Categories: Wiadomości

Toyota Hilux GR Sport II – debiutuje w gamie japońskiego producenta

Toyota Hilux od 1968 roku jest synonimem rasowego pick-upa. Legendarna niezawodność, trwałość i wytrzymałość sprawiła, że auto sprawdza się w najbardziej wymagających warunkach we wszystkich zakątkach globu. W 2024 roku gama Hiluxa wzbogaci się o nową wersję GR SPORT II, która prowadzi się jeszcze lepiej, jest bardziej komfortowa oraz ma mnóstwo sportowych akcentów, nawiązujących do sukcesów odniesionych w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux GR SPORT II ma podwójną kabinę, doskonały układ jezdny oraz wiodące w klasie zdolności do holowania (do 3500 kg) oraz przewożenia towarów (1000 kg ładowności). W drugiej odsłonie wersji GR SPORT zastosowano szerszy rozstaw kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm) względem standardowego Hiluxa, co znacząco poprawia prowadzenie zarówno w terenie, jak i na drogach. Auto jest stabilniejsze, nadwozie mniej się przechyla, a układ kierowniczy jest jeszcze bardziej precyzyjny. Układ jezdny pracuje ciszej, zawieszenie i hamulce ulepszono pod kątem usportowionego prowadzenia, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Pod maską Toyoty Hilux GR SPORT II pracuje sprawdzony i wytrzymały silnik o pojemności 2,8 l, który w gamie modelu jest od 2020 roku. Jednostka napędowa o mocy 204 KM/150 kW i 550 Nm momentu obrotowego połączona jest z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Toyota Hilux w sportowym wydaniu

Nadwozie Toyoty Hilux GR SPORT II łączy walory prawdziwego pick-upa ze sportowym charakterem tej odmiany. Samochód wyróżnia się czerwonymi sprężynami, elementy przedniego zawieszenia pomalowano na czarno, a tylnego na czerwono. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17-calowe felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski. Nowe koła mają też lepsze właściwości aerodynamiczne oraz niższą masę.

Toyota Hilux – 55 lat i ponad 20 mln sprzedanych egzemplarzy

Wersja GR SPORT II wyróżnia się także przednim grillem oraz klasyczną nazwą TOYOTA w miejscu logotypu. Całość uzupełniają pomalowane na czarno stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednia osłona została pomalowana na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.



Wnętrze w stylu GR SPORT oraz nowe multimedia

W kabinie Hiluxa GR SPORT II czuć, że to rasowy przedstawiciel segmentu pick-upów, ale projektanci zadbali o dodanie elementów, które nawiązują do sportowych akcentów nadwozia. Wnętrze ma czarną tapicerkę oraz czerwone, kontrastujące pasy bezpieczeństwa. Sportowe pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi.

Przednie, sportowe fotele wykonano z zamszu i skóry, mają perforacje oraz szare przeszycia. Zostały zaprojektowane tak, by ograniczyć przesuwanie się ciała podczas jazdy w terenie, a zarazem zapewnić wysoki komfort. Na zagłówkach umieszczono logotypy GR SPORT, które pojawiają się także na wyświetlaczach.

W Toyocie Hilux GR SPORT II zastosowano najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardem jest wbudowana nawigacja oparta na chmurze, która pokazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo poprzez Android Auto™. Dzięki modułowi DCM można dokonać aktualizacji metodą over-the-air multimediów oraz elementów systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE bez konieczności wizyty w serwisie.

Jeszcze lepsze prowadzenie w terenie

Hilux GR SPORT II jeszcze lepiej będzie sprawdzał się w terenie. Auto w tej wersji ma zwiększony prześwit o 20 mm, rozstaw kół przednich został poszerzony o 140 mm, a kół tylnych o 155 mm. Dzięki tym zmianom kąt natarcia zwiększył się z 29 do 30 stopni.

Poprawiono właściwości aerodynamiczne nadwozia poprzez zastosowanie nowego przedniego zderzaka z przeprojektowaną oprawą świateł przeciwmgielnych, która zmniejsza turbulencje w nadkolu oraz redukuje opór powietrza. Hilux GR SPORT II zyskał też zmieniony spojler nad przestrzenią ładunkową oraz nową pokrywę o aerodynamicznych kształtach.

Modyfikacjom poddano zawieszenie. Auto ma amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie i szybszą reakcję podczas jazdy w trudnych warunkach i po nierównym terenie dzięki większej powierzchni tłoka amortyzatora. Toyota Hilux GR SPORT II wyposażona jest w nowe, lżejsze 17-calowego felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, a z tyłu hamulce bębnowe zostały zastąpione 15-calowymi hamulcami tarczowymi.

Sprzedaż nowej Toyoty Hilux GR SPORT II rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze auta zostaną dostarczone w drugim półroczu 2024.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

21 godzin ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

21 godzin ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago

Astara wprowadza do polskiej oferty nowe Isuzu D-Max 2025

Firma Astara – oficjalny importer i dystrybutor samochodów Isuzu w Polsce, wprowadziła właśnie na nasz…

2 dni ago

Porsche i PUMA łączą siły w kolekcjonerskiej edycji sneakersów inspirowanych grą Cyberpunk 2077

Porsche Polska wraz z marką PUMA przedstawiają limitowaną edycję sneakersów, która przenosi kultowy samochód Johnny'ego…

4 dni ago