Mercedes-Benz przedstawia szczegółowe dane zmodernizowanych modeli EQA i EQB. Pierwszy z nich stanowi bilet wstępu do świata w pełni elektrycznych Mercedesów. Jako bliski krewny GLA łączy wszystkie inspirujące cechy swojego spalinowego odpowiednika z wydajnym napędem elektrycznym.
Dynamiczna stylistyka sygnalizuje, że EQA ma do zaoferowania mnóstwo frajdy z jazdy. Większy EQB w nadwoziu kompaktowego SUV-a kryje wyjątkowo przestronne wnętrze, z maksymalnie siedmioma fotelami. Po raz pierwszy dla pięciomiejscowej wersji EQB dostępny jest opcjonalny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP®. Maksymalny uciąg wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).
Oba elektryczne kompakty Mercedesa łączy wysoka, wyprostowana pozycja za kierownicą, typowa dla SUV-ów – nie tylko wygodna przy wsiadaniu i wysiadaniu, lecz także zapewniająca dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Użyteczność jest zresztą jedną z mocnych stron obu tych serii modelowych. Pięciomiejscowy Mercedes-Benz EQA standardowo oferuje trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40), a jego bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.
Siedmiomiejscowy EQB odpowiada na szczególnie różnorodne wymagania transportowe. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom średniej klasy kombi. Pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można standardowo kilkustopniowo regulować, a na życzenie jego fotele są przesuwane wzdłużnie w zakresie o 140 milimetrów. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów.
Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé dostępny w do zamawiania w polskich salonach
Nacisk na efektywność EQA i EQB położono nie tylko w przypadku układu napędowego, lecz także architektury termicznej: dzięki standardowej pompie ciepła ciepło odpadowe z napędu elektrycznego można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Znacząco zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny. Co więcej, wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów z gwiazdą można klimatyzować jeszcze przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.
Zaktualizowany Mercedes EQB – w wersji pięciomiejscowej – jest po raz pierwszy opcjonalnie dostępny z hakiem holowniczym ze stabilizacją przyczepy ESP®. W tym celu specjalnie wzmocniono konstrukcję jego nadwozia. Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła albo 4MATIC). Przycisk odblokowania i lampka kontrolna haka holowniczego znajdują się w tylnej pokrywie. Po odblokowaniu hak można rozłożyć lub schować za poszyciem zderzaka. Zaczep holowniczy jest dopuszczony do przewozu rowerów. Jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg.
Najważniejsze dane techniczne:
EQA 250 | EQA 250+ | EQA 300 4MATIC | EQA 350 4MATIC | ||
Silnik elektryczny: przód/tył | Type | synchr./- | synchr./- | asynchr./synchr. | asynchr./synchr. |
Moc | kW (KM) | 140 (190) | 140 (190) | 168 (228) | 215 (292) |
Moment obrotowy | Nm | 385 | 385 | 390 | 520 |
Użyteczna pojemność akumulatora | kWh | 66,5 | 70,5 | 66,5 | 66,5 |
Maksymalna moc ładowania AC | kW | 11 | |||
Maksymalna moc ładowania DC | kW | 100 | |||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4463/1834/1613 | |||
Rozstaw osi | mm | 2729 | |||
Średnica zawracania | m | 11,4 | |||
Pojemność bagażnika (VDA) | L | 340-1320 | |||
Zużycie energii (WLTP) | kWh/ 100 km | 14,4-16,7 | 14,4-16,4 | 16,7-18,6 | 16,7-18,6 |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zasię (WLTP; dane wstępne) | km | 456-528 | 496-560 | 411-459 | 411-459 |
EQB 250+ | EQB 300 4MATIC | EQB 350 4MATIC | ||
Silnik elektryczny: przód/tył | Type | PSM/- | ASM/PSM | ASM/PSM |
Moc | kW | 140 | 168 | 215 |
Moment obrotowy | Nm | 385 | 390 | 520 |
Użyteczna pojemność akumulatora | kWh | 70,5 | 66,5 | 66,5 |
Maksymalna moc ładowania AC | kW | 11 | ||
Maksymalna moc ładowania DC | kW | 100 | ||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4684/1834/1654 | ||
Rozstaw osi | mm | 2829 | ||
Średnica zawracania | m | 11,7 | ||
Pojemność bagażnika (VDA) | L | 495-1710/465-1620 | ||
Zużycie energii (WLTP) | kWh/ 100 km | 15,2-17,5 | 17,1-19,2 | 17,1-19,2 |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | ||
Zasię (WLTP; dane wstępne) | km | 463-536 | 396-448 | 396-448 |
Źródło: Mercedes