem elektrycznym. Typowy dla samochodów elektrycznych wysoki moment obrotowy dostępny w pełnym zakresie prędkości przyczynia się do świetnych możliwości terenowych auta, a cicha praca napędu elektrycznego zwiększa komfort podróży. Jednobryłowe nadwozie gwarantuje pewne, precyzyjne prowadzenie zarówno na asfalcie, jak i w trudnym terenie.
Jako duży terenowy SUV z trzema rzędami siedzeń, Land Cruiser Se odpowiada na zróżnicowane potrzeby kierowców na całym świecie. Prototyp łączy praktyczność, komfort i elegancką, nowoczesną stylistykę. Pojazd o długości 5 150 mm, szerokości 1 990 mm, wysokości 1 705 mm i z rozstawem osi 3 050 mm jest przeznaczony dla siedmiu osób.
Koncepcyjny model EPU to średniej wielkości pickup nowej generacji z bezemisyjnym napędem elektrycznym. Prototyp wpisuje się w długą tradycję niezniszczalnych pick-upów Toyoty do ciężkiej pracy i do jazdy po trudnym terenie, które własności użytkowe łączą z wysokim komfortem i zaawansowanymi technologiami. Sztywne i trwałe nadwozie jednobryłowe o nisko położonym środku ciężkości sprawia, że auto stabilnie się prowadzi. Nadwozie o długości ponad 5 metrów mieści podwójną kabinę i pojemną skrzynię ładunkową.
FT-3e to prototyp kolejnej generacji rodzinnego auta, które będzie imponować innowacyjnymi technologiami, możliwością skorzystania ze spersonalizowanych usług oraz zupełnie nowymi wrażeniami z jazdy. Ten bezemisyjny samochód będzie miał bateryjny napęd elektryczny.
Projekt nadwozia jest nowoczesny i minimalistyczny, a we wnętrzu ekrany rozmieszczono tak, by kierowca nawet zbliżając się do auta wiedział, jaki jest poziom naładowania baterii, jaką temperaturę ma wnętrze i jaka jest jakość powietrza w kabinie.
FT-Se to prototypowy model samochodu sportowego, który powstał we współpracy z inżynierami TOYOTA GAZOO Racing. Wykorzystano bogate doświadczenia z motorsportu oraz atuty, jakie oferuje bateryjny napęd elektryczny. Samochód ten dzieli główne komponenty z modelem FT-3e, ale został zaprojektowany z myślą o jak największej stabilności prowadzenia oraz jak najlepszych właściwościach aerodynamicznych.
Design nadwozia podkreśla niemal wyczynowy charakter auta. Karoseria jest szeroka, ale niska i smukła, dzięki czemu opory powietrza zostaną zredukowane. We wnętrzu zastosowano kokpit kolejnej generacji, który będzie jeszcze bardziej intuicyjny i pozwoli na czerpanie jeszcze większej przyjemności z prowadzenia auta. Ekrany umieszczono nisko, żeby kierowca miał jak najlepszą widoczność, a kolana będą jeszcze lepiej chronione przed wysokimi przeciążeniami, których można doświadczyć w samochodzie sportowym.
Toyota przedstawia także innowacyjny prototyp pojazdu do transportu indywidualnego. Składany trójkołowiec można łatwo zmieścić w bagażniku nawet małego samochodu. Pojazd sprawia, że podróżowanie staje się jeszcze łatwiejsze i bardziej przyjemne. Land Hopper w wielu krajach mógłby być używany bez prawa jazdy już od 16 rok życia.
Celem Toyoty jest wsparcie niezależności użytkowników na różnych etapach życia – zarówno osób młodych, jak i seniorów, którzy zdecydują się zrezygnować z prowadzenia samochodu. Kompaktowe wymiary i konstrukcja siedziska ułatwiają siadanie i zsiadanie. Innowacyjna konstrukcja przedniej osi, która pozwala przednim kołom poruszać się w górę i w dół, sprawia, że pojazd intuicyjnie przechyla się podczas skrętu, zyskując wyjątkową zwrotność.
Zgodnie z koncepcją Toyoty „Mobility for all” marka opracowała nowe rozwiązanie dla osób z niepełnosprawnością. Innowacyjny wózek inwalidzki zapewni swobodę poruszania się bez pomocy osób trzecich w miejscach trudno dostępnych dla standardowych wózków inwalidzkich – zarówno elektrycznych, jak i napędzanych ręcznie.
Podczas wchodzenia lub schodzenia po schodach, dwa duże napędzane koła pokonują stopnie, a jednocześnie tylna oś z mniejszymi kołami wysuwa się zza oparcia, aby ustabilizować wózek i zapobiec jego przechyleniu. JUU automatycznie utrzymuje optymalną pozycję i może pokonywać stopnie o wysokości do 16 cm. Układ napędowy wykorzystuje sprawdzone silniki stosowane w samochodach, które gwarantują wysoką jakość i niezawodność. Toyota rozwija również zaawansowane funkcje, które umożliwiłyby JUU autonomiczne poruszanie się. Dzięki temu wózek będzie mógł automatycznie wjechać do przestrzeni bagażowej samochodu, kiedy użytkownik zajmie miejsce w aucie, oraz wyjechać z bagażnika i ustawić się odpowiednio, gdy użytkownik będzie chciał wysiąść z auta.
Światową premierę na Japan Motor Show 2023 ma także eksperymentalny, dwuosobowy pojazd z napędem elektrycznym do poruszania się po powierzchni Księżyca. Został opracowany z myślą o bezpiecznej, niezawodnej mobilności na Księżycu oraz o rozwoju zaawansowanych technologii układów jezdnych. Każde koło jest wyposażone we własny silnik i układ sterowania. Łazik Toyoty jest zdolny do pokonywania głazów o wysokości do 50 cm i wspinania się po stromych zboczach o nachyleniu 25°. Technologie udoskonalone dzięki temu prototypowi zostaną wykorzystane w pojazdach kosmicznych, takich jak Lunar Cruiser.
Kolejną premierą Toyoty jest innowacyjna koncepcja kokpitu oparta na kierownicy motocykla. Nowatorskie rozwiązanie łączy funkcje pedałów przyspieszenia i hamulca z funkcją kierowania. Kokpit zapewnia szerokie pole widzenia dzięki specjalnie wyprofilowanej kierownicy. Kierowca ma do dyspozycji dużą przestrzeń na nogi bez pedałów, która zapewnia mu wygodną pozycję oraz łatwe wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Technologia NEO Steer umożliwi bezpieczną i intuicyjną jazdę użytkownikom z ograniczeniami ruchowymi.
Źródło: Toyotahttps://www.toyota.pl/
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…